Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 1 februari 2023

Av Anneli Gustavsson - 1 februari 2023 21:19


Ja vilken dag det har varit. Det blev många timmar inne i stan så både jag o Neo är så trötta nu. 

Det första Neo gjorde när han kom hem var att springa o hämta pippis, jag hann knappt få av honom jackan =) 

 

Jag skriver lite mer i morgon om den här dagen, nu är det dags för JB att göra sitt. Han har redan fixat Neo, han snarkar så gott nu. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

Av Anneli Gustavsson - 1 februari 2023 11:00


Att gå till en optiker är nästan som att gå till tandläkaren. Jag har så svårt när man ska sitta o titta vilken som är bäst om det är den eller om det är den andra. Jag säger ofta till dom att dom får göra om det,, ta tillbaka den andra eller byta till den första.. 

 

Vi som har fibromylgi kan ha lite svårare att se,, nästan som att man har plastfilm för ögonen.. Jag får hela tiden "kämpa" jag hittar inte rätta ordet ,, men för att kunna se måste jag anstränga mig heter det ju,,, ja hela tiden även med nya eller gamla glasögon. Ända sen jag fick progressiva glas ser jag dåligt, jag har svårt att fästa blicken o jag hittar inte skärpan.. 

 

Det är stor skillnad på mina terminalglasögon, visst kan jag få kämpa lite där oxo men där har jag en skärpa hela tiden. Varför ska det vara så svårt med progressiva glas ? Jag vill ha det som jag hade innan, men dom har ju förklarat hur det ligger till men det glömde jag lika fort jag lämnade butiken för många år sen =) 

 

Nu har jag haft dom ett tag men jag kämpar ändå. Jag måste åka in så dom för fixa till sadlarna o kalmarna för dom bara glider ner.. Min näsa är ju sönder så glasögonen har inte så mycket att fästa på, plus att dom jag har nu är större o lite tyngre. Men jag trivs annars med dom o jag tycker att dom är snygga. 

 

 

Detta är Pierre som jobbar på smarteyes, han var där förra gången jag köpte nya.. Han sa att han kom ihåg mig,, kanske inte just till utseendet men det var nåt sa han. Jag sa att jag hoppas att det var nåt positivt =) Mamma sa att det är väl inte konstigt för du tjatar med allt o alla sen suckar hon hahahaha

Ett exempel på att jag pratar med alla fast jag inte tycker att jag gör det. När jag ska åka o handla här på Ica, ja det tar ca 5 min dit med bil, sen kan det ta 2 timmar innan jag kommer hem igen o mamma brukar fråga om jag har varit i stan o handlat,, men då hittar jag alltid nån att prata med =) 

Men,, jag har skärpt till mig jättemycket så där finns det nog inget att klaga på längre =) 

 

 

Ja så här blev det,, en hemsk bild som jag tog bara för att. Jag hade precis kommit hem från stan o var så trött. Ville bara få en bild, men jag får se om jag får till en bättre bild nån gång under detta året =) 

 

Ha en bra dag där ute   

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards