Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 26 maj 2022

Av Anneli Gustavsson - 26 maj 2022 19:14


Jag läste precis att Per H hade opererats för en gammal ryggskada. Han väljer att inte ta det lugnt utan börja jobba,, han bryr sig helt enkelt inte på vad som kan hända. 

Det är fruktansvärt hur man kan skilja på människor. Har inte alla människor lika värde ?? 

 

Nej,,, han är känd,, trots att jag knappt vet vem det är. Jo det gör jag . Han kör på som vanligt, sitter hemma i soffan o börjar blöda, åker ambulans in till sjukhuset o får vård direkt. Han hade drabbats av en infektion.... Stackars karl han har ett 27 cm långt ärr från sin operation.. Han kommer att bli bra OM han sköter sig. Ja nu ligger han o tar det lugnt på sjukhuset. 

 

Men vad händer med mig ?? VEM HJÄLPER MIG ?? Ingen för jag är ingen kändis.. Vad är det för jävla sätt ? 

 

Jag fick gå från 2014/2015 med hemska smärtor/kramper i min mage,, läkarna sa att jag skulle ta lite värktabletter för det är min fibromyalgi... NEJ ,, det är nåt helt annat sa jag till dom men jag fick ingen hjälp o då sökte jag inte för det nåt mer. Jag tog upp det när jag var hos läkaren för andra saker,, men jag skulle ta lite värktabletter. Tyvärr var Min läkare ledig mycket så jag hade andra tillfälliga som inte var riktigt kloka. 

 

Jag gick o kämpade med mina smärtor i magen i flera år. 2019 åkte jag in akut.. Nä då jag tog ingen ambulans,, mamma körde in mig för att 1177 sa att jag skulle ta mig in själv trots att jag gick dubbelvikt. 

 

Jag hade en kraftigt inflammerad, förhåndad, förtjockad gallblåsa med gangränprickar (vilket läkarna inte har berättat för mig för det läste jag i min journal ) o massor med stenar. Jag fick vänta på en operation i 2 dagar, det var så illa så dom fick tillkalla en till läkare för det blev tillslut en öppen operation. 

 

Det var komplikation på komplikation. En sänka på 561, ska ligga på under 5. 40.5 i feber o sepsis... Läkarna sa till mig att om jag hade kommit in nån dag senare så hade jag kanske inte klarat mig.. När jag fick sepsis så sa om att jag hade tur för det var nära ögat att jag inte höll på att klara mig. Jag låg inne hela tiden på sjukhuset o visste inget.. Det höll på hela första halvåret för mig o det tog mig resten av 2019 att komma igen. 

 

Men,,,, under operationen så skar dom av mina nervtrådar i magen,, till högra muskeln så den är PARALYSERAD. Jag får ondare o ondare i magen, ingen hjälper mig. Jag har varit på Ryhov, Eksjö o nu väntar jag på att höra från  Malmö,,,, men,,, det är 5 månaders väntetid.. Då hinner min bukhinna bli ännu tunnare.. Jo då, den är tunn som ett papper,, alltså papperstunn så det går inte att fästa nåt nät i.. Min lever ligger utmed magen o oskyddad.. Jag kommer att få gå med en gördel resten av livet. En mjuk gördel som inte gör så mycket nytta. Den är ett skydd men jag har ändå väldigt ont i magen. 

 

Vem tar på sig detta ?? Jag får inte prata med någon. Remissavdelningen i Malmö fick mig att börja gråta o sa att dom inte hade läkare där varje dag o hon visste inte om dom hade nån i början på nästa vecka heller, sen säger hon hejdå o lägger på. Visst blir man vänligt bemött ?!.

 

Jag är 56 år. Har haft värk i hela mitt vuxna liv. Har inte kunnat jobba som jag vill, inte kunna tjäna dom där extra pengarna för att unna mig något. Jag har alltså inte kunnat jobba sen 93,, gissa om min ålderspension kommer att vara toppen...

 

Så fort det händer nåt med kändisar så står det om dom. Det är inte det jag är ute efter att nån ska skriva om hur jag mår utan att jag oxo vill få samma hjälp. Jag är precis lika mycket värd som dom. 

 

Allt är så jävla orättvist !!! Jag skulle kunna räkna upp hela min journal men det hjälper ju ändå inte...

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 maj 2022 15:12


Det finns så många fina hus o lägenheter till salu , ja det är en djungel helt enkelt.. Men den här måste ni titta på för den är så fin, så gullig. Det är ett riktigt klipp.. En charmig 2a, billig månadsavgift. 

 

Missa det inte,, ni hittar det HÄR

 

DELA GÄRNA VIDARE.

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards