Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

En Operation Är Ingen Garanti För Teddy / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 28 mars 2016 19:52


 

Detta är ett gammalt kort, ja från förra sommaren.. Det är inte alltid att jag ser när Teddy får fästingar på sig, då blir dom så här stora o äckliga.. Dom får snällt ställa upp som modeller innan dom mosas o kastas iväg =)

 

Idag har varit en bra dag. Inga snabbisar tyvärr, men än är det inte försent =)

Jag har tvättat kläder, överkast, täcket, sängkläderna, kjolen till sängen. Ja jag kallar det så för jag vet inte vad det heter =) Nu håller det sista på att torka sen ska jag bara städa tvättstugan. Det ska bli skönt att få lägga sig i rena lakan, täcket får jag väl inte ha för mig själv för det tar väl Teddy som vanligt =)

 

Jag har varit inne hos mamma o ätit våfflor tillsammans med Eva, det gick bra att äta jag fick inte så ont i magen som jag har haft innan. Nyss åt jag o Teddy lite påskmat o det gick oxo bra.

 

När vi var ute innan så stannade vi till o pratade med Birgitta innan vi gick in till Rohde. Teddy har varit lite virrig idag, han har inte kunnat koppla av utan velat vara vid mig hela tiden. Nu ligger han i alla fall i min säng o sover gott, så nu är han avslappnad. 

 

Hans rumpa ser inte så bra ut, den har sårat sig o blöder lite. Fortsätter det så måste jag ringa veterinären så han kan få hjälp. Dom har sagt till mig innan att dom inte kan garantera att han blir bra av en operation o jag vill inte utsätta honom för det nu när han är så gammal.

Det ser inte bra ut som det är nu, jag är orolig att jag måste fatta ett beslut men jag ska försöka att inte tänka på det nu utan se hur det blir. Håll tummarna att rumpan blir bra på honom o att vi slipper åka till veterinären.

 

Nu är det inte många dagar kvar tills jag kan avslöja min hemlighet =) Jag längtar så mycket nu o ni ska veta att det har varit svårt att hålla det hemligt, jag har velat berätta detta för längesen =)

 

Ikväll är det lite för mig att titta på, här kommer min tablå =)

 

Tro, hopp och kärlek – sökprogrammet 
20:00 - 21:00 tv1



30 grader i februari 
21:00 - 22:00 tv1

 

En idiot på resa 
22:00 - 22:45 tv1

 

Ex on the beach Sverige 
22:00 - 22:55 tv5

 

90 days to wed 
23:00 - 00:00 TLC

 

One born every minute: What happened next? 
00:00 - 01:00 TLC


 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag.. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 
 
TantGlad

TantGlad

28 mars 2016 20:13

Uscha för fästingar som är svår att se och upptäcka.
Klart vi håller tummarna för din älskade Teddy. Ditt hjärta. Håller ALLA tummar.

Så spännande med din hemlighet. När ska du avslöja den haha.

Natti natti och sov så gott min vän.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

28 mars 2016 20:15

Tack min kära vän. Ja just nu är jag orolig för hur det ska sluta men jag hoppas att det går med lite medicin igen o salva.

På torsdag ska jag berätta,, ja det kan bli fredag oxo men sen lovar jag att skriva om det..

Sov gott min vän. Kramar ♥

 
ingrid

ingrid

28 mars 2016 20:55

Hua mig för dessa otäckingar,fick själv en släng av borelia för 2 år
sedan(armen) Ja,det är inte det lättaste när hunden blir sjuk,nu är ju
din hund gammal,visst vill man ha sin käraste vän hos sig.Men de får absolut inte lida.Vår lilla Nellie blev nästan 14 år.Och det fanns inget att göra när vi kom in med henne.Det var hjärtat.Jag stortjöt och ville att veterinären skulle operera henne,men hon sa att du får inte tillbaka Nellie som hon var innan,och hon lever kanske bara en månad till.Och i samförstånd med veterinären lät vi
henne få somna in,och allt gick lugnt till.Men visst var vi så ledsna.Kram till Teddy o dig.

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

29 mars 2016 20:02

Usch vad hemskt med borelia.. Hoppas att du är frisk från det nu. Det är många som får dras med det resten av livet.

Det är jobbigt när jag märker att inte Teddy mår bra. Idag är han virrig, o gnäller men grannens hund löper så det gör sitt.
Det blir hemskt den dagen jag måste fatta det beslutet, men jag kommer att följa veterinärens råd o inte tänka på mig. Ni gjorde ju rätt, det var det bästa för henne. Jag förstår att det var jobbigt.

Ha en mysig kväll,, kramar ♥

 
Ingen bild

Anna

28 mars 2016 21:13

Klart att tummarna hålls så det blir bra med din fina Teddy! Förstår din oro,för har man själv djur så vet man vilken vånda det är när dom små liven är dåliga. Fästingar är ett otyg som man gott kan vara utan.
Det är stövlar på när man är ute i gräset.
Kramar och sov gott!

Ps.Så knasigt ut i förra avslutet men ibland blir det galet.Ds

Anneli Gustavsson

29 mars 2016 20:03

Tack min vän. Ja idag är han lite gnällig o orolig men det går väl över när grannens tik slutar löpa =)
Jag avskyr fästingar o ryser bara jag ser dom. Får se om Teddy får några på sig då får han frontline så blir det säkert bra.

Ha en mysig kväll, kramar ♥

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

28 mars 2016 23:45


Huuua för dessa fästingar.
Självklart håller vi tummarna för Teddy... ✊

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

29 mars 2016 20:04

Tack vännen.. Kramar ♥

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

28 mars 2016 23:47


...den gick iväg innan jag hann önska dig en godnatt.
Jäklar så bra 30 grader var idag.. ❤

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

29 mars 2016 20:04

Hahaha ja ibland kan det bli lite knas =)
Javisst var det bra,, jag satt som på nålar hela tiden..

Ha en mysig kväll kramar ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

29 mars 2016 00:56

urrk dem där fästingarna är inga roliga typer...

Vad tyckte du om veckans avsnitt av 30 grader? :)

Ta hand om dig, kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

29 mars 2016 19:57

Nä dom är inte roliga,, men mamma har redan plockat en på sin katt idag..

Det var riktigt bra den här veckan,, längtar tills nästa vecka..

Ha en mysig kväll kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards