Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 22 juli 2022

JAG SKREK ALLA HEMSKA ORD DU KAN TÄNKA DIG !

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2022 20:45


Jag håller på att fixa lite i köket, hämtar min stol för jag behöver nå en kruka som jag har ovanpå skåpet. Ställer stolen lite åt sidan, går i väg o kommer på att jag måste skriva upp att jag ska handla bananer så jag vänder om o ska gå till pappret när jag slår i tårna i den förbannade stolen som stod i vägen. Jag lovar att jag skrek alla tänkbara hemska saker du kan tänka dig. Det känns som att jag har brutit tån,, tårna,, ja nåt galet är det. 

 

 

Det är ringtån o den lilla efter där som fick slaget. Ringtån har stått rakt innan men det gör den inte nu.. Den ligger lite ovanpå den andra. 

 

 

Den har svullnat lite o är lite lite blå men det gör så förbenat ont.. BTW,,, jo jag såg stolen men jag gick ändå rätt på den. 

Hade VC varit öppen så hade jag åkt dit.. 

 

När jag hade duschat så måste jag smörja mina fötter i vit vaselin pga min tylotiska eksem o sen måste jag ha strumpor på mig o ni ska bara veta hur  s a t a n s  ont det gjorde att ta på mig strumpan. Jaja det går väl över när jag gifter mig. Mamma tog ut Neo på kvällsrundan, tack mamma   

 

 

Jag försöker ju odla lite kärnor o detta är en mangokärna men nu har toppen blivit lite brun så jag vet inte vad jag ska göra ? Håller den på att dö eller vad händer ? Jag får köpa en ny mango o sätta den. Det är så roligt att försöka få till kärnor. 

 

 

Detta är mitt popcorngräs, jag har 2 krukor med gräs..

 

 

Jag har även en apelsin.

 

 

Jag har hört att det är bra att sätta ner tändstickor i blommorna men jag kommer inte ihåg varför =) Men nu har alla mina blommor fått tändsticker i jorden. Dom små har jag inte satt lika många i.

 

 

Jag älskar avokado,, nu har jag 3 kärnor till som jag ska plantera sen. Det är så roligt att se hur det växer. Jag ska skriva lite sen om hur man kan göra.

 

 

Min älskade Lillknas var hos mig i går natt, jag älskar när han kommer hit o jag önskar så att Storknas ville komma hit oxo. Han är så stor nu så han har kompisar som gäller o det förstår jag, men jag saknar honom.

 

 

Sötnosen   

 

Titta fammoo hur Neo ligger =)

 

 

Ja nu har det varit så otroligt varmt,, som mest har vi haft 46* vid min altan i solen. Både jag o Neo har varit trötta,, vet inte vad han är på väg här i drömmarnas värld =) 

 

   

Älskade pippis måste vara med. Han har 2 stycken. Men det är den gamla som gäller även att jag lägger fram den nya så tar han den gamla. 

 

 

Japp nu är jag blöt i hela huvudet o i öronen säger Neo o doftar gott. Jag var tvungen att klippa lite under ögonen för dom rinner ganska mycket o då rinner det av lättare. Tvättade även öronen så nu är han ren =) 

 

   

Ja det blir ganska mycket även att det bara är runt ögonen o munnen.

 

 

Han har varit dålig i magen. I förrgår hade han blod i bajset o det var ganska mycket. Sen såg jag att han hade bajsat inne på 2 ställen, men det var mest blod o slem, han kände väl att det ville ut o han hann inte säga till, det är ju sånt som händer. 

 

Jag har kokat ris o fisk plus att han har fått lite medicin för magen. Den har tagit slut nu men jag har skickat efter en till. I dag är han bättre, han är fortfarande lite lös i magen men inte som innan. 

 

Mamma är ute med honom nu så jag får vila mina tår =) 

 

Ska bli skönt att få lägga sig o sova snart. Måste säga att sista nätterna har jag o Neo sovit så bra, i natt var jag inte uppe en endaste gång o det vet jag inte när det hände sist ? 

Neo brukar väcka mig när han vill lägga sig på min arm, eller så är jag uppe o studsa flera gånger varje natt för värken. Men nu dom sista nätterna har varit så skönt, jag kan inte ens förklara hur underbart det är. När jag vaknar så är det första jag tänker på att det är många timmar kvar till jag får lägga mig o sova gott =) 

 

Nä nu är det dags att dra nåt gammalt över mig. Neo har kommit in o mamma ska åka o jobba natt. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

Puss I Pannan   

 

 

 

 


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 juli 2022 10:44

Jag vet precis hur det känns att slå i tårna och jag svor så det osade också och min tå blev blå och ömmade i flera veckor. Hoppas du blir bra tidigare för det är inte kul alls.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

27 juli 2022 14:20

Ja det är inte klokt vad ont det gör. Det kan ju ta lång tid men jag hoppas att det vänder snart. Jag klarar inte ens att köra bil,, gasa är kanske inte så svårt men när man ska bromsa,, nej tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards