Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Anneli Gustavsson - 18 oktober 2013 18:01


Jag fick ett sms innan att mobilen är klart o finns att hämta i Telenor butikten.. Jaha är det den gamla som inte funkar eller får jag en annan ?

Självklart är det ju den gamla jag ska få tillbaka eftersom dom skriver så att den finns att hämta.. Jag tar en nummerlapp o väntar på min tur. Först får jag prata med en kille;


Kille - Hej , jasså du vill ha tillbaka din telefon ?

Jag - NEJ men jag är väl tvungen .. 

Kille - Jasså, ja vi får se vad dom säger ?!.

Jag - Ja att dom har uppdaterat mjukvaran, bytt några sladdar o sen funkar den utmärkt. 

Kille - Ja dom säger att dom har testringt 1 timme o den funkade.

Jag - Ja tacka fan för det, den funkar ju ibland o självklart funkar den ju när dom ska prova. Jag vill inte ha tillbaka skiten, ni får faktiskt hjälpa mig nu. Jag har åkt 18 gånger o det är samma fel varje gång. Varför kan dom inte lyssna på mig ? Jag har ju t.o.m skrivit upp flera dagar när den har strulat. 

Kille - Ja jag vet inte, men dom säger att den fungerar nu. 

Jag - Det skiter jag i, ni får släppa mig som kund för så här vill jag inte ha det.


Jag får prata med en annan i butiken. En tjej A o hon kollar lite på vad service har skrivit osv.


A - Vet du om dom har bytt IMEI numret ?

Jag - I vad ?

A - IMEI, det är ett nummer man kan byta.

Jag - Nä snälla du,, det vet inte jag. 

A - Vad har det varit för fel på mobilen då ?


Jag förklarar för henne att det är samma alla 4 gångerna... 


Jag får ett nytt sim-kort o när hon ska fixa med mobilen så hänger den sig.. YEEEEEES !!!


A - Men du kanske höll inne samtidigt som du skulle "scrolla" ?

Jag - Nej, jag gjorde inget. Ja nu ser du hur den håller på, jag hann inte ens hem.

A -  Ska vi skicka tillbaka den ? Så ser dom ju att den inte fungerade ?

Jag - Ja gör det, vad ska jag med en mobil som inte fungerar till ?

A - Jag ska se om du kan få en annan lånemobil.. 


Hon letar o hittar en som inte har varit använd innan så den har jag nu.. 


Jag frågar A hur länge detta ska hålla på ? Hur många gånger ska jag behöva skicka tillbaka den innan dom lyssnar på mig ? 

Men som hon sa så ska hon ringa till dom på måndag, o jag ska oxo ringa till service o prata med dom. 


Dom har sagt innan att jag kan byta mobil i Dec,, 21 dec så jag bad henne kolla upp det o det stämde inte heller.. Det är först i februari som jag får byta kostnadsfritt o inte i dec............ Hon ser på mig att jag håller på att få ett utbrott o ja hon fick sig en liten känga för jag tröttnade. Men hon sa sen att dom kanske kunde göra nåt ändå lite tidigare. Vi får se vad dom säger den här gången om mobilen.. 

5 gånger jag har lämnat in den o 6 gånger har jag fått åka fram o tillbaka pga detta.. 


Jag tar min lånemobil o går ut till bilen. När jag kommer ut till parkeringen så ser jag mammas NYA FINA SEXIGA RÖDA bil. Vid hennes bil står en annan mindre finare bil med en kärring som har öppnat upp sin bildörr så den står EMOT mammas bakre bildörr... 


NU EXPLODERAR JAG !!!!


Jag - För fan ser du inte vad du gör ???

Kärringen - Va ?

Jag - Hur kan du vara så jävla korkad så du har slått upp bildörren på EN SPLITTER NY BIL ??? Är du inte klok ???

Kärringen - Men jag har inte slått upp den, jag har bara ställt den så. Det var väl inte SÅ FARLIGT !!

Jag - INTE SÅ FARLIGT, FAN ÄR DU EN IDIOT ? GUD NÅDE DIG OM DU HAR REPAT BILEN.


Kärringen står o lastar in i baksätet o jag slår igen hennes bildörr så hon ryggar lite ( hon trodde väl att jag skulle ge henne en smocka o det var väldigt nära ) .. 


Jag - Akta dig om du har gjort en liten repa..

Kärringen - Men det var väl inte så farligt ?!

Jag - Farligt ??? Farligt !!! Flytta på dig !!!


Jag letar efter repor ,, stora som små.. Jag hittar en liten liten fläck .. 


Jag - Titta här !!!! Ser du vad du har gjort ?

Kärringen - Är det så farligt ?


Jag spottar på fingrarna o försöker se så det inte är smuts,,, tack o lov det VAR smuts..


Jag - Nu ska du vara jävligt glad att det inte var nån repa då hade du legat risigt till. Man gör inte så som du gjorde fattar du de ?

Kärringen - Ja men jag säger ju att det inte var så farligt, jag ställde bara dörren så.

Jag - Du är ju en idiot, du fattar ju inte. Parkera på det sättet..

Kärringen - Är vi glada nu ?? ( hon flinar lite osäkert )

Jag - SER JAG GLAD UT ??? Vuxna människa hålla på som du gör, vad hade hänt om det hade blivit nåt ??


Jag sätter mig i bilen o ser att kärringen tänker öppna upp förardörren för att sätta sig så jag ger henne blicken " våga inte öppna nu innan jag har kört"


Bilen är hemma UTAN några repor tack o lov. Jag är hemma med en ny lånemobil. Ja den är ny för det är ingen som har haft den innan. 


Är jag tacksam o glad ? Ja att bilen är hel. 


Nu ska jag ut med Teddy o andas... Andas djupt!!! 



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards