Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 23:03


Ja då fixade jag att gå ner till Bergets Dag.. Eller gå o gå, vi tog bilen ner för mamma skulle handla sen. 

De va ganska mycket folk, men jag tycker nog att de kunde varit mer.. MEN,, de va ett underbart väder. De enda negativa va alla förbannade getingar.. De va hundratals... En geting flög ner i syrrans bh o vände,, de kunde stuckit till rejält men hon kom undan.. 

De va nog många som blev stuckna, jag sa de till mamma att vi hade tur som inte blev de. Teddy oxo för den delen.. Han hade förresten fullt upp med tikarna som va där.. Bla en tik ,, som va i höglöpet !!! Fy f-n säger jag bara,, hur korkad kan man vara som tar med sig en löpande hund till ett sånt ställe där de är många hundar,, bla hanhundar.. Kan ju säga att den här lilla donnan ,, samma ras som Teddy ställde till de . Han har varit gnällig ända tills för en stund sen. 

Ja han va helt slut när vi kom hem. Vi va där i ca 3 timmar.  Jag köpte bara 2 berga-lotter, men jag vet inte om jag har vunnit nåt. Ringer dom om nån dag så har jag ju de =)


De va ponnyridning, man fick åka upp i liften på brandbilen, flera hoppborgar så de räckte o blev över, spunnet socker, puben, uppträdanden mm..........


De va riktigt trevligt. Men jag saknade en person där,, ja flera egentligen.. Maj-Britt såg jag inte. Jag älskar mina släktingar, dom är så mysiga.. 


   

Mamma ,, var är du ?


 

Mammaaaa,, var är du ?


 

De va 2 gulliga ponnisar som traskade runt.. Jag klappade en av dom.


 

Undra om de kostade att åka liften eller om de va gratis ?  Jag såg inga snygga brandmän i alla fall =)


 

De va bara att välja en borg att skutta runt i..


 

Hade varit kul att få köra lite racer =)


 

Brum bruuum.


 

De va mer folk än de ser ut till att vara på bilderna.


 

Min gamla goa granne träffade jag på.


 

SEX goa sexiga gubbar som underhöll.. Dom va så fräcka, jag gillade dom. De va svårt att stå still till musiken. Jag o Helena buggade lite o jag såg att många tittade på oss =)

O jag som va så nervös innan jag kom dit, för jag ville inte att de skulle vara mycket folk som skulle se mitt fet-jag.

MEN, jag hade roligt o glömde bort vikten.


 

De va barn som hade ritat fina teckningar som hängde frampå scenen..


 

Ser ni vad de föreställer ?


 

Drillflickorna, dom va jätteduktiga.


 

Maaammmmaaaa var är du ?


 

Cinna,, Cinna,, hon är som vanligt överallt o fixar o donar.. Hej vännen =)


 

Här står tjejerna o väntar på sin tur.. De är Linedancarna,, dom va duktiga..


   

Hahahaha fasen,, dom är för sköna..


 

Tjejerna va så duktiga o söta.


 

Coola killar,, dirt kidz... Cykel killarna dom är bäst =)))


 

Träffade på en annan gammal vän.. Vi hängde ihop förr på den gamla goda tiden.


     

Måste ju fota bilarna oxo.. 


     

Linedance är igång igen.. Tuta o kör...


 

Delar av publiken.


   

Lite jesus sång.


 

Maaammmmaaaaa.................


 

Scouterna hade så man kunde grilla där. De är jättemysigt med den här dagen.


   

Ja ni ser ju,, sexiga grabbar de där.


   

Jag leker papparazzi =)))


 

Så svänger de igen, o de var här som vi började bugga hahaha.


 

STRANDBANDET


Kan ni förstå att jag trivs eller !!!???...  
Jo de gör jag.. Händer lite här o var,, så nu är jag nöjd för att tag framöver =))

Dom skojade o jag va inte sen att skoja tillbaka. ( inget allvarligare än så )


Sådär ja,, efter ca 3 timmar va de dags att dra sig hemåt.. Väl hemma fixade jag med maten som jag ska bjuda på i morgon när sonen , svärdottern, barnbarnen , o de fyrbenta barnbarnet kommer på mat.


Ont ??? Yes........... 


Nu är de natta o kroppen säger ifrån. Hoppas att ni har haft en härlig dag. De har jag haft o de är huvudsaken hahaha.. 

Kan ju säga att Taberg har haft strålande väder...........


Va rädda om er o varandra. 


Dröm sött...


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 20:37


Nu har mamma kommit hem o hon har dragit en vinnare. 

 

 

Jag vill tacka igen för att Ni ville vara med o tävla.. Hoppas ni tittar tillbaka nåt mer då jag har lite fler tävlingar vartefter.. 

 


Nu till vinnaren,,,, den som vinner är ; 

 

 

 

 


Tadaaaam.....................

 

 




 



   ( jag tog bort filmen som låg här innan för den funkade visst inte, de va nån som inte såg så de får bli lappen mamma drog istället )
 


 



Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 18:22


"Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad."
Kinesiskt ordspråk
 
 

Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 18:01


Ja dessa ungar, dom är så goa. De är flera av dom som ropar så fort dom ser mig. De är riktigt roligt ska ni veta. Man får höra o lära sig mycket från dom små =))


Jag kan inte alla namnen för dom är några att hålla reda på, när jag precis har lärt mig namnen så är dom så stora så dom är ute med sina kompisar på annat håll. Då tar nästa kull vid istället.


Nu när jag va ute med Teddy så ropade en sötnos till mig ;

- Anneli,, kan vi får några snöbollar av dig ?? Snääääääälla ...


Jag - Ja de kan ni få, men jag tror att dom har sjunkit ihop rätt mycket så de blir inte så många för jag måste spara till Liam så vi kan ha lite snöbollskrig oxo..


- Ja men vi kan ta några stycken bara.


Några fick dom ,, dom blev glada o körade iväg med sina cyklar =)


   


De är faktiskt en jätterolig grej att göra.. Spara snöbollar på vintern o ta fram dom på sommaren när de är varmt o skönt ute. 

Tryck ner den i nåns tröja,, de är kul de.. Tror att jag ska göra så på mamma =)

Nä de vågar jag inte, hon är så snabb i nävarna hahahaha.. Måste tänka på hennes hjärta =)


Nu ska jag fixa o trixa lite, dricka mitt goa kaffe. Njuta av min värktablett som jag hoppas ska slå till snart så värken blir lite bättre. Sen blir de att dra en vinnare när mamma har kommit hem för de är hon som ska göra de o jag filmar så ni får se att de går rätt till.


Ha en mysig kväll. De blir lite fler bilder sen från dagen. Den blev helt underbar.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 17:25


Jag kommer inom några timmar att dra en vinnare. Jag lägger ut vinnaren här i bloggen, sen meddelar jag även den personen.


Skickat ett meddelande till HASSE på SJÖKANTEN så dom får reda på vem vinnaren är.

 

Tack för att ni har tävlat ;o)


LYCKA TILL ♥



Av Anneli Gustavsson - 1 september 2012 00:39


Nu är de läggdags.. Hoppas att jag kan somna tidigare än jag gjorde i morse ( kl 7 )


Hoppas att de blir fint väder hela dan, de har jag beställt.. Idag är de Bergets Dag så de är en massa festligheter. De ska bli roligt för jag har inte varit där nere på några år nu,, tror jag. 


När jag skulle ut med Teddy innan så såg jag att himlen brann.. Jag hade som vanligt inte med mig min kamera så de va bara att dra med Teddy, in i hissen o ner en våning. Sprang in o lgh , hämtade kameran. Tog Teddy så han fick springa efter, upp med hissen, på med kameran o hann ta några bilder. 


De va så läckert,, så här kommer några bilder..


 

Fotade mammas blomster


 

Har börjat äta lite kesella, hallon o här hade jag i 2 vindruvor oxo =) Kesella o hallon är så gott..


     

Jag älskar när himlen ser ut så här. De är helt fantastiskt...



Snobben kom o mötte oss.. Han går o lullar o har de så bra den gamle katten..


Nu önskar jag en en god natt, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥ 


Har flera kommentarer som jag ska svara på, gör de så fort jag kan.


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards