Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 24 april 2021

OH SÅ GOTT DET BLEV. DET MÅSTE JAG GÖRA OM.

Av Anneli Gustavsson - 24 april 2021 11:03


Ja jisses så gott det blev. Jag har varit sugen på att göra egen glass på banan, men olika smaker. Så för några dagar sen fryste jag in hela bananer o glömde bort dom o när jag kom på det så trodde jag att jag hade förstört bananen eftersom den hade fått ligga så länge i frysen med skalen på. 

 

Men jag tog ut dom o skivade upp dom, dom tinade upp nästan direkt så det var inte svårt att ta av skalet. 

 

Jag är så glad i min matberedare som jag fick av mamma i julklapp nu har den kommit till användning,, ja ett par gånger. 

 

 

Det gick bra att skära i frusna bananer så det var inga problem.

 

 

Det blir ju inte så mycket som man tror för det är massor med skal. Jag har sett på nätet att många använder skalen oxo men det vill inte jag göra.. 


 

 

 

Tuta o kör,, det gick så bra.
 

 

Det blev så lent o gott, nästan som silke. Så här bra hade jag inte trott att det skulle bli.

 

 

Jag frös in det men smakade lite i går sen. Tog ut burken i dag o det var ganska hårt så jag hoppas att det blir bra när det får tina upp lite. Annars får man göra det o äta det direkt. Eller så kan man ha det i frysen i ett par timmar, då var det oxo gott.

 

Detta hade jag ;

 

6 st bananer

En liten skvätt mjölk

ca 1 dl oboy

 

Ja sen är det bara att mixa det till det blir slätt. Ät det direkt eller frys in det. Jag kommer absolut göra om detta. Frågan är om banan o lakrits passar ??

 

Sen i går ville jag göra mina chips på äpplen o jag är glad att jag har min mandolin oxo för det går så smidigt. Men man får passa fingrarna så man inte är där o trixar..

 

Jag gör 5 plåtar o det går kanske 10 äpplen, jag kommer inte ihåg hur många det blev. Har det i ugnen på varmluft i 70 min, sen vänder jag dom o har det i ca 70 minunter igen. Sen stänger jag av ugnen o låter det stå där över natten. MEN jag var så dum så innan jag la mig sista gången så satte jag på ugnen på 200 i varmluft en stund o då hann jag bränna chipsen. Vissa går inte att äta o många smakar inte så gott som det brukar. VARFÖR gjorde jag så ??

Jag gjorde ju det en annan gång o då brände jag dom oxo. Jaja jag får skylla mig själv. Det är inte gott att äta dom brända så det är bara att slänga.

 

   

 

Dom ska ju vara ganska ljusa då blir dom som godast. Jag har dom på lägre värme o har dom inne lite längre i stället.. Jag kanske hade dom inne i mer än 70 min. Jag kollar dom hela tiden så jag tänker inte så mycket på det. Men jag ställde klockan i alla fall så den tiden hade jag men dom var inne något längre sen.

 

Glassen kanske inte är nyttigare än vanlig glass för bananer är ganska mycket kalorier o det är det även i oboy. Men jag ska testa på mango, hallon o lakrits. 

 

Om ni provar detta får ni gärna säga till om vad ni tyckte. Jag tycker att glassen är så god.

 

Ha en bra dag ♥

 


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 april 2021 13:03

Duktig du är som gör så mycket gott. Jag har en assistent men den står i ett skåp och jag ids inte ta ut den och sätta ihop så det blev inget. Jag sitter inne framför min nya kamin och tittar ut på nordansvinden som ruskar träden och det är nollgradigt och kallt som sjutton. Må det bli vår snart

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

24 april 2021 13:59

Tack. Den jag har är så smidig o det är inte många delar till. Jag har precis varit ute o gått lite nu men det blåser storm o är kalla vindar.. Hade det inte blåst så så hade det varit skönt när solen skiner.
Ja nu får våren komma för att stanna o att vi får en lååång sommar.

Har det så bra ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards