Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 26 juni 2024

ROHDES BEGRAVNING.

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 26 juni 21:07


 

Häromdagen såg jag dessa moln, det såg precis ut som trappsteg till Himlen. 

 

 

 

Tisdagen den 18 maj kl 10.30 var det dags att säga farväl till min vän Rohde som somnade in Pingstafton. 

 

Jag har väldigt svårt att gå på begravningar, jag vet att andra oxo har det men jag får sån ångest o mår inte alls bra, men jag ville gå ändå. 

 

Jag var nervös ända sen jag fick reda på datumet så jag o var skakig nästan hela tiden. 

 

Kvällen innan så åkte jag o köpte en stor jättefin röd ros med lite grönt i. Jag hade skrivit ett brev till henne som jag hoppas att hon fick med sig. 

 

När jag kom dit så var jag med "tant gänget" från Åsastigen, dom såg efter mig. Några från hennes familj kom o hälsade, jag kände ju igen dom.. Sen när vi skulle börja gå in så kommer prästen fram till mig o hälsar o jag säger mitt namn, då säger hon - Jaha,, det är Du som är vännen... Benen började skaka på mig, jag tänkte att detta kommer aldrig att gå bra för mig.

 

När vi fick "bladet" så såg jag - Jag har hört om en stad ovan molnen o då kände jag hur hjärtat började pumpa o jag började skaka. Jag försökte lugna ner mig,, begravningen hade inte börjat ens o familj o släkt hade inte kommit o satt sig. 

 

Jag tog några djupa andetag o kände hur tårarna rann på mina kinder, tur att jag hade med mig näsdukar. 

 

 

 

Sen var det dags, jag vet inte vem som gick in först, jag tittade men jag såg inte. Sen satt alla ner o prästen började prata. Vissa saker som hon sa var jag tvungen att stänga ute för jag började hulka/gråta o jag tänkte att jag får inte bryta ihop. 

 

Vi sjöng lite,, eller rättare sagt dom andra sjöng o jag grät. Jag tänkte bara på att detta är slutet, nu finns det inget mer även om jag själv på nåt sätt tror att det finns nåt efter livet. En kista med blommor på, det stod några blommor nedanför.. 

 

 

När hon spelade pianot så rörde sig blommorna till musiken, det var som att dom dansade till Rohde.

 

Dom satte fram en korg där vi kunde lägg våra rosor i när vi gick fram till kistan. Det var jag o en granne som gick upp för dessa höga trappsteg o jag tänkte att benen kommer att svika mig o jag kommer att ramla över kistan. Jag förstår inte varför jag får såna tankar, men jag var o är RÄDD. Hur som helst så hade jag min granne D jämte mig så vi stod där en liten stund. Jag la min hand på hennes kista. Jag glömde bort att niga,, jag ville så gärna niga för att visa henne,, ja nu kommer jag inte på ordet,,, respekt ? Men jag glömde det o vi gick ner o satte oss i bänkarna igen.

 

Sen var det dags för dom att bära ut kistan,, o det gjorde så ont i hjärtat o magen på mig. Tårarna bara sprutade.. Detta var min vän som jag i över 20 år hade roligt med, som jag litade på, som jag kunde prata om allt med. 

 

Jag sa hejdå till några sen satte jag mig i bilen o då kunde jag inte hålla tillbaka det. Jag ringde hem till mamma innan jag åkte, jag ville bara säga att jag var på väg hem. Jag ville bara höra hennes röst. 

Jag vet knappt hur jag kom hem. Men jag gick in till mamma sen o pratade lite. Jag grät nog bort så gott som hela den dan. 

 

 

 

När jag är ute med Neo så ser jag hennes fönster, nu är allt borta bara tomma fönster som väntar på nästa hyresgäst. Det är så ledsamt för jag har gått där o vinkat i många år till henne. 

 

 

 

Hon älskade detta stora träd,, jag tror att det är en gårds bok men är inte säker. Det var Rohde som sa det en gång i tiden, hon var så rädd att dom skulle såga ner det, varför vet jag inte men hon sa det flera gånger, men än står det kvar. 

 

Jag vill hela tiden ringa henne, jag glömmer bort att hon inte finns mer. Jag vet att det tar sin lilla tid innan allt går in o jag börjar vänja mig vid det "nya" nu. Men,, vi hade roligt på våra träffar o vi skapade många minnen så det är jag tacksam för. 

 

Nu är min vän med sin mamma o faktiskt med sin Gud som hon var trogen. Hon ville inte mer, hon orkade inte mer. 

 

Rohde, du visste att jag var rädd för begravningar, men jag var faktiskt på Din o jag hade stort stöd av tanterna.. Jag vet att du såg det oxo. 

 

Jag tror att du är med mig för det har börjat dyka upp en massa hjärtan överallt,, även när jag skär upp vattenmelon.. 

 

Nåt du brukade säga var - Jag kan själv ! =) 

 

Tack min vän   

 

 

 

 

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Torsdag 27 juni 07:40

Att mista en vän är alltid så sorgligt. Det blir liksom ett hål i hjärtat som man inte kan fylla men på något sätt så tror jag att hon finns med dig i alla fall och lämnar efter sig lite hjärtan överallt för att försöka lindra din smärta.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

Fredag 28 juni 13:55

Jo det tror jag oxo, jag känner det.
Det gör absolut ont o det är så konstigt att jag inte kan ringa henne.
Jag vet att det blir bättre med tiden, men att se hennes lgh stå tom nu o väntar på nästa hyresgäst känns lite jobbigt.
Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Fredag 28 juni 13:56

  I dag har vi inte lika mycket sol men det är varmt o kvavt. Har varit o handlat lite på Ica o Konsum. Innan dess var jag hos tandläkaren igen. Hon ringde efter mig o ville att jag skulle komma i dag för att lämna ett nytt "salivprov" för tandvår...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 27 juni 13:45

        Det är viktigt att dricka lite extra vatten nu när det är så varmt ute, man svettas mer. Man grillar o maten är salt o då dricker man mer för den skull. Men det är väl ingen risk att det blir en lång o het sommar. Mitt yngsta barnbarn ...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 10 juni 14:43


      Lite då o då sänder dom bra serier, många gånger så är det bara långtråkigt o inte ens det.    Men,,, sen kommer det serier som är,, ja vad ska jag använda för ord ?? Hmmm !   Jag måste alltså pausa flera gånger för jag håller på...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 7 juni 20:45

  I förra veckan var jag hos min läkare. Jag har sen ett tag tillbaka ,,, ja jag vet inte hur jag ska förklara det ? Jag har min fibromyalgi o den värken känner jag till men det har blivit nåt annat nu, nåt som jag inte känner igen.    Mina m...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 6 juni 12:21


      Mannen vet inte att det finns en orm där nere. Kvinnan vet inte att en sten krossar mannen. Kvinnan tänker - Jag kommer att ramla och jag kan inte klättra upp för då biter ormen mig. Varför kan inte mannen ta i lite mer och dra upp mig...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards