Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 28 november 2023

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2023 20:39


Alltså jag vet inte hurdan jag är ? Jag ska göra nåt eller hämta nåt men 3 sekunder när jag har tänkt tanken så är det Borta !

 

Jag ringde till mamma innan o skulle säga nåt men så fort hon svarade så försvann det.. Men jag kom på det sen för jag visade upp min nya fina router, kan visa den nån dag. Ska byta från Bahnhof till Telenor där jag har mobilen oxo.

 

I söndags skrev jag att det var skönt att måndagen snart var över,, men så ringer mamma o säger att det inte är måndag,, det är söndag. 

 

I dag har jag trott att det har varit måndag men det har det inte. I morgon är det Onsdag hela dan. Jag vet inte vad det är som gör att man blir sån här ? 

 

Jag vet att man inte behöver tänka lika mycket på tider, möten mm som när man har ett jobb. Man slappnar av från det. Sen är det så att med fibromyalgin så har vi en fibro-hjärna där allt rinner av o allt är som en tumlare. Jo det är så på riktigt. 

Jag har svårt med koncentrationen, det har min läkare sagt för jag var rädd för några år sen att jag började bli dement, ja nu betyder ju dement gammal men ni förstår. Så det kom hit 2 personal, en satt med mig här inne o en följde med in till mamma för att prata med henne.

Jag fick rita, tänka på ett namn som jag skulle komma ihåg o säga senare o det var nåt mer. Men jag klarade mig trots att jag missade några saker. Jag har bara koncentrationssvårigheter helt enkelt. Nej så enkelt är det inte för det är jobbigt. 

 

Vi har fått lite snö, det har blåst rätt mycket. Jag har sprayat mina skor så dom inte ska bli förstörda jag köpte dom förra året o dom var inte billiga men dom är fina o sköna. 

 

Nu är det dags för sängen. Ska ta på Neo hans "jamas".. När jag kommer med den o säger "jamas" så kommer han till mig o vill att jag ska ta på honom den. Han är så gullig min lille skatt. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2023 14:30


 

 

 

Ja vad är en data diode ? Det finns så mycket som man inte vet vad det betyder eller vad det är för nåt ?

Men, jag ska försöka göra mig förstådd,,, hoppas jag =)

 

Syftet med en data diode är att det är en säkra informationen genom att tillåta data att färdas i endast en riktning. Datadioden överför data mellan två nätverk med högsta möjliga skydd. Det är fysiskt omöjligt för data att överföras åt andra håller eftersom den fiberoptiska anslutningen endast tillåter envägskommunikation.

 

Ingen fysisk risk att skicka data i fel eller falsk riktning. Skicka videoströmmar från känslig videoutrustning/kameror.

 

Det är från militärt till världsomfattande nätverk. Det har blivit så stort att det används av nästan alla säkerhetsmedvetna industrier. 

 

Ja det var visst lite svårt ändå att förstå, så även för mig. Men om jag säger som så att vi har ju våra vägar som vi kör på o där kör vi bara åt ett håll. Låt oss säga att det är höga räcken på alla sidor så man inte ska kunna komma över på nån av sidorna. Jag kan alltså inte köra över till mötande trafik o jag kan heller inte köra ner i nåt dike. 


Ja bättre förklaring än så här kan ju visst inte ge =) 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards