Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 31 maj 2019

Av Anneli Gustavsson - 31 maj 2019 17:54


I förrgår o idag gick jag lite runt hembygdsgården. Jag älskar att strosa runt där bland dom gamla husen. 

 

På sommaren när barnen har gympa så låter lärarna barnen härja fritt, dom säger inte till när barnen är på takena o förstör eller när dom slår med stora grenar på husen, dom är ju jättegamla, nä det är dålig stil faktiskt.. Dom kan gärna ha barnen att leka runt omkring där utan att förstöra o sen kan lärarna vara lite mer uppmärksamma på vad dom hittar på.

 

En gång var det en liten flicka som stod ensam o  bara grät men ingen brydde sig om henne, jag frågade vad det var men  hon sa att det inte var nåt, då ville jag inte tränga mig på, jag sa till henne att hon skulle gå bort till lärarna.

 

I många år har jag tagit med mig syrrans barn för att titta på tomtens hus o där han tillverkar alla leksaker till barnen. Lilla Tilda var ganska gammal när hon slutade tro på att Fammoos Tomte fanns där, det var så roligt o mysigt.. När dom sen växte upp så kom ju mina egna barnbarn så nu har jag gått med dom där oxo, så dom vill titta in i fönstret för att se om dom kan se Tomten.

 

Det är lummigt o mysigt att gå här. Tyvärr så har dom tagit sönder det fina staketet så nu finns detta istället..

 

       

I den här gropen samlas barnen från Tabergsskolan för sin avslutning. Det är så fint o mysigt att se detta, men nu har jag inga barn att följa mer här för nu är det mina egna barnbarns avslutningar som gäller.

 

     

Här finns Tomtens renar o släden som han har när han delar ut alla julklapparna..

 

 

Här har jag alltid sagt att det är Tomtens utedass för dom har ingen riktig toa o det har dom gått på.

 

 

Lilla boden jämte utedasset är en liten verkstad där nissarna håller till.

 

 

I farstun brukar det stå ett par skor o det tycker barnan är spännande för då vet dom att Tomten är hemma, men att dom sover på dagen så det är därför som vi måste smyga o vara tysta så vi inte väcker dom. Eller så kanske dom är o handlar så det är därför som vi inte ser dom =)

 

 

Här brukar vi titta in. Jag säger att dom har sina sovrum där uppe så vi ser dom inte. 

 

 

Här är en till verkstad där alla leksaker tillverkas,, så Tomten har att göra.

 

 

Här bor några av dom större Nissarna,, dom fick ett eget litet hus.

 

Självklart bor ju Tomten här i Smålands Taberg =)

 

 

Jag älskar den här skorstenen.

 

   

Detta lilla hus är underbart. Här håller Tomten oxo till med lite pyssel.

 

Tomtens lilla gård.

 

 

Det är så rogivande att gå här. Synd bara att det är så många hundägare som låter sina hundar skita o sen inte plocka upp efter sig, än så länge är det ganska lugnt men högarna kommer snart.

 

   

Det här staketet har fått vara kvar, synd att det inte finns på andra sidan.

 

   

Det är fint med tusenstjärnor,, många tycker att det är ogräs men det gör inte jag.

 

Det här trädet är så fint.. Det står på gården där jag bor.

 

Ny dag, nya skott.

 

Idag gick jag 2 rundor i hembygdsgården o det kändes sen, det är fortfarande jobbigt med orken men det ska bli bättre det oxo. Nu går det verkligen åt rätt håll o det är jag så tacksam för.. 

 

I morgon kommer bröderna bus till mig,, äntligen.. Jag har inte haft dom på så länge men jag har inte haft orken sista tiden.. Jag tänkte i början av veckan att jag skulle ringt till dom, men jag har haft några jobbiga dagar så jag gjorde inte det så jag är glad att Liam ringde till mig, mina älskade barn ♥

 

Ni får ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards