Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Anneli Gustavsson - 12 april 2012 23:37


Härom kvällen satt jag ju barnvakt hos lilla trollet då Nina jobbade o Marcus tränade..  Jag kom dit ca halv 7 o åkte hem halv 9 så de va inte nån längre stund. 

Men vi hann med ganska mycket, skratt, bus,lek, gos, puss, kram, gråt, ilska,, dubbel ilska ja allt man kan tänka sig.


Liam är 3 ½ år o de händer mycket i hans lilla kropp.. Han hade varit på dagis då blir man trött o allt är jobbigt. Man vill göra som man själv vill o när man inte ens vill göra de man själv vill då är de extra jobbigt.


Dom första 20 minutrarna va lugna o mysiga, ja tills han skulle bada. Vi spolade upp vatten men de va för varmt (de va de inte) , sen blev de för kallt (de va de inte heller för jag ändrade inget utan bara låssades) o sen blev de för varmt igen, men han blev nöjd till slut.

Ända tills han kom på att han hade sina fina tatueringar... Jisses i min låda, han började gråta, skrika o blev nästan heligt förbannad.. 


Liam - Jag kan inte bada för då försvinner mina tatueringar som pappa har gjort på mig.

Jag - Men dom försvinner inte.

Liam - JOOO de gör dom visst. Jag ska Inte bada.

Jag - Jo men om dom försvinner så fixar pappa nya till dig.

Liam - Köper han nya då ?

Jag - Ja de gör han..

Liam - Ok...


Han nöjde sig några sekunder tills han kom på att jag lurade ner honom i vattnet då jag frågade om han kunde simma, så de skulle han ju visa mig.

Liam - Jag blir arrrrrrrrg på dig.

Jag - Ja de får du gärna, men tala om varför du blir arg då ?

Liam - Neeeeej

Jag - Jo men annars vet jag ju inte varför du är arg.

Liam - Jag vill inte bada för mina tatueringar går bort.

Jag - Nej de gör dom inte, jag lovar de..

Liam - Jag ska inte bada, jag ska inte bada

Jag - Men jag duschar av dig jättefort, kom ska jag hjälpa dig.


Jag tog duschtvålen o tvålade in honom o oj oj oj så ilsk han blev... Jag böjde mig ner för att vara på hans nivå när jag försökte prata med honom o de skulle jag inte gjort.

Han tog sina söta små händer o kupade dom,, fyllde dom med vatten o skickade iväg de rätt över mig så jag fick en kallsup.. Jag blev så blöt så jag fick vrida ur min jumper.


Jag sa till Liam att jag blev lessen när han gjorde så men de brydde han sig inte om. Jag fick i alla fall duscha av honom till slut o sen råkade jag vira om handduken lite för löst så den kanade av honom, då fick han ett utbrott igen... 

Jag bad om ursäkt o sa att jag skulle fixa till de så han blev glad,,,,,,,,,,en stund..


Han ville inte ta på sig sin pyjamas, han ville inte lägga sig.. De tog säkert 20 minuter att få på honom pyjamasen o sen hopp o skutt i säng. 

När vi hade läst första boken så sprang han upp o ville minsann inte ligga kvar i sängen för han skulle inte sova. In i vardagsrummet o ställde sig bakom soffan... 

Jag sa till honom att vi skulle läsa en till saga, ja de tog väl ett par minuter innan han kom till mig o allt va frid o fröjd...


Saga nr 2 va klar o han upp ur sängen................... Så de va bara att börja om igen...

Jag - Kom o lägg dig nu..

Liam - Jag vill inte.

Jag - Jo men du ska väl till dagis imorgon ?

Liam - Nej de ska jag inte för jag är sjuk i morgon

Jag - Oj då, de va inget bra.. Vad är de för sjukdom du har då ?

Liam - Ögoninflammation, de får man om man går utan mössa. Har du en mössa fammoo ?

Jag - Nej, de har jag inte. De va ju inte bra att du ska vara sjuk i morgon. Men de hinner nog gå över snart.


Nu gick vi o la oss igen... Han va så trött så han bara gäspade, han va övertrött.. Precis när vi hade lagt oss o lugnat ner oss knackar de på dörren.. Då kommer sonen hem, ja han hade väl glömt nycklarna antar jag =)

Så Liam började om på nytt med Marcus medans jag åkte hem..


De är inte lätt att vara mamma o pappa.. Men de är heller inte lätt att vara en liten kille på drygt 3 år. Han växer så de knakar o han hinner inte med. De ska trotsas o trilskas o de enda man kan göra är att försöka stå ut, även att de är väldigt jobbigt för Marcus o Nina.. Liam har väldigt starka åsikter o dom får han fram oxo på sitt lilla sätt. 


Ja de va ju inte bara Liam som fick bada, jag fick mig även en rejäl dusch o en kallsup.. Man kan säga att vi,, jag o Liam gick 3 ronder igår kväll. 


Nu är de dags för mig att hoppa i säng. Har väldigt ont i kroppen, men jag har städat som bara den. Nu är de rent o fint ända tills i morgon =)


Dröm sött.


Puss I Pannan ♥


   
Här ser ni hans fina tatueringar..

 
Här kollar han min nyckelknippa

 
En liten nakenfis i sängen då vi busade

 

Teddy är helt slut.. Titta en sån söt liten tunga han har =)



Av Anneli Gustavsson - 12 april 2012 20:15


Eftersom jag köpte en ny datormus så behövde jag ju inte min gamla skit.. Jag drar ut mitt skrivbord o ska trassla ut vilken sladd de är jag ska plocka bort. De är 2 st som "leder" till mus-laddaren o eftersom jag har bundit ihop alla sladdar så dom inte ska ligga o trassla så va de svårt att få loss den ena...

Ut i köket o hämtar saxen,,,,,,,,,,,, ett mycket lätt klipp så är de hur lätt som helst att dra ut sladden..  Jag skjuter in mitt skrivbord igen o fortsätter att dammsuga runt om igen...


Innan jag fortsätter att städa klart får jag för mig att sätta mig o se om jag har fått nåt mail, jag ser att de är en kompis inne på fb som fyller år så jag ska traska in till henne o gratta... Jaha de funkar ju skitbra.......... De går inte skriva..??.

Vad är de nu då ??

Jag blir så trött på skiten. Ut med skrivbordet igen för att se så alla sladdar sitter i,, de gör dom. In med skrivbordet igen o försöker skriva men utan resutlat.........


Jahaa där trillade slanten ner.......... Tangentbordet måste vara kopplat till musen ..??!!.. Hur f-n kan dom vara så smarta så dom kopplar ihop dom båda,, tangentbordet med musen ?


De är ju INTE de minsta smart.   Va fasen gör jag nu ? 


Jag ringer till Nina o berättar vad jag har gjort. Gissa vad hon gör ? Jomen visst skrattar hon.. Ja hon är ju van vid mig att jag gör en massa saker, men jag brukar faktiskt vara smartare än så här.. 

Jag vet inte varför jag ringde dom för dom kan ju inte hjälpa mig,, jag går in o kollar med den ena sladden om de funkar enbart med den men de gör de ju självklart inte.


Tar telefonen igen o ringer Jouko........... Hjälp mig... Jag kan bara höra vad han tänker.. - Jaha o vad har hon ställt till med nu då ?


Jag sa som de va o han fick sig ett gott skratt, ja men de bjuder jag på bara han hjälper mig =)

Han kommer o räddar mig, ja de är inte första gången så jag får väl börja betala snart.. Hmm undra om de finns andra sätt att betala med när man inte har pengar ;o)


Plättlätt fixar han mitt lilla misstag med saxen o nu funkar de igen. Tack snälla Jouko ♥


Nu har jag även städat klart, fy 17 de har varit byggdamm i hela lgh.. Ja de va ändå inte så hemskt som många andra har haft de nu när dom drar in internet... 


Nu ska jag duscha o sen titta på Revenge..  De är nog inte mycket mer ikväll tror jag.


Hoppas ni har haft en bra dag allesammans. Glöm inte att gissa på bilden HÄR .


Puss I Pannan ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards