Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Fasiken Oxo !!

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2019 20:35


Jag sliter som ett djur med mina fötter så att dom ska hålla sig fina, mjuka "fuktiga".. Men det är inte det lättaste. Jag måste sätta på mig mina plåster ganska ofta för fötterna torkar ut även att jag smörjer dom dygnet runt. Det är mina hydro coll plåster så jag plåstrar in hela fötterna på undersidan, ja det kommer ju även upp lite på sidorna o där blir det en sån satans klåda så jag river sönder mig,, även i sömnden o det kan jag ju inte göra nåt åt. Har jag strumpor på mig så har jag slitit av mig dom på natten o dom ligger långt åt skogen från sängen.

 

Jag vill ju att fötterna ska vara tunna o mjuka men huden försvarar sig med att bygga på ny hud  hela tiden o jag får inte fila, jag har inte filat sen förra sommaren o det är bra för att vara mig.. Men den medicinen som jag äter, neotigason kan man höja dosen på så jag funderar på om jag ska ringa till hudmottagningen o få prata med min läkare o se om man kan öka dosen med 1 tablett ? Jag har ju även salvor som peelar huden men jag får bara ta den som är med 2% i o inte den med 10 % för det blir nog lite för mycket.. 

 

Sen skulle jag fått en tid skickat till mig för ett par veckor sen men inget händer, detta gäller som vanligt VC där jag går. Jag ville ha min läkare men honom kommer jag inte att få för han har mest bara akuttider o jag känner inte nåt större förtroende till dom andra läkarna som jag har haft, men jag får väl ge det en chans OM jag skulle få nån tid nån gång.. Det är hopplöst att det ska behöva vara på detta sättet. Sköterskan sa att dom antingen skulle ringa mig eller skicka ett brev men inget har hänt. Det är första gången som jag Inte får nån tid medans jag pratar med dom utan att dom ska skicka en till mig. Jaja, det ska väl vara första gången med detta oxo..

 

 

 

Här har det snöat väldigt mycket så jag har sån värk, det är riktigt jobbigt men jag hoppas att vädret ska bli bättre snart.

 

Jag ska lägga mig o se serigen Hemma igen o Farmen, den missade jag för jag duschde innan. Får se vem som har blivit storbonde ? Spännande. Men jag måste säga att det var bra att Maria fick åka hem för hon bar sig så hemskt åt o särskilt när hon la hönen vid dörren på storbondestugan, så gör man bara inte. O hon fattade inte heller att hon fick åka hem för en sån sak.  Men jag hoppas att det blir Mahsas tur att åka hem sen hon platsar inte där heller.

 

Javisst ja,, igår gick min diskmaskin sönder så jag kunde inte plocka ut min rena disk. När jag skulle öppna med handtaget så small det till men jag försökte så länge men det gick inte så idag fick jag ringa till NkBo så vaktmästaren, Thomas kom hit.. Han var så glad o uppåt o jag tänkte att han skulle vara stressad för att dom har fått extra jobb nu iom snön men han fick ta sönder handtaget för att kunna öppna luckan så nu har jag plockat ut disken. Maskinen var visst 16 år gammal o den hade väl ändå kanske snart gjort sitt. Jag kommer inte ihåg om jag satte in den när jag flyttade in eller om den fanns i lgh ? Men jag har för mig att jag satte in den,, eller att jag ville ha den.. Den jag har nu kostar 85 kr/mån o den nya kommer visst kosta 135kr/mån så det blir lite dyrare. Men jag måste ha en för jag klarar inte av att stå o diska , jag har jättesvårt att stå vid diskbänken o laga mat oxo för jag får sån värk mest i ryggen. Jag kommer nog att få den nån dag den här veckan så det blir roligt med lite nytt.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards