Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 24 oktober 2017

Av Anneli Gustavsson - 24 oktober 2017 20:28



Igår var det ett program med Christine Meltzer på 5;an - Meltzer och döden.


Jag tänkte inte titta på det först för jag är så rädd för döden men sen tänkte jag att det kanske kunde hjälpa mig lite,, om jag får se hennes program.

 

Sagt o gjort, jag tittaade o det var hemskt, programmet var jättebra, hon är en underbar människa men jag är så rädd för döden.. Man fick följa henne när hon pratade med olika människor o det var intressant. Om ni inte såg programmet så gör de..


En ska frysas in när han har dött o jag förstår inte vitsen med det ? Jag kanske inte har fattat det riktigt. Men jag tänker som så att om man dör av sjukdom så är man ju fortfarande sjuk när man blir "väckt" från dom döda.. Eller ?  Eller om man dör av ålderdom,, du är ju precis lika gammal när du blir "väckt" o borde dö en gång till ? Eller ?


Jag får inte ihop det ? Förstår ni detta ?

 

När hon besökte obducenten så fick hon se där dom ligger när dom obduceras, hon fick även se kylrummen där dom ligger för sista vilan innan dom hamnar i graven..

När hon fick se den lilla kylboxen där dom låg började jag gråta, det är så fruktansvärt hemskt att ligga där ensam i ett kylrum. Jag VET att den som är död inte har en aning om det just då, men man har nån gång i livet tänkt att - Där ska jag ligga en dag alldeles ensam o inte få träffa min familj igen. Det är fruktansvärt !!!

 

Jag känner av mycket som händer omkring mig, jag kan känna av dofter, höra saker i lgh, se saker/personer så jag tror på ett liv efter döden,, jo jag gör nog de. Jag vill i alla fall göra det. Det måste ju vara så eftersom jag känner av saker som händer mig här.

 

Det enda som jag inte har känt av på ett bra tag är Teddy. När han dog så kände jag av honom jämt. Han låg jämte mig, jag hörde honom o det kändes så skönt.

 

Jag vet när pappa dog så hade jag såna hemska mardrömmar om honom i många många år så jag vågade knappt sova ... Dom var hemska o det gick alltid ut på samma sak men det var lite olika i drömmarna. En natt så kom han till mig o sa att jag inte skulle drömma så om honom nåt mer o det har jag inte gjort. I den sista drömmen sa han att jag hade förstått att han var död o inte längre fanns jämte mig. Det var precis som att han släppte taget om mig på det sättet.. Jag är så glad att jag inte har dom mardrömmarna längre. 

 

Vad tror ni ? Tror ni på ett liv efter döden ?

Det kan ju inte bara ta slut så !

 

Så fort jag hör nån säga - Det har hänt nåt så lyssnar jag inte mycket mer utan tror genast att någon har dött så jag väntar bara på att få höra vem det är ... 

 

Varför får ett liv när man inte får behålla det ?




 

Den här bilden gjorde jag för många år sen o jag har sett så många använda den, det är lite roligt.



Av Anneli Gustavsson - 24 oktober 2017 17:48


Man får ju upp minnen på fb varje dag o i dag fick jag bla upp en film med djur som blir på sniskan.. 


Hoppas att ni kan se klippet HÄR .

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 oktober 2017 16:15


Jag var ju i Fuengirola för ett tag sen, jag solade o hade det så gott, ja jag ville inte åka hem.. Men efter ett par dagar när jag hade kommit hem blev jag så torr i huden. Jag smörjer o smörjer men jag flagar mer o mer, jag vet inte hur jag ska göra ? Jo jag använder scrub oxo när jag duschar men det blir inte bättre.. Men jag behöver nån bra smörja så jag slipper vara så torr om benen. 


Jag tittade runt lite på en hemsida innan o hittade Babyface,, det finns hur mycket som helst där, ni måste bara gå in o kika på den.

 

Det finns bla en sida med brun utan sol ( tan in a bottle ),, jag älskar ju sånt men har inte använt det på ganska länge.. Du har peeling, face lotion, olika serum, hand cream, till håret, ja de finns hur mycket som helst.. 

 

När jag var i Fuengirola så hittade jag några härliga läppglans, så nu har jag snöat in på det. Jag använder ju annars väldigt många läppbalsam ,, det går några / år.. Men nu ser jag att dom har både lipgloss/läppstift.

 

 

Man kan ju faktiskt passa på att önska sig något i julklapp ,,, ja det var väl ett bra tips .. Frågan är bara vad jag själv ska önska mig =)

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards