Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2009

Av Anneli Gustavsson - 20 april 2009 11:16


Morrn morrn. De va svårt att somna om inatt. Men när jag hade somnat om så hade jag såna drömmar igen.

Har drömt om klasskompisar som jag inte har pratat med på, ja sen den dan jag kommer ihåg.

Vad jag vet så bor han i Stockholm o har en familj o han har det bra.

Dom andra bor häromkring.

Ja inte den ene för han dog för många år sen. Han körde ihjäl sig i slutet på 80-talet, nää de va nog mitten.

( va i jisse namn är de tranor utanför ? det skriker som en galning )

Jag drömde om att han levde, ja han kom tillbaka från dom döda precis som jag brukar drömma om pappa.

Men han hade hamnat snett pga en massa droger, han hade till slut blivit fri från alla drogerna men dom som hade langat till honom tidigare ville inte sluta.

Men dom skulle gå med på de OM Rickard sålde ett större parti, men han ville inte så dom hade i alla fall lämnat de hos honom. Så när han inte hade betalat i tid så kom dom o hotade honom.

De va bara så att när dom gjorde de så hade han en fest, så att alla blev inblandade. Dom skjöt hej vilt omkring sig. Många blev träffade även Richard.

Men på något sätt så klarade han sig. När jag va på väg hem så gjorde han ett tecken till mig att jag skulle ringa honom. Sen visade han upp 2 fingrar o jag tog de som att jag skulle ringa om 2 timmar o de hade blivit klockan 5 tidigt på morgonen. Men det stämde inte, då höll han upp 10 fingrar o då fattade jag att jag skulle ringa honom klockan 5 på eftermiddagen. Snurrigt värre.

Så när jag va på väg hem så kom den här klasskompisen o hans fru o hämtade mig o en till.

O hon körde som en galning, jag va livrädd. På vägen hem så åkte vi småvägar, då såg vi flera jägare som hade skjutit älgar o jag kunde inte titta.

Jag satt i framsätet jämte frun så vi småpratade lite. Rätt som det är så kommer det fram ett litet barn mellan dörren o mitt säte. Hur det nu gick till har jag ingen aning om. För de va en smal springa så jag fick precis mellan mina fingrar där.

Flickan klättrade upp i min famn. Så frun blev avundsjuk o började köra ännu värre.

Vi blev stoppade, dom tog barnet för dom hade fått reda på att någon hade använt barnet som en "gömma" för drogerna. Polisen tog av barnet kläderna, vände ut o in på sockorna o där mellan tårna fanns de små små tabletter. Jag höll på att åka på detta bara för att de va jag som höll i barnet.

Men jag klarade mig, men jag vet inte hur det gick sen för jag vaknade o hade så vansinnigt ont i nacken. Ja precis innan jag vaknade så hade jag ju blivit skjuten i nacken så det va väl därför jag drömde om den värken.

Nu är jag lite mer lealös, men har svårt att röra den. Ja jag vet inte vad jag gör när jag sover.

Hua det är skrämmande med alla dessa drömmar. O varför drömmer jag så fruktansvärt konstigt ?

Jag blir jagad, byter karlar varje natt, blir skjuten, har ont, döden mm.... Jag är jättetrött nu, det känns inte som jag har sovit alls.


Ja nu har jag i alla fall avbokat tiden till arbetsterapin, jag ska få en ny tid.

Messenger o mailen funkar inte alls.

O nu ska jag lägga mig en liten stund o hoppas på att värktabletterna ska börja verka.

Ha en bra dag.

Puss I Pannan

Av Anneli Gustavsson - 19 april 2009 23:47

Ja de blir de nu. Jag somnade strax efter 2000 o sov en stund. Vaknade o ringde till Inkan sen tog vi ett parti betapet seg i skallen som jag va.

Men nu ska jag ta mina värkistablettis o nattis o hålla tummarna att jag kan sova i flera timmar innan jag vaknar igen.

Dröm sött på er.

Don´t get lost in space !

Puss I Pannan


 http://blogg.expressen.se/illena/


Vi tar ett litet minne till Sofie igen

Av Anneli Gustavsson - 19 april 2009 15:24


De är kyligt i luften idag, men solen tittar fram emellanåt. Ska strax ut på en liten promenix med Teddy.

Det va skönt att få sova några timmar nu på eftermiddagen. Men jag har drömt så konstigt.

Jag skulle resa till Spanien o bo på ett hotel som jag har bott på när jag har varit där.

När jag kom dit så liknade de sjukhuset här i Jönköping. Personalen som jobbade kände igen mig från dom gångerna jag varit där innan.

Jag skulle bo på 8;e våningen lgh 18.

Men när jag hade tagit hissen till 8;e våningen så såg det konstigt ut, det va långa korridorer o liknade möbelhuset, mio o bergmans möbler osv.

Korridorerna såg ut som på Ikea, de va hemskt. Jag skulle bo ihop med en gammal klasskompis o hon va redan där. Jag letade i flera timmar innan jag fick tag i någon som kunde hjälpa mig.

Jag kommer fram till ett skynke o när personalen drar undan de så står det 10 sängar jämte varandra. Enkelsängar som va bäddade till dubbelsängar.

Detta skulle då vara min lgh. Gemensam matsal o allt de andra. Så jag blev arg o skulle ta mig ner o "kräva" en ny lgh. Min klasskompis tyckte att de va helt ok.

Jag hittade inte tillbaka förrns dan efter o när jag äntligen hade kommit ner så va jag inte på själva hotellet utan en bra bit ifrån.

Jag vet inte hur de gick sen, men fy fasen att det ska vara så struligt att resa jämt. Den här gången hade jag inte glömt passet i alla fall.


Nä nu vill lilleman ut på en promenad, ska ringa till hans lilla tjej o se om dom ska med.


Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/


Av Anneli Gustavsson - 19 april 2009 11:36


Har haft svårt att sova som vanligt. Värken är rent ut sagt för jävlig.


Sen har jag tänkt på stackars Sofie som tog sitt liv pga att hon blev våldtagen.

Det finns ingen rättvisa i världen. Jag hoppas att idioten får ett hårt straff, ja dom kan slänga bort nyckeln för gott. Såna som han borde inte få gå lösa.


Sen låg jag o tänkte på bloggen. Ett världsproblem, ja inte riktigt va  =)


Nu börjar de kännas lite mer att de är vår. Tungandad o de börjar klia i halsen så det ska bli intressant att se om jag klarar mig på bara tabletter, nässpray o inhalator , istället för min spruta.


Nu dyker jag tillbaka till Hilding en stund o se om jag kan snarka bort en stund till.

Ha en härlig dag.


Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/


Av Anneli Gustavsson - 19 april 2009 00:57


Ska jag välja ?

Har bloggat på expressen i ett par år nu o det har funkat sådär. Det är inte roligt när bilder eller text inte blir godkända utan någon som helst anledning.


Men det känns ändå tråkigt om jag skulle sluta blogga där för alla mina blogginlägg o även alla fina kommetarer jag har fått.


Ja jag får se hur jag gör.


Längtar så efter mitt lilla barnbarn, har inte träffat honom på länge nu. Jag sitter o tittar på bilderna jag har o även dom små filmsnuttarna. Tur att jag har dom.

Hur som helst så har han ju vuxit o blivit större nu sen jag såg honom sist.


Nä nu ska jag se om det är något bra på teven.

Sweet Dreams

Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards