Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 18 juli 2017

18 Juli 2017 Lång promenad Promenad/Powerwalk - Distans. Blir så ledsen.

Av Anneli Gustavsson - 18 juli 2017 20:23


 


Jag visste inte vilken promenad jag skulle ta när jag gick ut så det gick av bara farten. Jag tog samma långa runda när jag ändå var ute. När jag hade kommit ca lite drygt 2 km så får jag ont i ena tån, det känns som nån sticka eller nåt strå så jag haltade ner till Åsasjön där jag satte mig på ett staket o kollade. Då hade jag fått en till blåsa på ena tån som gjorde så ont. Tittade även på andra foten o där har jag två tår som är blåsor på..
 
Jaha,, jag ville inte gå hem så jag ringde till Tilda o frågade om dom hade plåster.. Det hade dom så jag gick dit o plåstrade om mig. Hon var så gullig o sa - Du kämpar verkligen, du är så bra.. Det värmer så gott i hjärtat o jag blir faktiskt stolt över mig själv,, ibland =)
 
Jag fortsatte att gå ,, jag hade en stor backe kvar sen när jag har gått uppför den så kan man börja tänka på att man snart,, snart,, har kommit hem o gjort sitt för den här dagen.
 
Sista korta rundan för att dryga ut promenaden ringde jag o pratade med Rohde så det fick tiden att gå, jag lyssar på Rix Fm.. Ibland tappar radion kontakten så jag får klicka upp det igen, det är lite störande.
 
Nacken, axlarna, ryggfiléerna, ryggslutet o fötterna värker så jag är gråtfärdig. Jag har tagit en exta värktablett nu,, det är sällan jag gör de men ibland måste jag bara.. 
 
När jag ser hur andra kommer o jobbar, promenerar så ser det så lätt ut. Jag får kämpa för varje steg jag tar, jag måste sätta ner fötterna ordentligt annars hugger det till i ryggen på mig. Jag har inte den uthålligheten som ni friska har så bara det är jättejobbigt..
 
Jag kan tycka många gånger att vissa saker är orättvisa.. En del får allt,, värk, viktproblem, migrän, handeksem, ja listan kan göras lång. Många har inte ens haft huvudvärk o det är bra för dom.. Men när det blir mer o mer så blir man ledsen o man tycker att allt är orättvist.
Men, dom säger ju att man får inte mer än man klarar av.. Mao måste jag vara riktigt stark för att klara av allt som jag har. Ja, jag får väl köpa det. Jag är i alla fall glad att jag slapp cpapen =)
 
Nu ska jag äta upp resten av salladen o sen hoppa in i duschen..  15.657 blev det idag..
 
Dröm Sött.. Puss I Pannan   
 
     
 
 

 
 
Ingen bild

Åsa

19 juli 2017 20:56

Hejsan Anneli! Tycker att du är OTROLIGT duktig!!! Jag lyckades hasa mig runt ca 3,5 km idag o det va bara att pillra i sig Citodon innan o nu har jag fått ta igen. Är sååå trött på att slita! Lyckades gå ner 18 kg förra året men i år har jag gått upp 15 igen pga den j***a värken.
Är ju inte riktigt uppe i 35 i bmi så jag lär inte få nån gbp heller.
Håller med om att det känns orättvist meeen fy fabiansson så "starka" vi är! ;) Stoor kram o pepp :D

Anneli Gustavsson

19 juli 2017 21:17

Hej Åsa. Tack för din kommentar. Tråkigt att du har värk oxo.. Jag har oxo citodon + paraflex, tack o lov hjälper dom att ta bort det mesta av värken.

Det var bra gjort av dig att gå, att kämpa trots att du har värk.

Ja,, det är orättvist att vissa får all skit. Men det är väl så att vi inte får mer än vi klarar av.

Du får vara rädd om dig o kämpa vidare.. Skriv gärna igen om du har lust.. Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards