Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2013

Av Anneli Gustavsson - 5 mars 2013 18:39


Ni missar väl inte sista avsnittet av Maria & Mindy – best friends forever ? Tråkigt att det ska ta slut, men hon kommer ju tillbaka i tv;n snart igen..

Hon ska vara med i Let´s Dance. O jag hoppas att hon vinner hela skiten. Spelar ingen roll om hon är duktig eller inte hahaha.. Jo de är klart att det ska vara den duktigaste som ska vinna =)

 

Hon ligger visst i hårdträning nu med några andra dansare. Ska bli så roligt att se henne dansa. Jag tror att hon kan vara riktigt duktig. Spexa kan hon i alla fall. 

Vill ni läsa mer så kolla in HÄR

Av Anneli Gustavsson - 4 mars 2013 20:15


ICE - In Case of Emergency

Vid olycksfall vill räddningspersonalen snabbt få tag i den skadades anhöriga. Lägg in nummer till anhöriga i din mobil under den internationella beteckningen ICE - In case of Emergency.

 
 
Genom att lägga in förkortningen ICE, In Case of Emergency, i mobiltelefonens adressbok, följt av namn och telefonnummer till en anhörig, kan räddningspersonalen enkelt få information om vem som ska kontaktas.
  
I dag har väldigt många människor en mobiltelefon och de flesta har den påslagen en stor del av tiden. Med ICE slipper räddningspersonal bläddra i adresslistor för att försöka gissa sig fram till vem som är anhörig. Någon har kanske lagt in "mamma", men det betyder inte att personen vill att vi ska ringa "mamma" i en akut situation. Med ICE vet räddningspersonalen direkt vem de ska kontakta. 

Telefonlås/Knapplås

Många av oss har idag en smartphone (t ex. iPhone eller Android). För att skydda personlig information som finns i en smartphone väljer många att låsa telefonen med en PIN-kod. Tänk på att ICE inte fungerar om du har vidtagit denna säkerhetsåtgärd.

Underlättar för många parter


Med ICE-kontakter i din mobil kan räddningspersonalen snabbt få tag i rätt person och har de tur kanske den personen har information som kan vara av stor vikt för sjukvårdarna i deras arbete, till exempel uppgifter om den skadades blodgrupp eller eventuella allergier eller sjukdomar.
 
För anhöriga är det också en stor fördel. Människor återhämtar sig snabbare från de psykologiska påfrestningar det innebär att ha en anhörig som drabbats av en olycka om de underrättas tidigt. 

Enligt webbsidan icecontact.com tar det i snitt nästan sex timmar för familjemedlemmar att bli kontaktade vid ett olycksfall. Det är lång tid för att vänta på beskedet att en närstående är allvarligt skadad. 

Internationell standard

ICE är på god väg att bli en internationell standard, så att privatpersoner och räddningspersonal världen över vet hur de ska lägga in respektive söka information i mobilen. I vissa länder har myndigheterna varit i kontakt med flera mobiltelefonföretag och hoppas att de ska bygga in ICE som standardval i kommande mobiltelefonmodeller.

Tips!

Om du vill undvika att din mobiltelefon presenterar dina kontaktpersoner som ICE+namn när de ringer till dig kan du lägga in tecknet * direkt efter numret till din ICE-kontakt. Numret kommer ändå att fungera om man behöver ringa din ICE-kontakt i en allvarlig situation.
 
OBS! Denna funktion fungerar inte i vissa Sony Ericsson-modeller, så prova ring din ICE-kontakt efter du lagt till *-symbolen. Om du ej kopplas fram fungerar inte denna funktion på din mobil. Du måste då ta bort * för att kunna ringa ut till din ICE-kontakt. Detta problem håller på att åtgärdas men är tyvärr ännu inte löst.
 
Du kan istället prova med att sätta en 0:a i slutet av telefonnumret, det fungerar på vissa modeller.
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 4 mars 2013 18:39


Har precis ätit en god kräftstjärts omelett (igen).. Det är supergott.. 

Just nu sitter Teddy under skrivbordet o vill ha min uppmärksamhet, jag har ingen aning om vad han vill. Han har varit ute o han har mat, ja han har även fått godis. 


Eller förresten så är det en bra stund sen han var ute. Så det är snart dags igen..


 

Hej lilla mamma gnissel o waffel =)




Jag älskar att spara min lotter, jag kan spara dom hur länge som helst.. Det längsta jag har sparat dom är nog 7 månader.. Men jag håller alltid kollen så att datumen inte går ut. Tänk OM jag är miljonär.. Det vet man inte,, så här har jag gjort i alla år.. Det roligaste var när jag såg detta på tv;n, när dom gjorde reklam för lotter. Dom sparade oxo men det var bara några veckor.


Idag är det 7 dagar sen jag gjorde min hemanent (permanent) o det ser fortfarande hemskt ut. Jag oljar o använder spraybalsam o allt jag kommer åt. Allt som inte torkar ut håret för det är redan tillräckligt torrt.


Nä jag får väl gå ut med lilleman nu så han blir nöjd.


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 4 mars 2013 16:40


"Godhet gör förvisso inte människorna lyckligare än lycka gör dem goda."
Walter Savage Landor
 
 

Av Anneli Gustavsson - 3 mars 2013 20:23


Idag har vi fått lite grusat utanför där jag bor. Men hela helgen har det varit isgata o är fortfarande. Ute på dom större vägarna är det inte grusat alls, bara det som redan har grusats o det ligger nu under isen. 


Jag vet inte hur många gånger jag har varit på väg att halka. För många år sen halkade jag o bröt min fot väldigt illa så dom fick operera den. Knölen på insidan gick sönder o när läkaren skulle spika den på plats gick den i bitar, men dom fick hop den till slut. Jag har fortfarande jätteont idag men det får jag leva med, jag menar smärta på ännu ett ställe spelar väl ingen roll. 

Då fick jag ett skadestånd på några tusen.. Men vad skulle hända om Teddy halkar o bryter sig ? Jag vet inte hur många gånger han har halkat omkull o hamnat på sidan. Senast idag snodde han runt som en galning. 


Skulle han få skadestånd om han bröt sig ? Hur funkar det ? Jag har ju honom försäkrad, men vad är det som gäller ?

Jag får väl hoppas att inget sånt händer.. 


Nu är det snart film, dagen har gått väldigt sakta. Hoppas att ni har haft en bra dag. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2013 21:21


Jaha har alla sjungit färdigt nu eller blir det mer överraskningar =)


Jag vill att Robin ska vinna över Martin & att Anton vinner över Jalla jalla vad han nu heter.


Jisses vad dom ska tjata ............ Fram med resultatet nu...


Den första som går vidare är ; 


ANTON JAAAAAAAAAAA... 


Nu ska jag ha rätt på nästa oxo sen är jag lite nöjd i alla fall =)


Den andra som går vidare är ;


ROBIN HAHAHA JAAAAA det visste jag väl =)


GRATTIS TILL ER BÅDA.. 


Trist,, supertrist att Eric o Tone åkte ut, det ville jag inte... 


Gina o Danny är helt fantastiska värdar.. 





Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards