Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 1 oktober 2021

Av Anneli Gustavsson - 1 oktober 2021 17:46


Sista veckan har varit för jävlig med värk o krypningar i benen. Har knappt kunnat sova så jag är helt slut.

 

Jag har min dosett som jag delar min medicin varje söndag för annars skulle jag aldrig komma ihåg om jag hade tagit tabletterna, jo då jag är så snurrig. Ibland tar man ju dom på "rutin" utan att tänka att man har gjort det o sen kanske man står där o inte kommer ihåg om jag har tagit dom eller inte.

 

Jag har citodon o paraflex till min muskelvärk, fibromyalgi o har haft i många år o den tar topparna så jag inte får så ont. Ja, sen kommer ju skoven o då hjälper knappt något, det är bara att vänta ut det tills min normala värk kommer tillbaka.

 

Men nu sista veckan har jag haft så otroligt ont, inget har hjälpt o nätterna har varit hemska. Har knappt kunnat ligga i sängen o i vanliga fall så somnar jag bra på min medicin, men jag vaknar flera gånger varje natt men somnar om nästan direkt igen.

 

Jag har suttit i soffan, suttit i sängen o försökt sova o jag har somnat av ren utmattning.

 

Innan i morse så när jag tog medicinen så vet jag att jag har tänkt flera gånger att citodonen verkar så konstig,, precis som om dom har gjort om dom.. Men när jag tittade på burken så står det paracetamol o jag tänkte inte mer på det, ja jag har väl fått den billigaste då,, kodein alltså.. 

 

Nä,,, jag har på nåt konstigt vänster blandat ihop paracetamol o kodein.. Kodein är citodon o paracetamol är ALVEDON............

 

Jag har alltså ätit Alvedon i över 1 vecka. Tacka fan för att det inte har hjälpt mig nåt med värken. Hur tusan har jag kunnat få till det på detta sättet ?? Jag VET ju precis vad paracetamol är men jag fick för mig att jag fick kodein i stället.

 

Nu har jag rättat till det så nu har jag tagit min medicin som jag ska ta den. Bara att hoppas på att jag kan få lindring nu o kan sova på nätterna. 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 oktober 2021 12:21


 

Jag började smygröka när jag gick i 6 tror jag det var,, det kan ha varit nåt tidigare som vi provade på. Vi gick upp på kullen i skolan o stod bakom träden o rökte den grävde vi ner ciggen så att ingen skulle ta dom. Men det var först när jag kom upp till 7an som man började röka ordentligt. FRUKTANSVÄRT,, jag mådde så dåligt många gånger så varför fortsätta ?? Ja det kan man undra ? 

 

Mina kompisar rökte o då var det lite så att om en gjorde det så ville ju vi andra oxo hänga på,, idiotiskt.. 

 

Jag slutade röka några gånger men det gick ju sådär. Ena gången höll jag upp i 4 år,, det slutade med att jag tog ett bloss när jag var ute på krogen o sen var det kört.

 

Jag mådde dåligt av att röka men ändå så envisas man med att göra det tills en dag då jag bara sa till mig själv att nu är det bra. Jag måste sluta röka, inte bara för min skull utan även för sonen.. 

 

2003, 1 okt tog jag mitt sista bloss o det är i dag 18 år sen jag slutade röka o jag är så stolt över det.. Jag kan inte tänka mig att börja röka igen, det skulle aldrig falla mig in. Men,, när jag slutade röka så mådde jag ju dåligt av det o det är ju inte så konstigt för det är ju ändå att beroende man har o har haft i många år så jag var nog inte så rolig att tas med. Varning för arg kärring,, jo det kunde nog vara så många gånger.

 

Som sagt så är jag så glad att jag inte röker nåt mer o jag kommer aldrig att börja heller för det stinker apa.. Tänk att jag oxo har gått o luktat så illa, gammal askkopp,, usch. Stackars min omgivning. 



 


Så nu känns det så bra o jag är så stolt över mig själv. Inte ett endaste bloss har jag tagit under dessa år som har gått o inte ett endaste bloss kommer jag att ta heller. 

 

GRATTIS till mig på min dag i dag =) 

 

Jo då,, det är tillåtet att vara stolt över sig själv =)

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards