Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Jag är så Glad / GBP

Av Anneli Gustavsson - 12 juli 2011 21:31


Den 8 mars 2010 gjorde jag en gastric bypass som förändrade hela mitt liv.

Jag vet att jag har skrivit om de många gånger, men jag kan aldrig skriva tillräckligt när de har gått så bra som de har gjort.


Visst har det stått stilla väldigt länge med vågen o även omfång, men nu i morse så vägde jag mig,, o jag mätte mig...


Jag har sedan mars detta året börjat träna, både med motionscykel men även promenader.. Promenaderna har jag inte hållit på med lika länge som cyklingen..

Jag tränar väldigt ofta o hårt o är väldigt stolt över mig själv. De blir mellan 4-5 dagar / vecka.

Tänk vilken skillnad mot innan då jag va en soffpotatis. Det är så roligt,, men jag måste erkänna att de tar emot många gånger oxo när de går sakta.. 


MEN ,, nu är de så att de har tagit mig många år att bli smällfet, så de ändrar sig inte över en natt. 

Ni som har gjort eller ska göra den här gastric bypass operationen måste tänka på att de är en livslång förändring... De är inga bantings dagar/veckor/månader för att sen kunna svulla i sig igen. De funkar inte på det sättet.

Därför känns de så bra att jag har samsats med tanken på att de faktiskt får ta den tid de tar för mig att gå ner mina kilon.


Jag har ca 20 kilon till som jag mer än gärna vill gå ner o de kommer inte att bli lätt. Men jag tänker inte ge upp som jag har gjort alla andra gånger.


Nu till de roliga. Idag har jag varit så glad, ja jag är glad varje dag för de jag redan har gjort hittills.


Jag vägde mig o nu har jag gått ner  -45,6 kg.


Sen mätte jag mig, jag har minskat med

Byst - 24 cm

Vä- Arm - 16 cm

Midja/mage 33 cm

Vä- Lår - 20,5 cm


Detta blir allt som allt  94 cm !!!


Då kanske ni förstår att jag är jätteglad ..


Puss I Pannan  ♥


BloggRegistret.se

 
 
Alexandra

Alexandra

12 juli 2011 21:59

Tack för värmande ord! Jag blir så glad av alla positiva kommentarer! =) Jag lovar att höra av mig om det är något ;) Jag är ganska påläst om själva ingreppet och rent praktiska saker, men det är ju psykiskt det kan vara svårt att förstå saker ibland, mycket tankar som far runt i huvudet! Kram på dig!

http://lykkelig.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 juli 2011 23:05

Hejhej
Ja de är bra att du är påläst. Jag hade oxo kollat upp precis allt, så när jag va hos läkaren så hade han inget att berätta för mig för de hade jag redan talat om för honom i stället.
De enda jag fick veta va om jag va lämplig för en operation =))
Psyket är inte alltid så lätt att ha med att göra i en sån här operation, så försök att alltid ligga steget före.
Men det kommer du att fixa. Hör gärna av dig så jag får veta hur de går för dig.
Kramkram ♥

 
Gerd

Gerd

12 juli 2011 22:08

Men, Guuuud, så duktig du har varit och är!
Grattis grattis! Nä, det är ett livslångt kämpande, det vet jag och har förstått.
Bantning är åt h-te för det funkar inte.
Du har en go kämparanda och det räcker läääänge! Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Anneli Gustavsson

12 juli 2011 23:03

Tackar o niger, ja visst är de livet ut. De är bara synd att jag inte har insett de tidigare.
Men nu är de som de är o jag är mer än nöjd.

Man ska inte banta, de blir bara värre.

Kramkram ♥

 
Kaisa

Kaisa

12 juli 2011 22:09

Jippi Anneli! Förstår att du är glad och väldigt nöjd..... Nu tror jag att jag får skärpa mig och ta nya kraftigare tag. Just idag är jag så svullen och eländig, men har bara mig själv att skylla... 20kg är precis det som jag behöver att gå ner.....
Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Anneli Gustavsson

12 juli 2011 23:01

Tack,, ja jag är så glad..
Vi har våra dagar då de går emot.. Jag har haft mina år då de har gått emot.
Vi kan kämpa tillsammans,, men på din bild ser de absolut inte ut som du behöver gå ner några kilon alls..
MEN jag ska inte säga nåt, för de är precis som man själv känner.
Kramkram ♥♥♥

 
Helena

Helena

12 juli 2011 22:15

Kan du förstå hur duktig du varit..Nästan en hel meter är borta på dig...och mer än 45 kg..wow wow..
Du har kommit jätte långt och som du säger du sliter hårt med träningen. Var STOLT över dig själv och över vad du gjort för det är enastående.
Och här ska vi inte ge upp,aldrig mera sånna ord utan vi ska kämpa sida vid sida hela vägen:) Kram på dig vännen !!

http://www.hea71.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 juli 2011 22:59

Nää de är knappt så jag tror de..
De är otroligt,, tänk allt fläsk.. Blääh.
Ja du,, nu är de resten av livet som gäller o de ska bli så roligt att följa sitt egna liv =)
Klart att vi ska kämpa, vi ger inte upp.
Kramkram ♥♥♥

 
mamsi

mamsi

13 juli 2011 08:13

HEEEEELT underbart!
Du har en kämpaglöd som är värd ett pris!
Det låter kanske konstigt men du är en förlorare!
Det är det som är priset... :):)
Kram! <3

http://kollijox.hittepå.komkom

Anneli Gustavsson

13 juli 2011 20:10

Hahaha,, hur kan jag bli en förlorare ?

Tack tack,, priset är att du alltid är så gullig mot mig..

Puss I Pannan o kramen ♥♥♥

 
mamsi

mamsi

13 juli 2011 21:15

:) Jag menade att du redan har vunnit ett bra pris genom det du förlorat!
Och att det priset kommer att stiga med det du kommer att förlora genom att kämpa vidare...

Förstår du gåtan? :))
Kram min lilla goa vän.

http://kollijox.hittepå.komkom

Anneli Gustavsson

14 juli 2011 00:22

Ja men jaaaaa, nu förstår jag ju..
Du förstår de är inte lätt för en sån som mig att förstå allt =)))

Dröm sött kära Du.. Va rädd om dig o håll Mr P på avstånd..

Puss I Pannan ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards