Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Teddy Ska Ha Sin Plats I Sitt Fönster / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 20 april 2016 17:43


Lördag till söndag hade jag mina små skatter hos mig. Det gick jättebra även att det kändes jobbigt inombords med tankarna på Teddy.

Jack hade många frågor men Liam var lite mer försiktig, jag tror att han var lite rädd för att göra mig ledsen. Men vi pratade öppet om om Teddy o att det var konstigt att han inte längre finns hos oss.

 

Vi åkte in till stan, gick på Max o åt jättegoda hamburgare sen åkte vi upp till A6. Jack fick leka lite i lekhörnan sen gick vi till BR o köpte dom varsin nerf.



På parkeringen till A6 stod det en läcker mc, Jack blev helt till sig så vi fotade lite.




Jag busade till det lite o låtsades att Liam hade skjutit skarpt mot Jack, men det var jag som satte dit pilarna på glasögonen =)

 


      

Titta här nu sa Liam, fammoo nu kan du ta en fin bild på mig o Jack♥


   

Min stora kille ♥


 

Min lille kille ♥


         

Jack är superman, han ska rädda mig.


      


Detta fina halsband fick jag av sonen o svärdottern när dom kom hem från Göteborg, tack ♥


 

Liam spelar spel 

 

Jack la sig under bordet med sitt flygplan


Nu har jag fått upp mina nya gardiner o vardagsrummet oxo, det blev så fint.


 

Idag har vi haft fint väder, himlen har varit blå o solen har värmt min uteplats. Jag tog med mig kaffet o satte mig ute. Det är inte alls som det har varit. Så fort jag har öppnat altandörren så har jag fått koppla Teddy i sin lina så han inte ska smita från mig, det kan jag inte göra längre. Idag är han fri från allt, sitt koppel, sin lina o sina sjukdomar.

 

Tidigare idag var jag uppe hos tv-tanten o hjälpte henne med kanalerna. Medans jag sitter där så ringer mobilen o jag ser att det är från djursjukhuset o jag svarar med en klump i halsen. Dom säger att Teddy har kommit tillbaka till dom så jag kan hämta hem honom.

Jag ska se om jag kan åka in i morgon, om jag kan ta mammas bil. Hon jobbar nu så jag kan inte åka idag.

 

Jag är nervös, men jag vill ha hem honom så fort det bara går. Jag hoppas att det ska kännas bättre när han har fått sin plats i sitt fönster, jag hoppas att jag kan slappna av lite. Det är fruktansvärt tungt o ensamt.

 

Det börjar bli lite kyligt inne, jag får nog stänga till altandörren. Bailys (mammas katt) är utanför, han tittar på allt som flyger omkring honom. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag, att solen har värmt er.

 

Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan ♥

 

 

 


 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

20 april 2016 18:37


Du fick det verkligen jättefint. Var köpte du soffan?
Såklart det känns både svårt och märkligt att hämta hem askan. Men du skall se att det går bra.

Stor kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

20 april 2016 18:50

Tack så mycket vännen. Den är köpt på Mio, alla möblerna är köpta på Mio.
Det kommer säkert gå bra, det är bara nu som det är jobbigt.

Kramar ♥

 
Biggeros

Biggeros

20 april 2016 19:10

Så mysigt att få umgås med barnbarnen:)) Jag förstår att det skulle kännas konstigt att inte Teddy var med. Snart får du hem hans urna. Gardinerna gjorde sig fint till soffan.

PS grattis i efterskott min sköna höna även om det var ett tag sedan.

http://Biggeros.blogg.se

Anneli Gustavsson

20 april 2016 19:14

Tack vännen =)

Ja det är alltid roligt att få umgås med mina skatter, jag fick annat att tänka på + att jag fick en massa med kärlek från dom.

Det ska bli skönt att få hem honom igen även om det är i en urna. Hoppas att det börjar kännas lite bättre sen.

Ja gardinerna blev jättebra o jag är så nöjd med allt.

Kramar ♥

 
ingrid

ingrid

20 april 2016 19:58


Apropå katten jag tror att den sörjer.Skall berätta lite här hur det var .När jag träffade min sambo år 2003(jag var änka då sedan 3 år tillbaks.Och min sambo likaså.Han hade en katt när vi träffades
som hette Missan,Hon och min hund Nellie blev sådana fina vänner.
Ofta på kvällarna när vi tittade på Tv,så låg Nellie framför Tv på en fårskinnsfäll en trappa upp på andra våningen.Katten var aldrig där.Men när Nellie dog,då hände något märkligt.Missan sprang upp för
trappan och lade sig på fällen,där alltid Nellie hade legat.Så vi tror att katten sörjde Nellie mycket.
Nu får du hem urnan av lille Teddy,tyckte själv att det kändes så
märkligt men ändå en trygghet att hon fanns här hemma igen.Fast hon
finns ju i hjärtat för alltid.Nu ligger både Missan o Nellie bredvid
varandra i trädgården,bland blommorna som kommer till sommaren.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

26 april 2016 19:55

Jo jag tror att djuren oxo kan känna av sorg o saknad. Bailys går här inne o nosar runt för att se var han är.

Missan kände absolut av Nellie att hon inte längre fanns där hon brukade vara.

Det känns bra att ha urnan hemma, jag pratar fortfarande med honom o jag tar på urnan. Det känns konstigt men ändå rätt.

Ha en fin kväll, kramar ♥

 
TantGlad

TantGlad

20 april 2016 19:59

Vet ju hur det är då man ska hämta igen sin kära vän i en urna från veterinären. Allt är definitivt liksom. Sorg , frustration och man känner massor av saknad. Men det som är skönt är att man har sin älskade vän hemma i tryggheten. Man är tillsamans igen. Det blir som nån sorts närhet liksom.
Ja du......Det går nog bra vännen. Du får hem din älskade Teddy igen . Din älskade vovve.
Skickar tröstkramar till dig, och ta väl hand om dig. Tur du har såna fina barn att glädjas över.
Fint hemma har du åxo.

Tröstkram❤

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

26 april 2016 20:19

Tack vännen. Ja det är jobbigt o det var hemskt att hämta hem honom för det satt massor med människor i väntrummet med sina hundar o det gjorde så ont i mig, men samtidigt kände jag en lättnad för Teddy skulle aldrig mer behöva gå till en veterinär.
Kramar ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

20 april 2016 22:07

Tyvärr kunde jag knappt slappna av, men massagen var skön iaf :) Tycker du ska unna dig en massage om du behöver en :)

Härligt att du hade det roligt med dina små, mysigt! Väldigt fint halsband du fick!! :)

Ta hand om dig! kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

26 april 2016 20:22

Det är svårt ibland att slappna av, men tur att massagen var skön.

Det är roligt med mina små skatter, dom tar hand om sin gamla farmor, o det behövde jag.

Ha en fin kväll, kramar ♥

 
Ms. W

Ms. W

21 april 2016 10:04

Kunde inte hitta någon gästbok så jag skriver HÄR Grattis På Namnsdagen./ Kram på Dig!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

21 april 2016 17:24

Tack så jättemycket. Nej jag har ingen gästbok =)
Ha en fin dag, kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

21 april 2016 14:58

Du har det så fint och hemtrevligt hos dig. Det blev jättebra alltsammans.
Fina små barnbarn du har. Förstår att de är ena riktiga små charmtroll. Så skönt att du har de dina. Förstår att barnen undrade och frågade om Teddy. Liam är lite äldre, han vill nog skona dig också.
Det blir bra då du får hem urnan och att du har sett ut en fin plats, det är bra.
Sorgen kommer att mattas av, men saknaden den finns där hela tiden och tankarna.
Tänker på dig.
Varm kram och sköt väl om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

26 april 2016 20:25

Tack min vän.

Jo dom ville prata lite om det o det får dom gärna göra, lille Jack förstår inte så mycket men vet att Teddy är bland molnen.

Det är så roligt att ha dom, dom ger mig så mycket glädje o kärlek.

Ha en fin kväll, kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards