Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Biverkningar Av Toctino.

Av Anneli Gustavsson - 24 februari 2020 13:42


Jag har ju sen i december ätit en ny medicin för mitt eksem.. Det är på licens så det finns inte på apoteket utan jag måste beställa det varannan vecka.. Man får bara ta ut 30 tabletter åt gången.. 

 

Det är viktigt att man följer anvisningarna då det är hemska biverkningar. 

 

Jag har sen ett tag tillbaka fått lite olika saker som ploppar upp, bla mina ögon har blivit ännu mer rinnande o jag ser lite suddigt ibland. 

 

Jag har även något förhöjda blodfetter o det kan man få,, så jag får ta prover med jämna mellanrum.. Jag ska ta nya prover igen den 4;e o är dom fortfarande höga så finns det en medicin som kan motverka detta,, om det inte gör det så kanske jag får sluta med medicinen.

 

Jag har även fått flushing,, alltså jag blir varm o röd i ansiktet, det går som vallningar,, nej jag är inte i klimakteriet...  Sen får jag utslag i ansiktet o dom kliar.. Det är inga finnar så det är uteslutet..

 

Jag ringde till hudmottagningen innan idag o pratade med sskan om att jag vill ha en telefontid till min läkare O, men han hade ingen förrns den 10:e så hon skulle se vad hon kunde göra.. Om jag ändå ska fortsätta med medicinen trots detta så behöver jag nya recept, så jag får se vad som sägs o görs..

 

Mina händer har ju blivit mycket bättre o även fötterna. Dom är inte såriga längre men jag får ju fortfarande sprickor så jag måste använda mina hydrocoll (plåster).. 

 

Jag hoppas verkligen att detta lägger sig o att mitt eksem försvinner . Ja det kommer aldrig att försvinna för det är kroniskt men det kan ligga vilande o det hoppas jag verkligen att det ska göra snart för det tar så på krafterna att ha det så här.

 

Jag använder oftast handskar när jag håller på med nåt i köket, har även när jag sköljer av disken o sätter in den i diskmaskinen så jag försöker verkligen att göra det jag kan för att det ska vara så bra som möjligt, men ibland går det ju inte. Jag måste ju trots allt vara i vatten när jag tvättar mig, duschar mm men då smörjer jag mig så fort jag kan.

 

Ja, jag vet inte vad jag kan göra men jag hoppas innerligt att det kommer att försvinna snart, men,, det är inget jag tror på.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards