Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Förbannade Grannkärring !!!

Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2016 10:01


Det finns en kärring på gården som har en hund, stackars hund. Hon skaffade hunden när hon gick i pension, stackars hund.

Han är så fruktansvärt ouppfostrad så hälften vore nog, stackars hund.

Jag har bett henne, jag har sagt till henne att hålla hunden i sin närhet o inte låta honom fara ut mot Teddy då jag INTE litar på honom, för skulle han komma i Teddys närhet så skulle Teddy klippa honom o då blir det Teddys o mitt fel o inte kärringens fel. Jag vill inte avliva Teddy pga att hon inte har pli eller koll på sin hund. Detta är en lika liten hund som Teddy, men hon säger gång på gång att hon inte orkar hålla honom,,, det är skitsnack.. Han väger inte mer än 8 kg, han är bara ouppfostrad o kärringen är som hon är.

 

Idag fick jag säga till henne två ggr att hon skulle hålla in sin hund så att jag kunde gå förbi med Teddy utan att det skulle bli ett evigt skällande. Första gången så hade hon kopplet ute på ca 2 meter så han for ut mot Teddy, men jag såg detta o stannade, jag fick säga till henne att hålla in honom o jag blev sur. Den hon stod o pratade med skulle förklara att hon mötte en liten hund som började skälla,, o sen lyssnade jag inte mer för jag ville gå förbi medans kärringen klarade av att hålla in sin hund.

 

Jag går mot mitt o när jag ska slänga bajspåsen så kommer hon efter med sin hund, hon går alltid efter mig, hon har inte alla hästar hemma. Jag har svårt att komma intill o kan slänga påsen så jag drar Teddy mot mig så att hon ska kunna gå förbi men då släpper kärringen efter på kopplet o jag vrålar till på henne att hon ska hålla in sin hund. 

 

Jag - Men för fan, håll in hunden o gå förbi.

Hon - Men jag kan inte rycka i honom för han har ont.

Jag - Är du inte klok, jag har sagt till dig så många gånger o ändå fattar du inte.

Hon - Det är ditt fel eftersom Nisse inte får hälsa på Teddy.

Jag - Va säger du ? Var tacksam för att jag inte låter dom hälsa för Teddy gillar inte hanhundar o det har jag sagt till dig i ett par år nu men du fattar ju inte.

Hon - Du är ju dummare än tåget.

Jag - Ja du är väl för fan inte frisk nånstans.

Hon - Min hund biter inte din hund. Han biter mig istället.

Jag - Du kan aldrig säga så.

Hon - Jag litar helt på min hund.

Jag - Vad är det du inte fattar, du kan aldrig lita helt o fullt på din hund. Jag VET att jag inte kan lita helt på Teddy pga såna människor som dig o + att han är en hanhund.

 

Jag kommer inte ihåg mer vad som sas, men jag blev fruktansvärt förbannad för jag har verkligen bett henne x-antal gånger att ha koll på hunden. Jag har gett henne goda råd, men hon tar inte till sig dom.

 

Jag ångrar att jag inte sa till henne att hon inte borde ha hund, ja djur överhuvudtaget. Den andra kvinnan som hon pratade med försvann, hon visste väl inte hur hon skulle tackla det som hände på gården.

 

Det är flera på området som håller med mig om att hon Inte borde ha hund, att hunden är ouppfostrad o att hon inte kan hålla koll på den. Det är synd om hunden som har hamnat hos en sån ägare. Fortsätter hon så här så blir det ett riktigt bråk o då kommer jag verkligen säga vad jag tycker. 

 

Förbannade kärring, Stackars hund !!!

 

 

 
 
Anna Kindstrand

Anna Kindstrand

8 mars 2016 10:38

Jag blir också vansinnigt irriterad på folk som inte respekterar när man inte vill att deras hundar ska komma och hälsa på ens egen. Hade för några år sedan en hanhund som jag fick hålla under minutiös kontroll, för han blev biten över nacken som valp, och tålde inte andra hundar av någon sort förutom våran andra hund som han växte upp med. Ett nej är ett nej, och folk ska inte tvinga på andra sina hundar. Tröghet är sannerligen ingen dygd :-/
Mvh
Anna

http://chezannalena.blogspot.com

Anneli Gustavsson

8 mars 2016 20:22

Teddy blev oxo biten när han var ett par månader, rätt över huvudet av en schäfer så det är därför som han har blivit så här, han är misstänksam o osäker men blir istället stöddig.
Jag förstår inte för jag har förklarat för henne minst 10 ggr under ett par år hur det ligger till, men hennes närminne är väl punka på.

Ha en mysig kväll kram ♥

 
TantGlad

TantGlad

8 mars 2016 12:46

Nämen vilken......förlåt, men vilken kärring. Förstår ju att du åxo är rädd om din fina söta älskling "Teddy" det går fort om andra hundar skadar andra.
Håll i din vovve hårt.

Nu får du Ha en skön dag och du.......
Hur gör jag om jag vill använda någon av dina designbilder. Hur går jag till väga? Skriv svar hos mig.

Varm go kram till fina dig och din Teddy❤

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

8 mars 2016 20:20

Ja det är en riktig kärring o det vet hon om nu.. Hoppas att jag slipper se henne, men det lär inte bli så.

Ha en mysig kväll kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

8 mars 2016 17:03

Håller med dig. Det är onekligen så att vissa människor inte ska ha hundar inte djur överhuvudtaget, de är inte kapabla till att ta hand om dom.
Det är ju som du säger mest synd om hunden, som har henne till matte, den vet troligen varken ute eller in hur den ska och måste bete sig.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

8 mars 2016 20:19

Ja det är verkligen synd om hunden, han vet inte vad som är rätt eller fel. Tyvärr kan man inte göra så mycket men jag kommer att säga till henne att hålla stort avstånd o det är bara för att jag inte ska åka på nåt om Teddy svarar på hans utfall.

Ha en fin kväll vännen, kramar ♥

 
biggeros

biggeros

8 mars 2016 17:47

Ja, det låter ju som en icke lämplig hundägare. Det finns många djurägare som ont borde ha djur. Tråkigt÷(

http://biggeros.blogg.se

Anneli Gustavsson

8 mars 2016 20:17

Hon är absolut inte lämplig att ha hund, hon bara flamsar o klarar inte hålla honom trots att han är väldigt liten. Det är tråkigt när det blir så.
Ha en fin kväll kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards