Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 29 april 2021

MÅNGA BOLLAR I LUFTEN.

Av Anneli Gustavsson - 29 april 2021 21:00


Nä, så många har det väl inte varit. Har varit o lämnat blodtrycksmaskinen som jag har haft i en vecka nu.. Blev sur när jag skulle lämna in den. Det var bara att lämna den på disken o det var ingen före mig men hon sa till mig att ta en kölapp i alla fall, då hann en annan ta en före mig så jag blev så sur så när det var min tur la jag den bara på disken o gick. Hon ville ha mina uppgifter men jag sa till henne att titta i väskan sen gick jag. Så onödigt av henne.. 

 

In på apoteket o där hade jag lite att ta ut.. Sen frågade jag hur det låg till med min medicin som jag får för mitt eksem ? Om det fortfarande inte gick på högkostnadskortet ?? Hon tittade efter o sa att det gjorde det så jag beställde 30 tabl så det ska jag få hem i brevlådan.. Dom sa o det har även stått på en sida för läkemedel att den inte längre ska ingå för det finns inget som bevisar att det har nån verkan. Men ,,, jag blev så glad för jag har banne mig inte några 6.200 kr att betala för 30 tabletter.

 

Sen åkte jag o handlade på Ica, det var inte så mycket jag var mest ute efter torskryggen som var billig,, men jag tyckte att dom var så små men dom stämde efter vikten.

 

Hem o ge Neo mat o sen ut en runda. Han har gått själv dom sista gångerna, men det kanske blir lite sen när det blir varmare ute o han inte orkar gå,, ja då får jag se om jag orkar bära honom. 

 

På vägen hem så ringer Rohde, då hade hon fått mejl från skalhuset, det blev nåt fel på det jag beställde till hennes nya mobil. Det skalet passade hennes gamla mobil men det stod klart o tydligt vilket jag beställde o det stod även så på påsen så nåt har blivit fel.

 

Hem o vila lite innan det var dags för promenad nr 2... Så i dag har det blivit lite längre. Ja, det gör fortfarande väldigt ont i fötterna men jag vill gå mina rundor o jag vill gå mycket längre men det kan jag inte.

 

Hem o borsta Neo,, sen bada honom.. Äta lite mat o sen har han legat på mig när jag satt i soffan i ett par timmar,,, så mysigt. Jag älskar när han vill sova på mig, jag blir så avslappnad.

 

Nu så ska vi lägga oss. Jag är ganska trött o har sån värk i musklerna.

 

   

Wiolettan,, detta hjärta är till dig ♥ Så fort jag ser hjärtan så tänker jag på dig.

 

           

Någon stackare saknar sitt hem.

 

 

Denna gången var det inte jag som råkade ut för en stolle.. Kan man inte se efter hur man parkerar sin bil ?? Bilen till höger kom inte ut, hon stod där o bara tittade men jag tror att hon hoppade in på andra sidan.. Har själv råkat ut för detta ett par gånger o jag blir galen.

 

   

 


 

Älskar fågelkvitter.. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 
 
wiolettan

wiolettan

30 april 2021 17:28

Du verkar ha fullt upp, mycket att stå i, inte alltid så lätt att orka.
Jag säger som du, skulle också vilja gå längre promenader, eller fler, men min kropp säger stopp.
Jag skulle vilja se dig där då du lämnade blodtrycksmaskinen och sedan bara gick din väg. Vilken syn.
Skönt att du fick dessa tabletter, för oj så dyra de var.
Härliga bilder. Och, du vet vilken jag tycker bäst om.
Tack snälla Anneli, för hjärtat, så trevligt det är då någon tänker vänligt om mig.
Sköt om dig och krama Neo från mig.
Varma kramar!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

7 maj 2021 17:50

Så fort jag ser ett hjärta så tänker jag på dig ♥
Ja du, jag hoppas att mina sprickor läker snart o att vädret blir bättre då ska jag börja gå igen. Jag längtar efter mina promenader. Det är så skönt att komma ut o bara vara.

Ja, jag blev så sur på henne när jag var tvungen att ta en lapp bara för att lägga den på disken,, helt otroligt. Ja jag blev arg o det fick hon veta. Det var bara löjligt gjort av henne men nu är den där o jag får se vad som ska hända ?
Ja men nu så är dom bara på högkostnadskortet tillfälligt så jag vet inte hur det kommer att gå ? Hoppas att dom tänker till lite o förstår att folk behöver medicinen.
Var rädd om dig vännen kramar ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 april 2021 22:36

Ser att det kommit upp lite blommor hos dig. Här är det bara tussilago mellan snöfläckarna. Saknar majbrasan som brukar vara nere i byn och sången och sällskapet och fikat. Hoppas snart att man får träffa lite folk. Här är det isande vindar från norr så gå ut och gå finns det ingen längtan till för min del. Ha en fin helg

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

7 maj 2021 17:47

Ja det är konstigt väder vi har. Det snöar, haglar o regnar för att inte tala om att det blåser kalla vindar o vi är inne i Maj.. Blommorna har börjat titta fram o det är så mysigt. Jag älskar när allt börjar blomma efter en lång o trist vinter. Hoppas att vi får en lång o varm sommar med mycket sol så vi står oss till nästa vinter =)
Trevlig helg ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 12:35


    Jag förstår inte varför bilderna blir så suddiga när man lägger upp dom på bloggen ? Det är ju inte roligt alls. Har lagt ut dom på andra ställen o där är dom inte så här suddiga.   Önskar er alla en riktigt     GLAD PÅSK      ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards