Mitt Nya Liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anneli Gustavsson - 9 augusti 2011 20:56


Ja nu är de dags för tisdagens "kärlek" Gordon Ramsay... Varenda program tror jag att han ska få en hjärnblödning, men han är seg den jäkeln =)))


Toodles  ♥


Av Anneli Gustavsson - 9 augusti 2011 12:32


Jag har sovit dåligt hela natten bara för att jag har varit rädd för att inte kunna vakna till när läkaren skulle ringa.

Jag kan säga precis vad som helst när jag sover för jag har ingen aning om något just då... 

Jag kan tom prata med personen som ringer för att sen inte komma ihåg ett skit, så därför va natten blaha........


Han ringde strax efter 8 o de va ingen behaglig röst/man . Han lät hård o va mycket kort i tonen o då blir jag ännu nervösare för att jag MÅSTE VAKNA HELT.


Jag hade allt klart så jag visste vad jag skulle säga om vilka mediciner o datum osv så jag sa vad jag ville.

Jag förklarade för honom att jag hade varit tvungen att ta lite extra citodon för att jag har haft så mycket ondare en längre tid så de va därför som jag inte skulle klara mig på dom tabl tills jag fick ta ut nästa gång.

Sen över till mina paraflex, dom är helt slut så jag behöver ett nytt recept där oxo. Då sa han att jag fick ju i april o dom kan INTE vara slut än bla bla bla blaaaa.


De är ett jävla dividerande hela tiden om mina mediciner, jag blir så trött på detta. 

Jo jag glömde säga att min läkare är hemma o är pappaledig så jag har en tillfälligt. Jag förstår att de inte är lätt för dom att sätta sig in i andras patienter journaler men dom kan ju för fan både läsa o räkna........

Jag har INTE ätit för många paraflex, jag behöver bara förnya mitt recept.

Men de fick jag inte, han bad mig kolla upp detta med apoteket för dom KAN bara INTE vara slut !!!


JOOO dom är slut. Jag fick ringa tillbaka till VC innan o säga detta igen. Jag förstår att sköterskan inte kan skriva ut mina mediciner så jag bad henne prata med honom o höra av sig till mig igen. 

DE lär Inte hända..............Tror jag...........


Det är så jobbigt att hålla på så här, jag vet inte hur många år/gånger som dom ifrågasätter hur mycket jag äter ........


Men de är som jag alltid säger, jag får INTE ut på receptet för de är tidsintervall. Det spelar ingen roll hur mycket jag fjäskar osv med dom på apoteket ,, dom ger mig inte min medicin fortare/tidigare för de !!!

Jag får snällt vänta som alla andra tills de är dags igen. Jag får skylla mig själv OM jag nu skulle ha ötit för många så jag står utan.......... De är helt upp till mig.


MEN när jag är i behov av ett nytt recept pga att de förra har tagit slut som de ska så måste dom ge mig ett. 

Detta måste även den tillfällige läkaren göra... Ta fram en "miniräknare" då så kan han räkna ut att jag har Rätt !


Så nu får jag bara ut en av mina värktabletter. O vänta tills min läkare kommer tillbaka i okt..........


Mitt mål är att sluta med så många mediciner jag kan, men de måste få ta sin lilla tid för nu är de vikten o träningen som går först. 

När jag har kommit in i detta o känner att jag kan ta värken ännu bättre, då är de inget snack om saken.......... Då ska dom UT !


Nä nu måste jag iväg. Ha en bra dag, va rädda om er o andra.


Puss I Pannan ♥


BloggRegistret.se Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 23:51


Jag undra om söta grannen Jennie hoppade ur sina kläder innan hon flyttade ?

Dom har legat i detta fönster länge nu.. Hon kanske kände för att bli en nakenfis =))

Nä då,,, de är en stackars docka som ligger o fryser nu. Hoppas att dockan har fått nya kläder istället.


 


Hur kommer de att gå i morgon ??

Redan efter klockan 8 ska läkaren ringa till mig o jag är lite nervös för vad jag kommer att säga ?!.


Jag brukar inte komma ihåg att jag har pratat i telefonen när de är så tidigt. Ja de har hänt när som helst på dan oxo för den delen.

Men nu är de viktigt att jag är skärpt för jag behöver lite medicin, då kan jag ju inte svamla om vad som helst...


Ah de kommer att gå bra. Jag kvicknar nog till när han ringer  =)


Hoppas att ni har haft en bra dag. Dröm söta drömmar, va rädda om er.


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 23:08


Jag måste bara visa lite bilder som jag tog innan idag. Nu blir de på en av mina promenad vänner Eddie... 

Han är så söt o så mysig. När jag va ute med Teddy på eftermiddagen så satt Rohde på sin balkong o där satt ju oxo Eddie.

Han hörde mig för jag busade lite med honom o gnydde, men han såg mig inte först för jag gömde mig. 

Hur som helst så sätter han sig på stolen så han tittar ut mellan räcket på balkongen.


         

Han ser ut som en liten valp på de här sista kortet. Han är ju trots allt  5 år.. Jag gillar detta kortet bäst, men alla är bra på honom.


Nä tillbaka till dom andra bilderna ,, får se om de är nåt att lägga ut om en stund =)))


Toodles ♥

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 20:58


Ja jag har knappt tittat på detta program innan för jag tycker bara att de är roligt med H-Fruarna & Maria Montazami.... Som förresten kommer snart igen =)))


Så nu blir de dom riktiga BH fruarna o antagligen lite bråk igen =))

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 19:41


De va uppehåll tillräckligt länge för en promenad. De va skönt, men så kallt om händerna. Ska hoppa in i duschen o tina upp nu strax.



Kvällens promenad mån 8 aug

  1. Anneli
  2. 8 augusti 2011 - 19:39
  3. Övrig träning - Gång
  4. 5,42 km
  5. 1:00:00   MINUS 10 minuter för fotning
  6. 11:04 min/km

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 15:50



 Vill du ha vädret på din blogg går du in här http://www.klart.se/

 Leta reda på  Din ort, välj gratis väder på din hemsida.  


Lite inställningar här oxo, men det är inget svårt. Du väljer bara de som du vill ha. Acceptera villkoren... Generera widget-kod.

Koperiera koden, lägg in den som en ny avdelning igen på din blogg precis som innan. Klistra in o skapa......
 

 Lycka Till. 



BloggRegistret.se Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2011 15:44


 Gå in på   http://flagcounter.com/index.html



Detta är heller inget svårt, gör bara som jag har gjort här. 

   

Välj Skip
 

Kopiera HTML-koden o klistra in den som en ny avdelning på din blogg. Precis som jag har förklarat i dom andra inläggen.
 

 Lycka Till.


BloggRegistret.se Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards