Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 31 maj 2020

Fick Åka In Till Akuten !!! Corona ???

Av Anneli Gustavsson - 31 maj 2020 19:00


I fredags Kl 21 var jag på akuten för 1177 ville att jag skulle åka in pga min mage.
Mamma körde in mig, jag har inte varit så nära någon på länge men jag ville helst inte åka färdtjänst ifall det skulle vara fler i bilen.
 
Hon fick sitta o vänta på parkeringen i 5 timmar tror jag det var innan sskan gick o sa att hon kunde åka hem för det skulle ta tid.
 
Jag är absolut medveten om att det kan ta tid, jag har väntat längre än det jag gjorde i fredags natt o det gör mig inget för jag vet att läkarna har fullt upp. Läkaren är ensam med patienter både på akuten o på operation, samt avdelning tror jag ? Det är den andra personalen som jag är less på att dom inte kunde komma in o fråga hur jag mådde när dom visste hur ont jag hade i magen samt min fibro. Jag fick inte ta mina värktabletter o det förstod jag mycket väl.
 
Men när kl var 02 så frågade jag om jag inte kunde få ta den o han sa att jag hade kunnat ta den hela tiden så då blev jag ledsen. Konstigt att personalen säger olika, pratar dom inte med varandra ?
Dom hjälpte inte för jag hade fått hoppa över 2 ggr, så det var bara att gilla läget.
 
Jag messade med mamma o jag försökte spela lite på mobilen,, när nätet funkade det är hopplöst inne på akuten. Jag kunde inte sova..
 
 
 
När jag kom dit så fick jag frågor så jag inte hade corona. Dom tog tempen utanför i tältet o sen fick jag med mig en lapp in o lämnade till dom. En kvart senare tog dom tempen igen o då hade jag 38,1,, innan hade jag 37,5 har jag för mig. Så dom sa att dom skulle behandla mig som en covid-patient med full utrustning. Men när hon skulle sätta en nål o ta prover så hade hon inte ens handskar på sig, ja inte nåt annat heller för den delen. Jag fick sen komma till ett rum o dom sa att jag inte fick lämnad det. Jag var kissnödig i 3 timmar sen var jag tvungen att be att få gå på toan o hon sa till mig att jag visst kunde gå,, dom stängde av toan så det bara var jag som skulle ha den,, i fall jag hade corona så dom satte upp en lapp så ingen annan skulle gå in. Men,, efter en stund så kommer personalen o visar in en annan patient trots att lappen satt på dörren.. Sen en till o jag brydde mig inte för det är inte meningen att jag ska säga till.
 
 
 
 
 
Jag var i alla fall glad att jag fick dricka vatten för jag är så torr i munnen o det är sju resor värre på sjukhuset..
 
Sen när läkaren kom så var han jättetrevlig o han bad om ursäkt för att jag hade fått vänta så länge när ingen annan patient hade fått göra det. Sen undersökte han mig noga, klämde o lyssnade både på hjärta, lungor o magen.. Allt lät bra.. Sen klämde han på magen o det gjorde ju ont, som väntat. Men magen kändes mjuk, men han kände att jag inte hade varit ordentligt på toan på länge.. Sen sa han att det var bra att jag åkte in ifall det kunde varit tarmvred eller att mitt bråck på magen som jag fick efter operationen förra året hade blivit hård o att man inte kunde trycka in den i magen igen..
 
 
 
Men det kändes oxo bra.. Men han sa till mig att jag måste åka in direkt om mitt bråck på magen blir hårt eller om det inte går att trycka in för då måste dom operera det,, o det vill jag ju absolut inte.. Men han sa att jag troligtvis oxo hade sammanväxningar där dom var o opererade så det var inte konstigt att jag har ont där. Jag har ont hela tiden o har haft sen operationen o särskilt när jag ligger på sidan.
 
Jaja,, läkaren var toppen, den andra personalen absolut inte. O nej, dom hade inte fullt upp på den avd jag hörde till.
 
Jag fick åka färdtjänst hem ( hon hade full mundering på sig ifall jag var smittad ) o jag tror inte att jag får betala nåt eftersom dom behandlade mig som en covid-patient,, då ska det inte kosta något,, ja jag vet inte, jag får se hur det blir, men hem kom jag i alla fall o det var skönt, riktigt skönt. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag satt o lekte lite med mobilen, tog lite kort o rensade massor med bilder.
 
Jag får se vad min läkare på VC säger på tisdag,, Om han kommer ihåg att ringa.
Jag var helt slut i går, sov så gott som hela dagen o natten. Jag kände mig snurrig o visste knappt om det var dag eller natt ... 
 
Jag har haft sån värk den här helgen i musklerna o det har inte blivit bättre av att jag fick vara inne på sjukhuset i deras hårda brits, den kunde jag inte ligga på så jag satt på en stol hela natten så det var underbart att komma hem till en go säng.. Jag är så missnöjd med personalen ,, utan den manliga sskan som tillslut tog sig tid att kolla upp mig o läkaren var jättebra. Som sagt va så vet jag att dom har fullt upp,, men dom kunde behandlat mig på ett mycket bättre sätt än dom gjorde.   
 
Ja helgen gick ju fort i alla fall, ny vecka nya utmaningar. Har inte blivit mycket promenerande heller pga blåsor ,, blodblåsor.. Trist när jag har köpt dyra skor att det fortsätter att jävlas.. 
 
Tack mamma för att du följde med o tack för att du satt o väntade på mig ♥
 
Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra.  Dröm Vackra Drömmar.
 
Puss I Pannan ♥
 
 
 

 
 
Ms. W

Ms. W

2 juni 2020 10:34

Du har då verkligen otur. Hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig.

Styrkekram

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

2 juni 2020 12:14

Tack så mycket kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards