Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Anneli Gustavsson - 15 januari 2015 21:28



Just nu är det Djurskyddarna på tv;n men jag kan knappt titta på det. Jag satt o tittade runt på nätet lite o det jag fick se var absolut inte bättre än det på tv;n.. 


Jag förstår inte hur man kan misshandla ett djur på detta sättet ? En helt oskyldig liten varelse som inte har gjort något ont.. 


Tänk vad rädd den stackaren måste varit o vad dåligt den har mått. Skulle jag se någon misshandla någon på det sättet så skulle jag lätt kunna ta till våld för att skydda den som blir plågad. 


Nu slutade det lyckligt för den här hunden, men det gör det inte för alla. Många plågas till döds o det är för jävligt. 


Människor som plågar djur på detta sättet borde få uppleva samma medicin som dom utsätter djuren för. 


http://skoj.se/hon-satte-skrack-i-barnen-nar-hon-lunkade-forbi-skolgarden-me-nu-ar-hon-alskad-3

Man hade svårt att se vilken hundras hon var, då pälsen nästan var helt borta och såren som sträckte sig över hela hennes kroppen gjorde det hela mycket svårare. Panelopes som hon nu heter blev omhändertagen av The Heiglfoundation och därefter får vi se hur de lyckades rädda Panelopes. Hjälp till att -->DELA<-- Så ökar chansen att de utsatta hundarna får hjälp.

 

Av Anneli Gustavsson - 15 januari 2015 17:58


Som vanligt får man sitta i telefonkö men det gör inget för jag sitter o pillar med lite annat på datorn..


Tuuut.... Tuuuut.... Tuuuut.. 


Sappa - Hej o välkommen till Sappa, hur kan jag hjälpa dig ?

Jag - Hej,, jo det är så här att jag vill att du ska komma hem till mig o hjälpa mig att rackla lite på min antenn sladd..

Sappa - Eh, jaha men det kan jag inte göra.

Jag - Jo men det är ju så att så fort det blir lite oväder så klarar inte kanalerna av att fungera.

Sappa - Jaha. Är det så. Men jag kan inte komma hem till dig.


Jag börjar skratta, jag kan inte hålla mig längre för han låter nästan förtvivlad o tänker att den här kunden kommer att bli en mardröm. 


Jag - Nää förlåt, jag bara skojar med dig.

Sappa - Jaha hahahaha ja för jag kan ju inte åka nånstans. 

Jag - Nä det vet jag. Men nu har vi problem med kanalerna så om du kunde kolla upp detta.

Sappa - Ja det ska jag göra. Vilka kanaler är det som inte funkar ?

Jag - Det är, trean, femman, sexan,, hmm den heter väl sexan ?

Sappa  - Ja det gör den.

Jag - Ok, sexan,, åttan oooooooo ja jisses vad heter den ? Jag har den på kanal 9 .. Här börjar jag skratta för jag kan nästan se honom framför mig..

Sappa - Jaha ja de kan ju bli lite svårt att veta då säger han o skrattar gott.

Jag - Vänta , jag ska kolla på tvprogrammet. Joooo det är ju kanal 12.

Sappa - Ok ,, vet du om det är fler i huset som oxo har problem ?

Jag - Oh ja det är det.. (hmm jag har inte kollat det men det kan jag med säkerhet säga att så är fallet)

Sappa - Men då lägger jag en order här. Vad har du för telefonnummer ?

Jag - 070- xxxxxx1,,, ja nu har du det ifall du vill komma hit o rackla lite med mina sladdar..

Sappa - Hahahaha ja men det är lite dåligt väder att ge sig ut..


Han lägger en order på detta o önskar mig en trevlig kväll. 


Tyvärr kunde jag inte locka honom med kaffe heller... Trist hahahaha



Av Anneli Gustavsson - 15 januari 2015 16:42


Sjukvården idag är inte den bästa o ibland blir man mörkrädd på hur man behandlas, ja inte behandlas. 

Jag har väl inte haft några större problem med sjukvården mer än att dom glömmer bort att skriva nya recept osv så jag ska inte klaga. 


Det finns människor som har svåra sjukdomar som cancer osv o bara får ligga där, ingen som hjälper dom. Ska det verkligen behöva vara på det sättet idag ?


Jag läste o lyssnade på den här sköterskan som ger allt för sina patienter.. Han berör dom till tårar med sitt sätt att hjälpa dom. 


Den sjungande sköterkan  Jared Axen


Av Anneli Gustavsson - 15 januari 2015 00:03



Hahahaha vi tar en till sen är det godnatt o sov gott =)



Av Anneli Gustavsson - 6 november 2013 19:55



I går när jag var nere på Ica o handlade så köpte jag två vitkålshuvuden, palsternackor, morötter o buljong, ja jag handlade ju lite mer förståss =)


Men jag ska göra en stoooor gryta med kålsoppa i en 10 L gryta. Det är bara det att mamma har den stora grytan så jag var tvungen att gå in till henne o hämta den. 


Jag dunkar på hennes dörr,sliter upp den o vråååålar ; 


Jag - MAMMA MAMMA MAMMA    

Mamma - VAD ÄR DET ? Vad är det ? ( hennes ögon såg ut som tennisbollar  )

Jag - Inget.

Mamma - Fan måste du hålla på jämt ? Förbannade unge.


Ja, jag måste säga att jag har en förmåga att få henne att svära, det gör hon aldrig annars, ja inte mer än när hon kör tårna i nån möbel eller liknade =)


Men jag fick grytan så i morgon ska jag göra min kålsoppa. Det är en fastedag i morgon.. 


Ha en mysig kväll .. 


Puss I Pannan ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards