Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 30 december 2018

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2018 16:00


Jag fick ju en ari fryer av min son o svärdotter i julklapp o den använde jag igår. Man ska ju "bränna" av den först för det luktar ganska starkt,  ungefär som man måste göra med en ny ugn.

 

Jag har försökt leta reda på lite recept på nätet men inte hittat så många än för jag var bara ute efter hur man kan göra bakpotatis i den. 

 

Jag fick ju prova mig fram för någon sa att det räckte med ca 30 minuter men jag hade väldigt stora potatisar så mina fick vara igång först 1 timme o sen nästan 10 min då var dom perfekta.

 

 

Jag hade 3 stora potatisar, dom fick precis plats där. Jag hackade dom lite med en kniv så det skulle bakas jämt. Jag hade inget annat på, utan bara potatisen.

 

Här hade jag haft i dom i ca 15 min på högsta värmen 200. Det går jättebra att ta ut dom o känna på dom o sen bara sätta igång den igen, ja det gör det automatiskt när man har satt in handtaget igen, riktigt smidigt. Men man får passa sig för det blir så fruktansvärt varmt på plåten.

 

 

Nu är dom klara, det tog 1h 10m, perfekt. Det skötte sig självt.

 

 

Jag gjorde en liten fyllning med creme fraiche, hackad rödlök, stenbitsrom, o crabsticks.

 

    

Jag hade även i lite chilisås o sriracha, gott gott. MEN jag rörde för mycket i creme fraichen så den  blev ganska rinnig, så gör inte det. Jag tänkte mig inte för utan vevade på..    

 

Men det blev faktiskt ganska gott o jag har en potatis som jag ska äta sen, men den får jag värma i micron, hoppas inte att den blir seg o trådig.

 

Har ni några recept på hur man lagar lite mat i air fryern får ni gärna säga till.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2018 00:14



(klicka på bilden så kommer du till gilla & dela på fb) 


Det är inte lätt för djuren när det smäller o har sig. Dom blir rädda o dom förstår inte vad som händer..

 

Det är många som t.o.m får lugnande för att klara av nyårsafton o flera åker ut till skogen för att slippa ha rädda djur.

 

Snälla tänk på våra små älsklingar , vi kan inte förklara för dom att det inte är något farligt.

 

Köp istället rislyktor o tänd dom. Men se till vart ni är när ni skickar iväg dom..

 

Skydda våra älskade djur 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards