Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

4 Kassar Godis - Brinnande Lava - Tsunami

Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 15:15


När jag för första gången åker till Ullared o ska handla många leksaker till Liam o lite annat smått o gott så kommer jag hem med 4 stora kassar godis o nån pytteliten leksak till Liam.  Jag inser först när jag plockar ur kassarna att jag har handlat åt skogen fel...

Nu står jag där med allt godis o vill inte äta de,, jooo jag vill men jag ska inte. 


Jag är hemma hos en gammal klasskompis föräldrars hus. Jag är inne o hon är ute o fixar nåt. Jag måste plocka ihop allt i mina kassar o åka hem. Mamma har ju Teddy o jag vill inte vara utan honom längre än jag behöver.  Jag hinner inte plocka ihop sista kassen när jag känner att hela världen börjar skaka o de låter som himlen är full av militärplan som dundrar strax ovanför hustaket.   Jag tittar ut för att se vad som händer.. Utanför kompisens hus finns en göl , ja den kan vara ungefär lika stor som en fotbollsplan.. De börjar gå värsta vågorna i gölen o dom kommer emot huset.. Jag skyndar mig att stänga dörren men vågorna avlöser varandra.. De är inte vilka vågor som helst, utan de är brinnande lava som sköljer över precis allt. 


Jag får panik o springer för att plocka ihop dom få sakerna jag köpte till Liam så att han skulle få nåt i alla fall för godiset bryr jag mig inte om. 


Efter mycket kämpande lyckas jag stänga ytterdörren, jag springer runt i huset för att se så inget annat är öppet. Nästan varenda fönster är öppna för de är mitt i sommaren o varmt.  Jag klarar inte av att stänga dom så jag försöker rädda mig själv... Jag tar mina saker o springer ut till kompisen som inte har lyckats komma in o ropar att jag tar hennes pappas cykel så jag kan ta mig hem. Hoppar upp på cykeln o cyklar halva vägen när jag kommer på att jag hade ju mammas bild hos henne så jag cyklar tillbaka bland all lava. Ställer cykeln o tar bilen .. 


När jag kommer hem till mig, jag bor bara några kvarter bort så är de lugnt o skönt här. Inget har hänt, men jag har ändå panik o säger att vi måste söka skydd för att tsunamin kommer snart hit oxo ( från den lilla gölen )..


Jag springer in med mina saker o ska hämta Teddy men han finns inte där. Jag frågar mamma vad han är ? Hon säger att han inte är hemma utan han är hos nån annan. Hon har alltså lämnat Teddy hos en av grannarna men kommer inte ihåg till vem...

Jag får panik,,, världens panik o går ut o ropar för fullt efter honom. En granne kommer o säger att hon har honom för " din mamma verkade väldigt konstig så jag tog honom istället "  ,, jag tackade henne så mycket. 


Packade in mig, Teddy , mamma o nån mer i bilen o åkte iväg. Men vi visste inte riktigt vilket håll vi skulle åka för att rädda oss.. 

De enda mamma sa va att vi inte skulle åka till Bondstorp för där är de bara vatten... 


Jag har ingen aning om hur de slutade för jag vaknade o insåg att jag låg i min säng o Teddy låg jämte mig o sov gott. 


Herre gud om de hade hänt på riktigt ? Vad skulle jag med 4 kassar godis till ? De går väl an med brinnande lava o en tsunami,,,,,, men så mycket godis =)))


Jag tror att värken påverkar mina drömmar,, jag vill nog fly från allt som är jobbigt nu.. Jaja de är inte mycket som är jobbigt, de är "bara" värken.. 


Nu ska vi ut o se om vi hittar nån brinnande lava =)


Trevlig helg.


Puss I Pannan  ♥


 
 
Helena

Helena

9 mars 2012 22:00

Drömmen är inte snäll mot dej vännen.
Mne jag lovar att åker du med mig till Ullared blir det inte mycket godis..utan saker till dig och Liam:)
Ha en underbar helg och vi håller tummarna för lite sol:)
kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

9 mars 2012 22:47

Nä du de ska verkligen inte bli en massa godis. Jag tom drömmer om godis nu, jag blir tokig.

Ja nu får de allt bli lite sol, hoppas att de har snöat klart för den här gången.

Trevlig helg o mysig kväll kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards