Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 24 april 2020

Politiker reste till Stockholm för att få corona.

Av Anneli Gustavsson - 24 april 2020 10:15


Lokalpolitikern Urban Persson ville smittas med corona och reste till Stockholm.

– Det är en hysteri det här. Man kan inte göra något åt spridningen, säger han.

Nu har fallet nått Justitieombudsmannen, JO.

 

Urban Persson sitter i Storfors kommunfullmäktige för det lokala partiet Storforsdemokraterna. Stockholmsresan gjordes för fyra veckor sedan, i sällskap med en läkare han känner.

– Hon åkte i tjänsten och ville bli sjuk före andra. Det är logiskt tycker jag. Jag hängde på, som en rolig grej. Jag hade inget att förlora eller vinna på det, säger han.

Urban Persson vill inte uppge vem läkaren han hade sällskap med är.

Folkhälsomyndigheten hade vid tidpunkten för resan gått ut med en avrådan från onödiga resor till Stockholm och andra storstäder.

 


FOTO: STORFORS KOMMUN

Urban Persson sitter i kommunfullmäktige för partiet Storforsdemokraterna.
 

Har inte gjort något fel

Urban Persson tycker dock inte att det har någon betydelse eftersom han inte anser sig tillhöra någon riskgrupp.

Du kan smitta andra som blir väldigt sjuka?

– Jag ser ingen sådan koppling, jag har inte gjort något fel. Stockholm är ändå på väg mot flockimmunitet och det kommer till Storfors också. Slår vi ner det kommer det komma en andra våg, säger han.

 

Slickade på räcke i rulltrappan

Urban Persson uppger att han ”tyvärr” inte har fått corona. Till tidningen Värmlands Folkblad säger han hade för avsikt att träffa en coronasmittad person i Stockholm.

–Jag är 63 år och har diabetes och högt blodtryck. Men jag är säker på att det inte skulle vara några problem. Problemet var att vi inte fick träffa den smittade, så det funkade inte. Jag testade i och för sig att slicka på ett rulltrapperäcke i tunnelbanan, men det bet inte, säger han till tidningen.

JO-anmält kommunalråd

När han nyligen skulle delta i en budgetberedning i Storfors, med representanter för de övriga partierna, bad kommunalrådet honom att inte närvara på mötet.

– Jag har diabetes och min fru har genomgått ett stamcellsbyte, vi är båda i riskgrupp. Om någon säger att den har varit i väg för att bli smittad av corona tycker jag inte det är lämpligt att vi sitter i samma rum, säger kommunalrådet Hans Jildesten (S) till SVT, som var först med att rapportera om händelsen.

 

Nu har Urban Persson skickat in en anmälan till Justitieombudsmannen, JO, eftersom han nekades vara med på mötet.

– Jag skulle självklart få varit med. Folk har blivit hysteriska på den här smittan, säger han.

”Det är som med klimatet”

Urban Persson har uppfattningen att man inte hindra smittspridningen. Allra minst genom att ”dra i spakar från Stockholm”.

– Det finns ingen anledning för staten att ge sig in i det här överhuvudtaget. Det är som med klimatet.

Du är förtroendevald, borde inte du ta myndigheters avrådan på allvar?

– Det har ingen betydelse, jag var smittfri när jag var på det här mötet. Då har jag rätt att delta.

Men du har väl också ett ansvar att följa myndigheters rekommendationer för att begränsa smittspridning?

– Det vet jag inte. Det är många som reser till Stockholm. Det har inte med saken att göra. Smittan rör sig, vi kan inte påverka den.

Urban Persson representerade tidigare Sverigedemokraterna. Strax innan valet 2018 hoppade han av partiet och bildade Storforsdemokraterna.

 

 

 

 

 

Jag har tyvärr inte fått corona !! Hur i helvete är karln funtad ?? En vuxen människa beter sig på det sättet som han gjorde.. Att åka till Stockholm för att få corona.. Om han själv vill bli sjuk så gärna för mig men han har en fru där hemma att tänka på som har genomgått ett stamcellsbyte.. Vad är det för läkare som följde med honom ?? Som tillät att han gjorde på detta sättet ??  När han inte fick träffa någon coronapatient så slickade han på ett räcke.. Det är vidrigt, jag skulle vilja säga så mycket men mitt ordförråd är inte det bästa just nu så jag håller det inom mig.. Han leker med döden, han utsätter andra för döden oxo när han gör på detta sättet.. Vi har alla vårt ansvar att INTE bli smittade o att INTE smitta vidare men där har det blivit kortslutning för den här stollen.. Det finns så många som har fått corona,, så många som har dött av corona,,, 2021 st 16755 smittade (torsdag) o han vill bli en i statistiken ... Ja, jag hoppas verkligen att han får corona för det är det han vill, men skulle han verkligen få belasta vården ?? Nej det anser inte jag !!  Hade jag varit hans fru så hade jag lämnat honom för det han vill utsätta henne för.

Fy fan vilken slusk !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards