Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2018

Av Anneli Gustavsson - 22 mars 2018 19:44


Jag har ju fått en ny kompis o vi har verkligen funnit varandra så det känns så bra. Jag har börjat kalla henne för Moshi men jag vet inte var jag har fått det ifrån ? Jag bara sa det en dag o sen har det blivit så.. Det är för att hon är så pussgo o jag sa väl moshi moshi när jag pussade henne =)

 

Idag har hon varit väldigt pysslande med mig, hon har tagit hand om mig, daltat med mig, pussat o kramat mig.. Hon är skendräktig o är så omtänksam, jag känner mig lite som hennes  barn som hon tar hand om o det känns bra.. Hon mår inte dåligt på något sätt utan är bara lite mer trött o kärleksfull.. 

 

Jag ska ha henne över helgen så hon ska sova hos mig ,, det ska bli så spännande o roligt.

 

Hon är en fin modell som gärna ställer upp på kort så här kommer en hel radda...

 

 

Tittut =)

 

 

Hon snodde min kudde o somnade riktigt gott =)

 

Filten är så mysig att hålla om.

 

 

Ska du komma o lägga dig jämte mig snart ?

 

 

Ligger gott o sover i mitt knä.

 

   

Hon höll om min arm, hon släppte mig inte.

 

 

Klockan är 05 o det är dags att gå ut =)

 

 

Hon håller mig om benen.

 

 

Det är så mysigt o vara tillsammans i soffan.

 

   

Så fina ögon.

 

 

Hon hade bäddat ner sig ganska bra med filten men jag la över den lite extra .

 

   

Det är mycket kärlek o mycket mys ♥

 

Nu ska jag snart åka ner i handla o sen ska jag hem o göra mig iordning för sängen för jag ska upp igen i morgon kl 04;40 o ta emot Moshi..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Dröm Vackra Drömmar.. Puss I Pannan   

 


Av Anneli Gustavsson - 20 mars 2018 00:15


 

Idag är det din dag min lilla Ängel. Om du hade levt idag hade du fyllt 17 år ♥

Jag önskar så att du fanns här så jag kunde fira din födelsedag tillsammans med dig o inte behöva fira den ensam utan dig..

 



 

Jag älskar dina ögon, din söta lilla nos. Ögonen o nosen bildade en söt liten triangel. 

Jag älskar ditt lilla underbett o din sneda tand som stack ut på dig. 


Du älskade att vara ute i det fria, ja du fick alltid ha ett koppel på dig för du var så snabb med att sticka iväg om du såg nåt roligt.. Men nu är du fri,, fri att springa o leka hur du vill o det gör gott i mitt hjärta. 


 

Jag saknar dig hos mig när jag ska sova. Det är så tomt i sängen, ingen som ligger o puttar på mig eller snarkar,, ja förutom jag själv.


 

Även att du inte finns hos mig så har du fortfarande kvar din plats i ditt fönster. Din urna står där o det gör även ditt ljus,, som jag tänder så gott som varje kväll. Det brinner just nu för dig,, så att du inte ska glömma bort var du bor. Du ska alltid kunna hitta hem till mig.


   

Gud så jag Älskar Dig ♥


 

Du var lika fluffig o go som din lilla säng,, som du nästan aldrig sov i.. Jag har fortfarande kvar lite av din päls, men jag har inte klarat av att ta fram den än, det gör fortfarande ont i mitt hjärta av saknaden ♥


 

Jag sa alltid till dig att du var min Ängel för du ställde alltid upp för mig. Du fanns alltid för mig vare sig om jag var glad eller ledsen. Du var mitt allt, du är fortfarande mitt allt.


   

Den här lille goingen hade du från det du var liten så det är honom jag har nära mig nu oxo när jag inte kan krama dig. Jag har gosedjuret o lilla filten som du hade i många år.

 

Jag hoppas att du får en härlig födelsedag med dina vänner. Du vet vem du ska ta hand om o visa dom vägen.. Jag vet att du finns där för mig..

 

Grattis på din födelsedag. Jag Älskar Dig   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 19 mars 2018 17:39


Idag har det inte varit nån direkt sol, lite kyligt inombords o värken är inte så rolig faktisk.. Men men, det blir väl bättre snart,,, hoppas jag.

 

Idag blev jag uppringd av Postnord då dom hade lovat en återkoppling pga allt strulande med att min post kommer fel hela tiden..

 

Kvinnan jag pratade med bad om ursäkt flera gånger o jag förstår att det inte är hon personligen som ställer till det men det måste ju komma "uppifrån" för att "golvpersonalen" ska skärpa till sig. Man kan inte ha slapptaskar till analfabeter som inte bryr sig om vem som får sin post eller andras post. 

 

Jag fick samma fråga som jag har fått innan; Är du säker på att det är post från Postnord ? JA, hur många gånger ska jag svara på det ? Det står klart o tydligt på breven....... 

 

Hon sa att hon hade varit i kontakt med "området" så att dom har koll på detta o att dom hade "markerat" på något sätt så att dom var extra uppmärksamma på min post så att den inte skulle komma fel igen. Jag sa till henne att sist jag pratade med dom i telefonen fick nån annan min post dagen efter o hon visste inte vad hon skulle säga ? Nej, det är dålig stil, skärpning !!!

 

Det är inte roligt när posten kommer till andra då hela mitt personnummer står,, eller att min pension kommer till andra med mitt kontonummer eller att mitt oranga kuvert flera gånger har kommit i andras händer... Hur vet jag detta ? JO det är ju så att min post har slängts in i min brevlåda senare på kvällen så antingen är det någon i trapphuset som har fått den eller så är det någon utifrån, jag har ingen aning för det är ingen som har sagt till mer än när mamma har fått min post.

 

Det ska inte behöva bli så här då man har ett nam samt ett lägenhetsnummer.......

 

Nä jag är förbannat trött på dom nu, fortsätter det vet jag inte hur jag ska göra ?

 

 

 

#postnord #skämt #skämspostnord

Av Anneli Gustavsson - 17 mars 2018 23:05


 

 

Jag är med o tävlar hos en blogg vän, titta in på hennes blogg o var med du oxo.. 


Vem vet,,, kanske kan jag för en gångs skull vinna något =)



Tävlingen är HÄR...

 

 

  

 

 

Av Anneli Gustavsson - 16 mars 2018 21:26


När kommer våren ?? Jag vill inte ha kvar all snö, den är bara i vägen,, det är kallt o jäkligt.. 

Jag läste nån stans på fb att snön kan ligga kvar till Juni.. No way...... Inte här...... Då blir jag galen,, galnare då =)

 

 

Igår hade jag en toppendag. Jag blev bjuden på restaurang av Rohde. Vi gick till Rose Garden o åt asiatisk mat... Vi firade min födelsedag, jag fyllde 52 år.. Jag trodde faktiskt att jag fyllde 53 men det gjorde jag inte så jag tjänade in 1 år där, så tokigt hahaha..

Jag fick även en present av Rohde,, en termometer,, för ute o innebruk.. Jag har varit på väg att köpa en i flera år men det har inte blivit av. Men nu har jag den i köksfönstret så jag hoppas att jag fick till den rätt så den mäter som den ska...

 

 

 

Vi åkte färdtjänst in till stan.

 

Det var så mysigt inne på Rose Garden, så inbjudande.

 

 

Jag började med lite sushi

 

   

Rohde njöt av maten oxo. Jag hann inte fota min tallrik, jag åt upp den för fort =)

 

Friterad banan med mjukglass är det bästa som finns. Jag var i sjunde himlen.

 

   

Dom hade en massa rök där vi satt men det lukade inte rök. Den var ovanför vattnet där fiskarna simmade. Den gick ju inte ner i vattnet men jag tyckte lite synd om fiskarna för dom tittade ju upp o luftade sig lite. Men det var inte rökigt över hela "akvariet" utan där vi satt. Det var lite häfigt.

 

   

Hej, här kommer lilla jag =)

 

 

Det var jättefina fiskar.

 

   

Vi åkte bussen hem o när vi steg av så var det en härlig blå himmel med härliga moln. Det var inte den där snöhimmeln som har varit länge nu. Nästan så våren ville komma fram.

 

   

Vi stannade till på Ur & Penn så jag köpte mig 3 par örhängen,, liten födelsedagspresent till mig själv =)

Vi var även inna på Kapp Ahl ,, jag hittade två fina tunikor men jag köpte ingen för dom var ganska dyra.

 

 

Fick även ett jättefint kort av mamma ♥

 

 

Här är min nya sexiga termometer =)

 

När jag kom hem så tog jag lite medicin, både jag o Rohde var ganska trötta men vi hade haft en bra dag. Min födelsedag var perfekt.

 

Från att bli firad på restaurang till gratulationer på fb, sms o telefonen.. Att bli ihågkommen är så roligt.. 

 

Tusen tack för att ni alla gjorde min dag fantastisk.. 

 

Nu är det snart dags att lägga sig, ska tända Teddys ljus o sen hoppa i säng.. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

 

 


 

Av Anneli Gustavsson - 16 mars 2018 17:30


Visst skulle det ju vara helt perfekt om allt var gratis,, eller något var gratis.. Som den här bensinen från Shell.... 

 

Många på fb klickar in på länken, fyller i sina uppgifter o sen är dom "fast"...... Dom läser inte vad det är dom ger sig in i.... 

 

Det delas inte ut nån gratis bensin utan du får ett abonnemang hos quizonaut..


Du får betala för en produkt som kommer att fortsätta med normalpris efter introduktionsperioden om det inte avbryts.. Normalpris 2017-02-20 är 399 kr för 15 dagar.


Du kan läsa om det HÄR..

 

Dom vet inte om det delas medvetet eller om det delas automatiskt.

 

Av Anneli Gustavsson - 15 mars 2018 21:15


Det har varit en toppendag idag.. Har varit på en liten utflykt med Rohde ,, vi hade så trevligt.

 

Nu är jag så trött så jag skriver mer om det i morgon..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

 

 

Saknar Teddy så otroligt mycket   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 14 mars 2018 17:30


Sitter i telefonkö med Postnord,,, du har plats 45,, tack för att du väntar.  Man får klicka sig fram på deras sida om man är en privatperson eller ett företag, då kommer man till en sida när man har klickat på privatperson o får upp ett telefonnummer. Jag knappar in det numret o då frågar en röst i luren om det är en privatperson eller ett företag ? Jag trodde att det redan var klart när jag klickade mig fram till det på deras sida ? Men då gäller ju inte det. Nej, det gör det inte för jag tittade nu o det är exakt samma telefonnummer så VARFÖR ska man då välja på privatperson o företag ? 

 

Har kommit ner till plats 41,, så det går inte undan kan jag lova. Anledningen till att jag måste ringa till dom nu är att andra får min post o jag blir galen på detta. Detta är 4;e gången på 2 veckor o det är inte ok. Jag har ringt o klagat om detta flera gånger innan o dom verkar inte bry sig,, så varför ringer jag ? Ja det kan man undra. 

 

Nu fick någon mitt brev som var från Kvinnohälsovården, det var öppnat o någon hade lagt in det till mamma,, inte till mig... Att jag såg detta hos mamma var för att jag var inne o släppte ut hennes katt, jag blev lite fundersam när brevet låg på golvet o redan var öppnat så det var därför som jag tittade lite extra på vem det var till. Mao så hade detta brevet med hela mitt personnummer landat hos 2 andra. OM det var någon i trapphuset som fick det först har jag ingen aning om eller om det var nån "utifrån"...

 

Ja den här kön tar visst tid. Dom kanske har stumma människor som sitter i telefonen så dom håller på med röksignaler för att den i andra änden ska förstå vad dom säger ... 

 

Jag vet att jag o mamma har samma namn,,,, MEN jag har ju mitt egna oxo där det står klart o tydligt ANNELI........ Det står även klart o tydligt mitt lghnr,, mamma har ett nummer o jag har ett alldeles EGET nummer,, hyresvärden var generösa när jag fick ett eget nummer =)


40 min i telefonkö, pratade med killen i ca 4 min när han satte mig på väntmusik för att han skulle kolla upp något.. Kom tillbaka o sen pratade vi i ca 15 min o han skrev upp allt som jag sa,, o det är samma som jag har sagt alla dom andra gångerna. Jag fick ett ärendenummer o dom ska återkoppla detta till mig så jag hoppas att dom gör det den här gången,, det har dom INTE gjort dom andra gångerna.

 

Jag ska inte behöva vara rädd för att mina personuppgifter kommer till vem som helst, att mitt oranga kuvert kommer till vem som helst,, för det är viktiga uppgifter som ingen annan har med att göra !!!

 

Nu får jag se om detta går framåt eller om det läggs på högen glöm bort som med dom andra gångerna.

 

 

SKÄRPNING POSTNORD, NI ÄR HEMSKA !!!!

 

 

 

Postnord har fått en alldeles egen kategori - #POSTNORD & #SKÄMSPOSTNORD

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards