Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Anneli Gustavsson - 13 november 2016 17:30


Herregud vilken dag det har varit. Jag börjar med i går då barnen kom till hem hit.. Vi myste o gosade,, spelade lite spel på paddan o myste igen, tittade på tv;n.. Liam var ganska trött efter hans innebandymatch. Han gjorde ett mål,, han är så duktig även att han svävar iväg lite på planen men det gör inget, dom är barn o o inget annat.


Vi la oss vid halv niotiden o sen pratade vi lite, kollade på tv;n.. När jag pillar dom i håret o i pannan så tar det bara några minuter så sover dom gott.. Först myste jag med Jack sen sov han o sen var det Liams tur o han slocknade. 
Jag låt o kollade på filmen men somnade så jag såg inte slutet o det retade mig när jag vaknade. Jaja,, den filmen kommer snart igen.

Jack vaknade vid 7 tiden, han hoppade upp i sängen, han har lärt sig det nu. Min säng är ju så hög så han får klättra upp hahaha.. Han la sig mellan mig o Liam o där låg vi en stund innan Liam vaknade. Sen var det full rulle på dom. Upp o käkade frukost, fixa till oss o sen gick dom in till gammelmormor för lite fika medans jag fixade till mig själv.

Sen åkte vi upp till A6 o hämtade mina nya glasögon, som det känns nu sitter dom jättebra o det var stor skillnad så nu ser jag mycket bättre,,, tack o lov.

Köpte en present till mamma,, hon fyller år på tisdag... Bort till Donken o köpte mat. Sen gick vi till lekhörnan o där lämnar många sina barn ensamma så dom får härja fritt. Dom föräldrarna som är där har ingen aning om vad deras barn gör för dom sitter med sina mobiler.. Dom tar inget som helst ansvar o det gör mig heligt förbannad. Inte undra på att barnen tror att det är fritt fram att bete sig som ligister.

Det var två tjejer som höll på att bråka med Liam,, dom drog i hans kläder o höll på så det gjorde ont på honom. Han sa till dom men dom slutade inte så han blev ledsen o kom till mig. Dom såg detta så dom gick undan så jag inte kunde säga till dom men sen var dom tillbaka igen o fortsatte så han sa till dom flera gånger men dom lyssnade inte, även den här gången så sprang dom iväg när dom såg att jag var på väg till dom. Deras föräldrar satt med mobilerna o sket fullständigt i sina barn så jag sa till Liam att han skulle skrika högt - Ge fan i mig... Men dom såg mina blickar så dom höll sig undan. 

Rätt som det är så ser jag hur Liam säger till en kille - Varför gjorde du så ? Killen svarade inte så Liam frågade igen varför han gjorde så ? Killen sa att han inte hade gjort nåt så Liam sa att han puttade Jack.

En minut senare hör jag hur Jack börjar storgråta o jag blev kall i hela kroppen. Då kommer han till mig o säger att det inte var hans fel o jag frågar vad det var.. Då hade den här förbannade killen puttat Jack när han skulle åka rutschkana så Jack hade slagit i sina splitternya glasögon så dom sprack. Nu blev jag jävligt förbannad för Jack blev rädd o trodde att jag skulle källa på honom men jag var ju bara rädd för han hade kunnat få in glaset i ögat.. Jag gick fram till killen o frågade var hans föräldrar satt men då sa han att dom bara hade lämnat honom där. Jag skällde ut honom för jag kunde inte hålla mig.. Då hade ju Liam sagt till honom flera gånger innan han puttade Jack igen. Jävlar unge..............

Jag fick trösta Jack o jag tittade så han inte hade gjort sig illa sen gick vi till Specsavers eller hur det stavas.. Dom hade som tur va samma båge o det kostade bara 150 kr att få dom nya så dom kunde fixa det på ca ½ så vi gick ner till lekhörnan igen för att se om killen var kvar men det var han inte. När vi kommer tillbaka o ska hämta glasögonen så sa dom att det inte skulle kosta något för dom tyckte så synd om Jack.. Han hade ju berättat för dom o dom såg hur ledsen han var... Han blev så glad att han kunde få nya o samma båge. Till detta hör även att han i morse skulle springa till mig för att visa mig nåt på paddan o halkar så han slår en volt o slå i skallen,, jag hörde hur hårt han slog i så jag väntade mig ett blodbad,, men det blev inget som tur va.. 

Ja trots att det var bråk i lekhörnan så har vi ändå haft det jättebra.. Jack är nöjd med sina glasögon o jag är nöjd med mina..

 

När jag hade kört hem dom så gick jag in o hälsade på mormor o morfar som var där så jag pratade bort en stund sen körde sonen hem mig o nu sitter jag här,, ja en liten stund till för jag ska strax gå bort till Rohde o prata om morgondagen. Hon har fått en "inbjudan" till tarmskola så jag ska följa med,, det är mellan 13;30 - 19;00 så det blir en jobbig dag ,, får inte glömma att ta med mig medicin.

 


 

 

Det är svårt att få en bra bild när lilla kotten inte sitter still =)

 

   

Fammoos lilla sötnos ♥

 

 

  

Fammoos stora sötnos ♥

 

 

 

Mina goingar ♥

 

 

Dom här mössorna gjorde sonen när han var i Liams ålder. Barnen tyckte om dom..

 

 

Lite spel på paddan.

 

Fammoo, nu kan du ta kort =)

 

 

Detta var gott säger Liam o käkade upp allt =)

 

   

Lekhörnan på A6

 

Det blev varsin godisbit även att det var söndag. Nu var det dags att åka hem.  

 

Ha en mysig kväll. Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 13 november 2016 16:34



 

Grattis lilla pappa på farsdag. Nu var det många år sen du somnade in - 92 men jag tänker på dig o det tror jag att du vet ♥

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards