Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juni 2018

Av Anneli Gustavsson - 6 juni 2018 17:20



Idag har jag varit o firat Sverige i våran hembygdsgård. Det var mycket folk som kom o det var så trevligt. Det är roligt att prata med människorna där, en del ser man ofta medans andra ser man inte alls ofta.

 


   

Det var många som gick till Hembygdsgården. 


Självklart så var den gamle brandbilen med, men jag trodde att det skulle vara några veteranbilar men det var det inte,, vad jag såg =)


   

Det fanns några stånd där dom sålde lotter, honung, smycken mm .


Här sitter vi bänkade för lite musik o teater.


   

Snart är det dags för pompa o ståt.


 

Fina Monika, hon är alltid så gullig ♥


   

Vi hade tur med vädret, det var ganska molnigt men det var bara skönt för solen gassade på rejält..


 

Här har vi Årets Tabergare 2018,, men jag har som vanligt glömt namnet.


Jag tycker att det är mysigt.


   

Ja han berättade lite om hur det var att köra skolbarn.


 

Alla lyssnar.


 

Jag satt länge o tittade på dom som satt två bänkar framför mig. Det var ett äldre par o han satt o höll om henne hela tiden, hans hand smekte henne o jag bara njöt. Jag älskar när man kan visa sina känslor öppet ♥


Det bjöds på tårta o kaffe/saft, det var jättegott. Tyvärr var det många som trängde sig i kön, jag tycker det inte att det är ok.


 

Här skulle jag gå runt o titta lite, men jag fick kramp i mage, axlarna o nacken.. Det gick ganska bra, jag stannade till vid smyckeståndet o hon hade gjort så fina smycketn så jag köpte ett.


 

Detta handgjorda halsband köpte jag. Det skulle kostat 300 kr men jag prutade ner det till 180 kr,, bra va =) Det är så fint o jag är så nöjd med det.

  



 
 
 

Du Gamla Du Fria ♥


 
 Lite sång o musik ,, samt teater.. 

Det var riktigt trevligt, jag var med Rohde o Margit men dom gick hem före mig eftersom jag stannade till o köpte halsbandet. Men jag fick gå hem för jag klarade inte av att vara kvar. Rohde satt utanför när jag kom hem, hon skulle åka iväg på en konsert med en väninna. 

 

När jag kom hem tog jag medicin ,, så nu är det något bättre. 

 

Ja det var den här dagen,, klart att man ska fira att SVERIGE fyller år..

 

Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra

 

Ni får ha en mysig kväll..

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 5 juni 2018 20:45


Jag var hos en kompis när jag fick mitt besked. Ett besked som skulle ändra mitt liv helt o hållet. Jag förstod väl inte vad dom sa när dom ringde utan jag "borstade" väl av mig det ganska direkt, men jag fick en tid till läkaren kl 19..

 

Jag fick sitta o vänta där ett tag, jag såg andra som kom o gick. Många var så dåliga pga sina behandlingar, många hade inget hår o det gjorde mig så ledsen men jag tänkte ju inte på att jag hade blivit en av dom.

 

När jag kom in till ett rum fanns det än annan ung tjej där,, dom höll på att raka av  henne håret för hon skulle ändå tappa det nu av alla behandlingar som hon skulle få. Jag började gråta för jag insåg väl att jag oxo hade fått cancer, jag skrek rätt ut av rädsla o jag var otröstlig.

 

Dom gjorde en mask som jag skulle ha på mig när jag skulle strålas, dom hade ritat ut ett kryss vid tinningen på masken men det konstiga var ju att min cancer satt någonstans i magen o inte i huvudet. Jag förstod inte varför dom gjorde så då ? Men jag frågade inte, jag var bara så rädd för allt o tårarna rann hela tiden. Personalen var underbara som försökte trösta mig.

 

Efter behandlingen så ringde jag en kompis, jag gick ut o väntade o det här sjukhuset låg mitt i en brädgård, det var så sunkigt o äckligt...  Här kommer jag inte ihåg mer o det är jag glad för, för det var en sån otäck dröm, en mardröm.

 

Jag vaknade vid 5 tiden av uppstötningar så jag kunde varken svälja eller andas så jag fick panik. Jag försökte andas ytligt men det tog en bra stund innan jag ens kunde svälja o sen kunde jag andas igen.. Ja det kanske inte tog så lång tid men när man är mitt i det så känns det som en evighet. Jag vågade knappt somna om igen, men det gjorde jag.. Detta va ingen dröm, detta hände..

 

Men när jag vaknade senare på morgonen så drömde jag om en sak som hände för många år sen. Syrran o min svåger "busade" lite med mig en kväll.. Har ni hört talas om hartsfiol ? I alla fall så hade dom spänt en fiskelina till mitt fönster o där hade dom fått upp ett jädrans gnisslande så jag visste inte vad det kom ifrån förrns dom lite senare gav sig till känna.. Just detta ljudet drömde jag om,, trodde jag. Men jag måste ha hört det långt bort när jag sov i morse för det var mamma som var ute o putsade mina fönster så det "gnisslade" +  att hon städade av min altan,, tack mamma ♥ .. Men tänk att man kan få till det så,, att jag kom tillbaka till den tiden för många år sen bara genom att höra detta ljudet som jag trodde var en dröm.

 

Ja när jag hade vaknat så var det dags för lite frukost o medicin. Jag tar ca 12 tabletter på morgonen o jag lägger alla i handen o sen slänger jag in allt i munnen o sköljer ner dom. Men jag satte i halsen, dom ville inte åka ner o det är inte första gången dom fastnar så jag inte får nån luft.. Likadant här som tidigt i morse fick jag ingen luft o jag kunde inte svälja för alla,, precis alla mediciner satt fast i halsen o kom varken ner eller upp. Jag fick panik, jag försökte svälja försiktigt o försökte få lite luft.. Nästan alla tabletter kunde jag svälja sen men det var den största som satt kvar som gjorde att jag började klökas men jag kunde inte kräkas eller få mycket luft.. Jag kom på att jag skulle dricka varmt vatten så jag spolade så det blev ganska varmt o sen försökte jag ta en klunk o det gick bra, jag tog ett par till men det det gick inte så jag sprang till altandörren o skulle springa in till mamma men då gick det att svälja ner den. Satfläsk så otäckt det var o det kändes länge som det satt kvar i halsen på mig. Jag kommer aldrig mer att ta alla på en gång, jädrans dumheter.. Undra hur den här dagen kommer att sluta tänkte jag ?!...

 

Jag somnade en liten stund till o försökte få bort skallevärken. Efter det gick jag ut o satte mig i solen, det var så skönt inte alls lika varmt som det har varit dom andra dagarna.. 

 

Nu har jag duschat o fixat till mig, det är bara skit på tv;n ikväll. Bailys ska in oxo innan jag kan somna..

 

Idag har jag inte varit kär som jag var igår i kändiskillen som ringde till mig, ja du kan läsa om det HÄR. Ja, jag var kär hela dan sen, det var fantastiskt ,, tänk så det kan bli med mina galna drömmar =)

 

Nu får ni ha en fin kväll. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 5 juni 2018 18:43


Det har varit härligt väder idag, inte lika varmt som vi har haft innan men ändå skönt. Jag har suttit ute på altanen o njutit i solen..

 

 

 

Jag smörjde in mig med en ny solskyddsfaktor men känner att den inte alls var bra så nu är jag röd i ansiktet.. 

 

 

 

Jag har Niveas i vanliga fall o den är jättebra men mamma köpte den här nya o den var så vattnig men jag trodde väl ändå att den skulle kunna skydda lika bra som Niveas.

 

När jag är hemma i Sverige så behöver jag inte mer än 10;an men är jag i Spanien så har jag 20 o går sen ner till 10;an.. 

 

Jag har fått lite färg nu o då känner man sig mycket fräschare o piggare, jag avskyr att vara blek o glåmig på vintern.. 

 

Jag är så glad i min lilla trädgårdsplätt där jag kan sitta o bara vara, att bara njuta av sommaren, fåglarnas underbara sång o grannarna som pratar, området får liv igen. Det är så tyst o tråkigt på hösten o vintern när alla gå i ide...

 

Ska ta o ringa till Rohde o se hur det är med henne.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 4 juni 2018 15:15


Jag är inne i stan o går, dom håller ju på o göra om överallt så det är så brötigt så jag hittar knappt..

 

Jag hinner gå där inne ett bra tag innan mobilen ringer, men det är nån som ringer på messenger o det är ingen som brukar ringa mig där förutom mamma när hon är på semester.

 

Jag ser ju namnet på den som ringer men förstår att det är någon som jävlas för det kan absolut inte vara den här mannen.. Men så fort jag hör personens röst så förstår jag att det inte är någon som jävlas med mig utan det ÄR han,, på riktigt. Jag blir ju helt klart fundersam på vad han vill mig ?? Men jag tar det lugnt o lyssnar på vad han har att säga o han sa att han var i stan o såg att jag oxo var där inne. Han såg mig via den här grejen som man kan vinka med på fb när någon är i närheten så därför ringde han mig.. 

 

Han frågade om jag kunde hjälpa honom o visst kan jag väl göra det,,, ja om jag kan då.. Men han ville ha nån som visade honom stan, jag blev ju helt hispig när han frågade mig,, lilla jag hur kommer detta sig ? Medans jag pratar med honom i telefonen så känner jag hur någon knackar mig på min axel, jag stod med ryggen åt personen o när jag vänder mig om ser jag att han står där.. Hur ända in i glödheta kunde han leta reda på var jag var o vem jag var bara från ett kort på fb ??

 

Han sträckte sig o gav mig en sån go bamsekram o vi började prata o gå runt på stan. Folk tittade på honom o ville ta selfies men han glömde inte bort mig utan såg till att jag inte stod utanför på något sätt,, hmmm vilken gentleman... 

 

Det blev kväll, vi hade varit o ätit o han skulle till hotellet medans jag skulle hem till mig. Det kändes så tråkigt att lämna den här spännande dagen, det skulle bara ta slut.. MEN,, han gav mig något att ha med mig,, en underbar varm kyss som varade hur länge som helst. Jag blev varm i hela kroppen o glad. Han sa att han inte kysser någon hur som helst, han kramade om mig o sen gick vi åt varsitt håll..

 

Kan ni tänka er vilken dag/kväll jag hade med en otrolig underbar man som var som vem som helst.. Jag kunde inte sova när jag kom hem, jag kände fortfarande hans underbara kyss o hans varma kram o jag ville inte släppa taget, men jag måste ju. Han sa att han skulle höra av sig nästa gång han var i stan, han skulle vara här ofta nu så vi skulle ses igen. Tänk att jag har fått en kyss av Per Moberg.. Det är inte alla som har fått det..

 

Satan i gatan så sur jag blev när jag vaknade upp o insåg att det bara var en dröm.. En underbar dröm... 

 

Sista tiden har jag haft så konstiga drömmar, jag drömmer i perioder o jag har skrivit om en del här inne men har inte gjort det på sista tiden. Kanske är tur det =)

 

Ni får ha en bra dag där ute.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 3 juni 2018 16:53


Bilden är en temabild och har inget med händelsen att göra. 
Foto: JESSICA GOW / TT  

 

Två barn och en hund satt instängda i en bil på Solåsen i Jönköping. Vittnen på platsen kallade på polis och nu misstänks en kvinna i 35-årsåldern för framkallande av fara för annan.

 

Jönköpings Posten var först att rapportera om händelsen på Solåsen i Jönköping. Två barn, ett i två-tre-årsåldern och ett i fyra-fem-årsåldern.

 

- 12:35 kom det in ett larm som rörde en bil med två instängda barn och en hund. Det upprättades en anmälan om framkallande av fara för annan, säger polisens vakthavande befäl Mariana Persson, till Jnytt.

 

Det ska ha funnits en liten luftöppning då några av fönstren ska ha varit nedvevade. Bilrutorna ska inte ha blivit sönderslagna och efter en tid anlände bilens ägare till platsen. Det var en kvinna i 35-årsåldern som nu är misstänkt för brott.

- Vi har lämnat platsen, och det har upprättats en anmälan om framkallande av fara för annan, säger Mariana Persson.

 

Det är oklart hur länge barnen och hunden satt i bilen.

 

----------------------------------------------------------------

 

Detta är inte klokt, hur fasen kan man lämna sina barn o sina djur i en stekhet bil ?

Jag hoppas verkligen att hon åker dit så det smäller om det. Det kunde slutat illa..

 

Skulle ni agera Om ni såg något sånt här ?

Skulle ni ev slå sönder en ruta för att få ut barn eller djur från bilen ?

 

Jag hade gjort det utan att tveka, sen hade jag ringt polisen o gjort en anmälan..

 

Jag läste nånstans om att,  ja jag vet  i n t e  om det var den här kvinnan eller någon annan som lämnade barn/djur i bilen för att gå in o köpa en fläkt för att det var så varmt. Det är ju för fasen inte klokt.

 

Av Anneli Gustavsson - 2 juni 2018 20:06


Det har varit en helt fantastisk dag idag. Så varmt o skönt så det är inte klokt. Undra hur lnge vi får njuta av detta härliga väder ?

 

Risken är väl att det försvinner lika fort som det kom.



 

Idag mätte jag hur varmt det var på min solstol. Det var 51,4*,, lite lagom =)

Jag vet att många mår dåligt nu när det är så här varmt men jag mår bra i själen. Värken är ju densamma men den är något mjukare.


 

I skuggan var det 36.9 o inne var det 28.9* Det är ju faktiskt ganska varmt =)


 

Underbara sol.. Fick med 2 plan som flög oxo, undra vart dom skulle ? Dom kunde ju hämta upp mig o ta mig till Fuengirola =)



Skål på er =)



Har suttit med fötterna i fotbad. När jag var klar så var det dags att fila dom, men jag tog inte på den raspigaste sidan utan den andra o filade väldigt försiktigt. Det kanske är det jag har gjort fel innan att jag har filat ner för hårt ? Men min läkare sa att jag ska fila tills det nästan blöder.. Men det sa ju min överläkare på hudmottagningen att jag inte skulle göra, så idag var jag försiktig.


Efter duschen öppnade jag en öl o jisses så gott det var,, kallt o bubbligt o jag blev lite seg i huvudet.. Får köpa hem några öl för det är gott att ta en i värmen, jag dricker väldigt sällan men ibland får man göra det =)

 

Undra om det är nåt bra på tv;n ikväll ? Jag tror inte det, det är ju mest bara skräp på helgerna eller så har dom bra filmer på nätterna.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 2 juni 2018 18:30


Idag händer så mycket hemska saker. Folk stjäl o har sig. Jag känner en som har blivit stalkad i många år o den här stallkern har beställt saker i min väns namn mm. Hon har verkligen kämpat med allt..

 

Jag hittade nu på Skatteverkets hemsida att man kan spärra sin adress så att ingen kan ändra den. 

 

Gå in på Skatteverkets Hemsida HÄR.

 

Så här anmäler du dig;

 

 

Här väljer du vad du vill logga in med. Jag valde Mobilt BankID.

 

 

Här fyller du i ditt personnummer o klickar på Ok.

 

 

Här väljer du Spärra obehöriga adressändring o klickar på Nästa.

 

 

 

Här kryssar du i att du  har granskat ovanstående uppgifter o skickar in dom. Klicka på Nästa.

 

 

Här får du ett kvitto på att du har skickat in det. 

Svårare än så här var det inte.

 

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 2 juni 2018 16:32


Ni får jättegärna skänka pengar till min insamling till Barncancerfonden. Jag skänkte precis en liten slant igen. Jag önskar att jag kunde ge mer, men många bäckar små.

Det är ifyllt en summa men det finns även en ruta där man själv kan bestämma vilket belopp man vill ge, det är inte alls svårt.

 

Snälla, skänk en liten peng det betyder så mycket ♥

 

Ni hittar insamlingen HÄR.

 

Gå gärna in o Dela min insamling ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards