Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Teddy Gav Mig Trygghet o Kärlek / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 25 april 2016 17:40


För många människor är relationen till ett djur det närmaste vi någonsin kommer upplevelsen av villkorslös kärlek.

 

För att få kärlek måste man ge kärlek. Ett djur är så beroende av oss människor på alla sätt o vis.


Jag hade tur som hittade Teddy. Jag hade turen som fick adoptera/köpa honom o jag hade turen att få många underbara år tillsammans med honom.

 

Så fort jag hade honom hos mig, han var då 8 veckor så lovade jag honom det allra bästa när det gällde allt.

Jag lovade honom att lära sig det jag kunde lära honom när det gällde att sitta, ligga, dansa, bli rumsren, äta bra mm. Jag skämde bort honom från första stund, kanske lite för mycket enligt vissa men det brydde jag mig inte om. Han var Min o han skulle ha det bästa. Jag lovade honom en trygghet o massor med kärlek.

 

Han gjorde detsamma för mig, han gav mig kärlek, glädje, skratt, tårar, trygghet, vänskap mm.

 

Vi blev varandras trogna vänner, vi fanns alltid för varandra. Att mista min trygghet är fruktansvärt jobbigt o tungt, just nu känns det inte som jag har någon trygghet alls i min ensamhet. Jag VET att jag har sonen m familj, men jag pratar om min vän som jag hade dygnet runt, i min närhet, allt det är borta.

Jag har tom börjat känna mig lite mörkrädd på kvällarna. Det tog Teddy bort helt från mig då han levde, han skyddade mig så jag kände inte av min rädsla.

 

När jag hade min ångest så tröstade han mig, han lugnade mig. När jag grät av smärta från min fibromyalgi så fanns han o tröstade mig, han lämnade inte min sida.

Han kände av precis hur jag mådde, han tog hand om mig.

 

Jag har tröstat honom när han har varit sjuk, jag har tagit hand om honom o gett honom mediciner o salvor. Jag fick ge Teddy 4 olika ögondroppar varannan timme i 1 månad, vi kämpade tillsammans o hans öga blev bra. Jag skulle ge mitt allt för att han skulle ha det bra.

 

Jag kunde få honom lugn, han kände att han kunde lita på mig helt o fullt o det gjorde mig stolt. Vi hade det bandet till varandra o det var ingen som kunde ta ifrån oss.

 

Jag har gråtit många gånger för att jag har varit rädd att han skulle få avsluta sitt liv, men det har alltid gått att kurera honom. När han har känt en oro så har han kommit till mig, jag har lyft upp honom o han har lagt sitt huvud mot min axel o slappnat av. Han älskade när vi dansade så, vi njöt båda två även jag slappnade av.

 

Han har haft en långt o kärleksfullt liv, men ändå känns det som att tiden var för knapp. Vi hade så mycket mer som vi kunde ge varandra. Min kärlek tar aldrig slut för honom o jag vet att jag var hans allt. Han behövde inget säga, jag såg det i hans ögon.

 

Den kärleken man får av ett djur är nåt helt fantastiskt. Det spelar ingen roll om du har varit lite sur för att han har skällt eller nåt annat, djuret älskar dig över allt.

Dom gångerna jag skällde på Teddy så kom han o visade sin kärlek till mig o jag fick så dåligt samvete. Det var inte ofta jag skällde på honom genom åren, jag har svårt att skälla överhuvudtaget.

 

Jag är så ledsen för att han inte finns hos mig längre. När han hade fått sina sista sprutor o precis när han somnade in så rann tårarna på honom o jag kände mig hemsk som valde att avsluta hans liv.

Jag tror att han kände på sig vad som skulle ske för han var inte alls lika rädd, han skakade inte lika mycket som han brukade. Han låg mot min axel när jag pratade med veterinären. Han förstod nog vad vi pratade om.

 

Tänk OM.

 

Tänk om han inte hade fått somna in just den dagen. Han kanske hade blivit piggare ? 

Nej, veterinären sa att det var palliativ vård som gällde o jag ville inte se eller låta Teddy lida.

 

Men det gör så ont i mig. Idag är det två veckor sen han fick somna in o jag ser tårarna på honom när han ligger där. 

 

Tänk om jag kunde vrida tillbaka klockan, jag skulle ta tillbaka den 15 år för att få tillbaka honom. Jag skulle ge vad som helst för att få pussa på honom igen, att få ha honom mot mitt hjärta, att få känna hans andetag,,, bara en gång till.

 

Jag är så tacksam för den tiden vi fick tillsammans, jag är så tacksam för allt han gav mig.

 

Det är tungt, det är jobbigt, det är ensamt.

 

Jag älskar dig Teddy ♥

 

Teddy är lite trött, vi har stimmat med barnen.

 

 

Det är dags för lite fika på altanen.

 

 

Mitt älskade hjärta ♥

 

   


Teddy & Jack tittar ut genom fönstret ♥

 

 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

25 april 2016 19:39


Din sorg är så stark och så färsk. Man letar tecken och tröst över allt, smärtan och sorgen är tung. Ger dig en stor Styrkekram ❤

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

25 april 2016 19:52

Ja det är ju det jag gör. Jag vill ha en bekräftelse på att jag gjorde rätt. Jag ifrågasätter mig själv hela tiden, trots att jag gick på vad veterinären sa.
Jag vet att han har det bra o han slipper att åka till veterinären nåt mer.
Kramar ♥

 
ingrid

ingrid

25 april 2016 21:29

Tack,för din fina kommentar.När jag läser dina rader nu ikväll så
förstår jag precis hur du känner det.
God natt.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

25 april 2016 22:57

Tack vännen. Ja det är jobbigt o jag hoppas att det ska kännas lite bättre snart, det gör det nog säkert. Dröm sött kramar ♥

 
Ingen bild

Anna

25 april 2016 23:18

Tittar på Teddy och vilken go liten vovve det är!
Förstår din saknad efter din vän och han kunde inte haft
det bättre än hos dig.
Varma kramar!

Anneli Gustavsson

25 maj 2016 18:51

Tack så mycket Anna. Det är många som säger att han har haft det bra hos mig o jag vet att han har haft det, jag har verkligen tagit hand om honom på bästa sätt o vi kämpade länge tillsammans.

Hoppas att du mår bra. Ha en fin kväll, kramar ♥

 
Geddfish

Geddfish

26 april 2016 10:34

Det gör ont att mista.
Det är som om man ville brista.

Jag "sänder" en barmhärtighetens näsduk till dig, att försiktigt torka dina tårar med ♥

Kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Anneli Gustavsson

26 april 2016 20:30

Tack så mycket Gerd. Ja det gör ont, fruktansvärt ont o det är som du skriver..
Idag har varit en jobbig dag igen. Men det blir nog bättre snart.

Ha en fin kväll, kram ♥

 
Eva

Eva

26 april 2016 18:06

Ja sorg är jobbigt å han har det bra nu det kommer att bli bättre med tiden ...sköt om dig kram

http://evasblogg.blogg.se

Anneli Gustavsson

26 april 2016 20:31

Ja det är jobbigt o jag vet att han har det bra. Tiden går så sakta men ändå så fort, hoppas att det kommer att kännas bättre snart.

Ha en fin kväll,kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards