Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 22 december 2018

Dagen Kom & Dagen Gick.

Av Anneli Gustavsson - 22 december 2018 23:45


Dagen idag gick den oxo, ganska fort men dock inte smärtfritt.

 

Mamma o jag åkte till gravarna, mormor, farfar, farmors o pappas gravar. Farfar, farmor o pappa ligger i samma grav o jag lägger alltid en kottar på gravarna när jag har varit där.

 

Efter det stannade vi till på Netto för jag behövde köpa ett ljus sen åkte vi hem o jag släppte av mamma o åkte vidare ner till Laudons men dom hade stängt, jag var så sugen på min räksallad men jag fick snällt åka hem igen. Ja, jag åkte till Ica innan o handlade lite.

 

När jag kom hem så slog jag in alla julklapparna, det var så jobbigt o jag har så förbenat ont av min fibromyalgi. Jag har så svårt att stå vid diskbänken en längre stund men det är ändå det bästa alternativet så det var bara att bita ihop o kämpa på. Det tog mig 1½ timme att slå in klapparna. Jag hade radion på i köket så jag sjöng till julmusiken, det var lite mysigt.

 

Lite senare fick jag in lite mat från mamma, hon hade gjort Jansons, ägg, rödbetssallad o jag hade rödkål, det var så gott. Jag älskar Jansons, visst är det mumma ?


       

Det är lite mysigt med stakarna i fönstret.


 

Min nya Tomte som jag köpte på Rusta tror jag att det var. Den är jättestor o kostade bara 149 kr,, har jag för mig.


 

Filten som ligger till höger på soffan köpte jag i Fuengirola, den är jättestor o så fin.


   

Här är alla julklapparna.. Jag hade 2 pkt choklad över så den ena fick min granne, hon blev så glad o kramade om mig. O den andra ska min nya granne få som bor jämte mig. Båda två har förlorat sin man/fru, men han var inte inne så jag ska se om han är hemma i morgon. Det är så roligt att göra någon glad ♥


Min samling tepåsar =) Gott som tusan =)


     


Kottar på graven är ett måste, så dom vet att jag har varit där. Jag vet inte varför eller hur jag började med detta ? Men jag har gjort så i många många år.

 

Tidigare ikväll så tog jag bort plåstret på mina fötter, dom börjar se ganska bra ut. Jaja, bra o bra, men bättre i alla fall. Jag får ju klippa bort den flagade huden som blir av både medicinen, salvan o mina plåster. Men jag får sån klåda av plåstret som är helt av plast så jag får verkligen kämpa med att inte klia mig eller slita av mig dom, men det går ganska bra.

 

Jag somnade till innan när jag tittade på en film på tv;n o vaknade till nu. Det är så trist att jag inte kan få sova ordentligt som "normala" människor gör.. 

 

Jaja, det tar väl ett par timmar nu innan jag kan somna om..  Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 
 
wiper

wiper

23 december 2018 08:37

Nu testar jag igen om jag kan komma in till dig med en kommentar. Det har inte funkat på länge.

Så fint det blev på gravarna. Ja du fibro gör att man blir låst och orkar inte lika mycket. Jag misstänker att jag har lite av den sorten också för ubrända brukar också bli drabbae.

Så fint ni har det hemma hos dig. Härliga bilder

God Jul och Gott Nytt År
Kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

23 december 2018 15:32

Nu ser jag din kommentar..

Ja vi var o tände några ljus. Jag har så svårt att åka till kyrkogården men jag gör det när mamma oxo åker. Jag vet inte varför det är så tungt o jobbigt, men jag får en klump i magen.

Önskar dig en God Jul & Gott Nytt År. Kram ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 december 2018 16:25

GOD JUL KÄRA BLOGGVÄN OCH JÄTTEKRAM
Det gläder mig att höra att du är lite bättre i dina stackars fötter och nog förstår jag att du blev trött. Det var en väldig mängd fina julklappar du har fått till. Vilket fint hem du har, riktigt elegant minsann. Här är det 19 grader kallt och en halv meter snö så vinter är det minsann. Vi ska titta efter norrsken ikväll. Det verkar vara väder för det.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

23 december 2018 21:52

Tack min vän. Ja jag har blivit något bättre men jag vågar inte hoppas alltför mycket på att det ska fortsätta bli bra. Läkaren sa att det kan ta upp till 4-6 mån innan det händer något OM det gör det. Så jag får se.

Vi har inte alls lika kallt som ni har det, ett par minusgrader men det är allt. Det får gärna bli kallare o lite mer snö. Det ska vara kallt o snöigt på vintern.

Ha nu en underbar jul med din familj, Kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards