Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 16 juni 2018

Mamman torterade sin son Gabriel, 8, till döds

Av Anneli Gustavsson - 16 juni 2018 15:53


Åttaårige Gabriel Fernandez torterades till döds av sin mamma och hennes pojkvän – för att de ”trodde han var homosexuell”, rapporterar Daily Mail.

Nu döms paret till livstids fängelse respektive döden.

– Jag kan bara hoppas att ni vaknar om nätterna och tänker på skadorna som ni utsatte den här stackars unge mannen för, säger domaren i fallet.



Pearl Fernandez, 34, och Isauro Aguirre, 37, dömdes för brotten mot Pearls son Gabriel i torsdags. Fernandez ska tillbringa resten av sitt liv i fängelse och Isauro dömdes till döden.

Paret torterade och misshandlade Gabriel till döds och de värsta övergreppen mot pojken genomfördes av Isauro Aguirre. Motivet ska ha varit att de trodde att sonen var homosexuell, skriver Daily Mail.

 

 

 

 

Under flera månader torterade de den åttaårige pojken i deras hem i Los Angeles, USA. De låste in honom i skåp, slog honom med baseballträn och sköt honom med luftvapen.

Ett av de värsta fall domaren sett

Gabriel fördes till sjukhus när han en torsdag i maj 2013 slutade andas. Han hade diabolokulor, en typ av ammunition för luftgevär, i sin lunga och i skrevet. 

Läkare konstaterade att han också hade skallfrakturer.

 

 


Domaren George Lomeli beskriver fallet som ett av de värsta han sett.


– Under mina nästan 20 år i den här rättssalen är det här fallet utan tvekan det värsta och mest upprörande den här rätten någonsin har bevittnat, säger han.


– Det är värre än djuriskt, eftersom djur vet hur de ska ta hand om sina små.



”Önskar att jag hade fattat bättre beslut”


Aguirre och Fernandez tittade inte på varandra under rättegången. 


De lyssnade medan åklagare berättade hur de tvingade Gabriel att sova med ögonbindel i ett skåp och också tvingade honom äta avföring.


– Jag kan bara hoppas att ni vaknar om nätterna och tänker på skadorna som ni utsatte den här stackars unge mannen för, den här stackars åttaåringen, och att det plågar er, säger domaren George Lomeli.

 

 

 

 

I sms-konversationer planerade paret hur de skulle dölja misshandeln mot pojken och diskuterade hur de skulle sätta honom i isbad för att gömma blåmärken.

– Varje dag önskar jag att jag hade fattat bättre beslut. Jag önskar att jag kunde ha räddat Gabriel, säger Pearl Fernandez i ett förberett uttalande.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Hur kan man bara göra på detta sättet ? Att misshandla o mörda ett litet barn ?

Tänk vad rädd han måste ha varit.

 

Domaren säger ; – Det är värre än djuriskt, eftersom djur vet hur de ska ta hand om sina små.

 

Ja det är så, djuren kan ta hand om sina små barn. Människan är så fruktansvärt hemsk, det är inte klokt hur rå o hemsk man kan bli, det är skrämmande.

 

Man vet inte vad det är för människor man möter där ute men ett litet barn som får utstå detta från sin egen mamma, usch vad hemskt. Så här får det bara inte gå till.

 

Detta får mig att tänka på lilla Tobis som bodde inte så långt från mig när han blev mördad av en psykiskt sjuk kille på väg hem från skolan. Han var nästan hemma, men det räckte inte.

Jag o Tilda åkte ner o tände ett ljus o lämnade en liten nalle till honom samma kväll ♥

 

Vad tyckte ni om domen ?

Var den rättvis ?

 

Tar man ett liv har man ingen rätt att få fortsätta med sitt egna. Mina tankar o dom är hårda när det gäller sånt här.

 

 

 

 
 
Annie

Annie

16 juni 2018 16:20

Håller helt med dig!
Mina tankar är också hårda när det gäller så här grova brott.

Dem har förlorat sina rättigheter som människor anser jag.

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 juni 2018 13:18

Javisst har dom förlorat sina rättigheter, dom har inget här att göra. Det är så många barn som plågas o mördas så dom måste ha ett strängare straff.
Här i Sverige får du fängelse med mat flera gånger om dagen o allt annat. Nej det är fel, dom ska inte kunna få komma ut sen ,, som ska lida !!!

Kramar ♥

 
Ingen bild

Yvonne

16 juni 2018 17:23

Tårarna rinner, det finns inget förmildrande för dessa sjuka människor för visst är de sjuka
på ett eller annat vis? Pearl kan gärna göra Isauro sällskap, varför ska hon få en ”mildare dom?
Okej, döds straff är väl inte något vi vill ha egentligen, men för en så vidrig och avslyvärd handling finns
inget förmildrande!
I detta fall röstar jag absolut för ”döds straff”,
Detta har ju även hänt i Sveroge, tror pojken hette Bobby om jag inte minns fel...
Den mamman och fosterpappan är väl fria nu... fy f—n!
Lille Gabriel, du kommer att finnas länge i mona tankar♥️

Anneli Gustavsson

17 juni 2018 13:17

Ja visst är det sorgligt o jag håller med dig i det du säger. Det finns inget som kan få den lilla pojken tillbaka o det går inte att få smärtorna ogjorda heller för han led verkligen.

Kärringen ska verkligen samma väg som den andra idioten eller så ska hon låsas in bland dom som är emot att man plågar o mördar barn, där får hon det inte lätt.

Ja Bobby var oxo ett hemskt fall o jag förstår inte hur dom redan kan vara ute, det är hemskt. Dom skulle inte få komma ut mer för det var oxo planerat mord på honom.

Det är sjukt men nu slipper dom stackars barnen sina föräldrar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards