Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Anneli Gustavsson - 8 november 2012 23:03


Jag sitter här o pular lite med datorn samtidigt som jag börjar titta på Hells Kitchen när jag ser Teddy bete sig konstigt.. Jag ser att han börja nosa på golvet o jag ser att han känner av ett obehag på något sätt så jag tittar efter ..


Då ser jag hur röd han är i rumpan o de är droppar på golvet.. Jag tittar i rumpan på honom o ser hur blodet små-pumpar ut ,, jag blev så rädd så jag blev iskall.


Släppte ut Teddy ifall han behövde göra ifrån sig, gick in till mamma o ropade på henne så hon kom in till mig. Satte upp Teddy på diskbänken för att kunna se ordentligt o de bara rinner blod... Först trodde jag att de va från analen, men jag såg att de va ovanför muskeln... Han är rejält svullen o jag tar papper o försöker torka bort de så gott de går. De dröjer en bra stund innan jag ser hur de ser ut,,, men jag blir inte lugnare för de.. Alltså jag höll mig lugn utåt men inombords vill jag bara skrika rakt ut o åka direkt till veterinären. 


VARFÖR ska man alltid tro de värsta ????


Teddy va så duktig fast han stod o skakade rätt bra.. Men även han lugnade ner sig.. De gick många pappersbitar, sen fick jag duscha av honom allt blod.. 

Gick ut med honom så nu har han både kissat o bajsat,, kollade så att bajset såg normalt ut o de gjorde de.. 


Nu ligger han på golvet o tar igen sig.. När vi kom in så tog jag en av Liams gamla blöjor o gjorde hål för svansen o satte på honom den. Jag skulle lika gärna kunna använda kragen men jag är rädd för att han sätter sig o åker kana med rumpan så de blir värre, så de är bara därför + att han inte ska komma åt att slicka..

Den åker av sen när jag märker att de har lugnat ner sig.


De va en stor blodböld som nu har minskat rejält..  Tack o lov.. 


Får hålla extra koll på honom inatt så de inte blir nåt. Då åker jag in till veterinären i morgon för på helgen finns de ingen här då får man åka långt åt skogen. 


Jag höll på nästan lika länge med honom som Hells Kitchen höll på o han va duktig precis hela tiden. Oj nu vill han att jag ska bädda åt honom så nu måste jag sluta.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 8 november 2012 15:13


De skulle bli så jobbigt att börja skolan, den va stor som bara den. De va jag o en gammal klasskompis som började i samma klass.. Vi virrade omkring innan vi hittade vår sal. De va fruktansvärt att gå in eftersom alla redan va inne i salen. 

Sagt o gjort så gick vi in o de första vi fick va läxor.. Inget hej eller välkomna utan de va läxor direkt. Jag blev så sur så jag gick där ifrån o ner där vi hade våra skåp... Där satt fullt med elever o lärare , o dom höll på att tjata,, alla pratade i mun på varandra så de gick inte att höra vad dom sa.. Jag va inte intresserad ändå.. 


Jag väntade på min klasskompis Pia, o till slut kom hon men hon hade flera lärare med sig. Dom va inte glada på mig, dom sa att jag genast skulle bli straffad för att jag hade lämnat lektionen. 

Alla satte sig på rad , en o en fick dom säga sitt o där stod jag som ett fån. De va så jobbigt.


När den siste personen hade fått säga sitt så kom han fram till mig o sa att jag skulle förvandlas till ett bi. 

Jag började skratta o sa att de skulle jag ju klara av för jag visste att dom inte skulle kunna förvandla mig..

Men där hade jag fel. På några sekunder så poffade de till o jag blev ett bi.. Jag surrade runt där o kunde inte längre prata med personerna, dom förstod ju inte alls vad jag ville säga.


Men sen såg jag att de fanns ganska många bi;n som antagligen oxo hade blivit straffade o dom kunde jag prata med på ett normalt sätt. De surrade till o fram kom en kille som sa att han skulle visa mig bi-världen så att den inte skulle vara lika skrämmande som den hade varit för honom. 

Vi surrade iväg o den här världen va väldigt stor nu när jag hade blivit så liten =)


Det visade sig att de inte va så farligt att bli förvandlad till ett litet surrande djur som jag först trodde. 


Jag är glad att jag vaknade o låg i min egna säng, de hade inte varit så roligt att få surra omkring hela dagarna =)


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards