Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

GLÄD DIG INTE ÅT ANDRA

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2012 16:17


Varför är de så svårt att glädjas åt andra ? 

Bara för att jag inte klarar av att göra vissa saker behöver jag ju inte ta ifrån andra de dom klarar av att göra. Eller att jag prioriterar vissa saker före andra saker.. Varför ska andra inte få prioritera på sitt sätt ?


Vem är Jag att säga hur Du ska göra ??


Det spelar ingen roll vad de gäller. De kan vara att nån vill köpa en snygg tröja o den kostar hur mycket som helst, men jag har inte råd att köpa den. Ska Du då inte få köpa den bara för att jag inte har pengar ?


Eller om Du vill kosta på dig att träna på ett gym för att du klarar av de , ska jag då ta ifrån dig de bara för att jag inte har dom pengarna eller bara för att jag inte klarar av de pga min muskelvärk ?


De är ju sjukt !!!


De är de värsta jag vet när man inte kan glädjas åt andra. Men de finns tyvärr dom som är såna, som måste hacka på andra pga sånt här tjafs. 


Att man talar om vad man har köpt eller hur man har tränat gör man inte för att de ska sticka i andras ögon utan för att man är glad , att man hade råd med tröjan eller att man klarade av sitt mål med träningen idag. 


Jag kan förstå, hur folk tänker när man inte är glad för andras skull men de är bara för att jag själv skulle vilja vara i den personens kläder o kunna tex träna. 

Jag kan inte de som jag sa pga min muskelvärk, viljan finns där o jag skulle verkligen önska att jag kunde "springa" 

på gym o ge järnet, men de funkar inte för mig o de måste jag acceptera. Så ja,, jag kan bli väldigt avundsjuk men inte så jag låter de gå ut över andra o talar om de för dom.


Jag får helt enkelt träna utifrån de JAG klarar av o inte vad andra klarar av. Jag måste hitta de som känns bra för mig, även om jag inte är på hugget så måste jag tänka på mig själv o inte på hur andra gör. 


Var glad när andra kan o vill, Du mår bara dåligt själv o de tar på krafterna att sura på andra .. Lär dig att dela andras glädje så får du tillbaka ...


Negativa surpuppor är hemska, såna vill jag inte ha i mitt liv... Skärpning....



 
 
Ullissa

Ullissa

18 september 2012 17:11

Så sant så sant!
Att se andra lyckas å klara av saker får mig bara att bli mer peppad och glädjas åt deras resultat!
Man skall glädjas åt andras lycka. Gör man inte det så bygger man ju upp sin egen dåliga självkänsla! Typ Det klarar inte jag så jag skiter i allt!! Så skall det inte vara!
Bra sagt.
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

18 september 2012 18:52

Bra inlägg, håller med. Man behöver inte låta avundsjuka ? eller vad det kan handla om gå ut över andra.
Ha en bra kväll
Kram <3

http://savebling.blogspot.se

 
Alexandra Lykkehus

Alexandra Lykkehus

19 september 2012 15:10

Jag håller med dig... Jag är ofta avundsjuk på att andra kan jogga eller springa, eller orkar träna mkt mer än mig, men jag blir inte sur för det! Alla är olika, och har olika förutsättningar. Jag tror många känner den avundsjukan, men de flesta kan tygla sin mun och inte besvära andra med onda ord. Sån negativ energi behöver ingen! När jag läser om någon som tränar som bara attan så tänker jag att det är hennes sätt att göra detta - och mitt sätt är ett annat, efter mina förutsättningar. Alla kan inte vara bäst på allt, ha råd med allt, eller klara av allt. Sånt lär man sig redan som barn, att alla är olika och klarar av olika, och att alla är lika mycket värda för det! Är man avundsjuk så är det bara att börja jobba på att kanske en dag uppnå samma som den man är avundsjuk på har gjort. Man får inget gratis här i livet. Blir så otroligt irriterad på såna här människor. "åh det är så synd om mig"-attityden är bara hemsk.

Ha en bra dag!! Kram

http://lykkelig.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

19 september 2012 17:28

Jag tror att det rent ut sagt är farligt för hälsan om man inte kan glädjas över andras lycka.... det är då hjärtinfarkten knackar på ens axel, tror jag.

Kram

http://carri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 8 maj 12:30

  Den 4e april kl; 12;30 prejade en buss upp mig på en trottoar. Det var 2 bilar efter bussen o jag såg hur bilen precis efter bussen tog sig för huvudet o undrade hur det skulle sluta ? Han tryckte upp mig på trottoaren o det var uppskottat snö ...

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 7 maj 20:15

  Natten till 6e april blev jag så sjuk. Jag vaknade vid 4-5 tiden av att jag frös så jag skakade, jag trodde att jag hade mitt fönster öppet i sovrummet men det hade jag inte. Jag hade ju precis haft lillknas hos mig o vi hade varit inne i stan o ...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 3 maj 19:45


      "Hustrun tittade sig själv i spegeln och frågade sin man:   Älskar du mig fortfarande.? Mannen svarade: Jodå!     Men är inte min kropp densamma som när vi först träffades? Nej, det märkte jag inte, mannen svarade. Hon la...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 2 maj 18:00

    En präst, en lärare, en hockeyspelare, en student och den nuvarande statsministern Ulf Kristersson befann sig i ett flygplan som höll på att störta och det fanns bara fyra fallskärmar för dem att dela på.   Läraren slet snabbt åt sig...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 2 maj 15:15

  Hur ända in i helsike tänker dom ?    Det är inte polisen som godkänner detta för man har yttrandefrihet så det behövs en lag som gör att detta inte får hända.    Men att inte dom kan gå in ändå o säga NEJ när det är som det är i världe...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards