Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 19 maj 2022

Av Anneli Gustavsson - 19 maj 2022 11:15


Ja nu får vi andra saker att tänka på när det är sommar när det gäller våra älskade djur.

Får vi en varm o fin sommar så kan det bli jobbigt för ditt djur.. Se alltid till att ha vatten så din hund eller katt kan komma åt. 

 

Dom ska även ha tillgång till skugga om ni är ute med dom. När det är varmt så kan hundar inte svettas som vi människor gör. Svalka av dom, låt dom gärna få bada lite. Ha en kylmatta, jag hr en till Neo o han låg på den varje dag förra våren o sommaren. 

 

Fästingsäsongen gäller från mars till november och under den tiden är det viktigt att kolla din hunds päls dagligen för att undvika sjukdomar såsom borrelia och anaplasma. Om en fästing hittas på hunden bör den tas bort så fort som möjligt.



Ormbett kan leda till allt från lokal svullnad till allvarlig sjukdom. Om du vet att din hund har blivit biten ska du uppsöka veterinär omgående. Det är bra om du kan bära din hund för att få hunden stilla och sakta ner spridningen av giften i kroppen.

 

Se upp för bin, getingar, humlor, myror och jordgetingar. Ju fler stick desto större risk för reaktioner. Om hunden blir allmänpåverkad efter sticket/sticken, eller blir stungen i munnen, bör veterinär kontaktas.



Hundar kan inte reglera temperaturen genom svettning på samma sätt som vi människor och de är därför väldigt känsliga för värme. Se till att din fyrbenta vän alltid har tillgång till vatten för att undvika uttorkning. Går det för långt kan den få värmeslag (hypertermi), vilket är ett livshotande tillstånd.

 

Ha alltid hunden under uppsikt när den befinner sig i närheten av vatten. Använd flytväst om hunden befinner sig vid bryggor eller på båtar. Skulle olyckan vara framme och hunden inte andas eller har puls behöver hjärt- lungräddning påbörjas.





 


Tänk till innan du tar med hunden i bilen! Speciellt om det kommer ett tillfälle där hunden måste vara ensam. Temperaturen i bilen blir högre än vad man tror. Den grundläggande regeln är att hunden inte får lämnas ensam i bilen utan tillsyn om temperaturen inne i bilen förväntas överstiga +25 grader. Ta även hänsyn till luftfuktigheten – ju högre luftfuktighet desto svårare blir det för hunden att andas.

 

Ta hand om ditt/dina älskade djur   

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards