Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 31 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2020 17:00



Ja vem vill inte flyga helikopter ?? Det skulle jag vilja.. Eller , ja jag kanske inte skulle våga det men det skulle verkligen vara en utmaning så den skulle jag nog anta =)

 

Är du företagare ?? Vill du hitta på något roligt tillsammans med din personal, arbetskompisar ?? Då tycker jag att du ska göra det. Varför inte ha en skärgårdskonferens

 

Jobba lite o sen ta ledigt för att bara umgås, äta gott o dricka gott. Det finns ju mycket man kan se runtomkring. Det är så vackert i skärgården, ja jag har ju aldrig varit där själv men jag har ju sett på tv;n o det är helt magiskt på många ställen. 

 

Vilka villor dom har, stora fina båtar.. Men även dom mindre mysiga husen, vilken idyll..

 

Ja jag hoppas att jag kommer till skärgården nån gång.. Jag har ju åkt förbi förresten när jag har varit på en kryssning o det var helt fantastiskt. 

 

Så varför inte boka in en konferens där..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2020 15:14


 


Idag var Rohde med på promenaden. Vi gick runt hästarna igen ,, det var ganska blåsigt o kallt men skönt ändå..

 

När vi kommer o ska gå in mot hästarna så kommer det en ung kille så vi hejar o säger att det är lika bra att hålla avståndet o vi skrattar.. Sen säger han till oss att vara rädda om oss o det värmde verkligen så jag tackade o önskade honom detsamma..

 

Det är så roligt när man får höra sånt, att man ska vara rädd om sig för det är viktigt i dag så som det ser ut..

 

Hur som helst så vek Rohde av o jag gick 2 gator till innan jag gick hem, men det blev inte så långt ändå, men jag vågar inte ta ut mig för mycket för jag måste tänka på mina fötter o sen var jag nere för räkning förra året o jag känner direkt att jag blir skakig o matt när jag gör nåt.

 

Men det var skönt i alla fall så nu har jag promenerat 2 gånger.. Härligt =)

 

Ha en fin dag där ute ♥

 

 



Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2020 10:15


I fredagskväll hade Malin Lägerud jobbat ännu ett långt pass på Karolinska sjukhuset i Huddinge och skulle äntligen få åka hem.

Då möttes hon av en parkeringsbot på vindrutan.

När Aftonbladet kontaktar fastighetsägaren uppger de att vårdpersonalen från och med nu kommer slippa böter.


Malin Lägerud jobbar som omvårdnadsansvarig på Karolinska sjukhuset i Solna, samt Huddinge. Med anledning av coronaviruset är arbetsbelastningen hög och hon har jobbat 12 timmar långa pass i flera veckor.

 

När hon i fredagskväll kom till sjukhusets parkeringsgarage i Huddinge möttes hon av en parkeringsbot på sin bil.

– Jag blev frustrerad och ledsen och tänkte ”Är det detta vi kommer stå inför?”. Vi står inför en situation där vi inom kort kommer gå in i kris och alla medarbetare kan komma att behöva jobba 12-timmarspass. Är det då parkeringsböter vi ska vara oroliga för? Vi kommer inte ens ha bilen i åtanke, säger Malin Lägerud.


 

Foto TT


Hon hade under morgonen kört fem mil till jobbet och börjat arbetspasset redan i bilen.

– Jag pratade i telefon med en kollega om hur vi skulle lägga upp arbetet under dagen. När jag parkerade och klev ur bilen fortsatte jag prata i telefonen även på väg in till sjukhuset, säger hon.

Malin glömde aktivera parkeringsbiljetten i appen och förstår att hon fått böter och kommer betala boten.

– Jag vet att jag gjorde fel och förstår att någon bara gjort sitt jobb, men man blir ledsen. Här försöker vi sluta upp och jag tycker verkligen att allmänheten gör det. Det känns tufft att man får en parkeringsbot när man jobbar hårt i fronten på sjukhuset och kämpar för att trygga vården, säger hon.


 

Foto Privat


Malin berättar att en kollega vid Karolinska i Solna råkat ut för samma sak dagen innan och dessutom haft sin bil parkerad på personalparkering. Malin tycker att det borde finnas undantag för vårdpersonal under dessa omständigheter.

 

– När vi kommer till jobbet vet vi inte när vi kommer kunna åka hem och när vi väl får åka hem till våra familjer är det inte så kul att göra det med en bot. Vårdpersonal borde kunna parkera utan att vara rädd för att få böter om man inte kan avsluta sitt pass på utsatt tid. Vi borde kunna skicka tillbaka boten och få den avskriven, säger hon.

När Aftonbladet når Region Stockholms fastighetsbolag Locum uppger man att man från och med nu kommer vara tillmötesgående om vårdpersonal får parkeringsböter.

– Vårdpersonalen gör ett fantastiskt arbete, speciellt i dessa svåra tider. I de fall personal får p-böter på grund av förlängd arbetstid ska de höra av sig till Apcoa parkeringsbolag, som är operatör för parkeringarna på sjukhusen inom Region Stockholm. Vi kommer att se till att dessa parkeringsböter skrivs av, säger Åsa Berg, kommunikationschef på Locum.

Hur ska detta utformas?

– Vi kan ännu inte ge några detaljer angående det men vi uppmanar vårdpersonal att kontakta parkeringsbolaget så kommer vi se till att böterna avskrivs, säger Åsa Berg.





 

Det är ju så mycket som ska fungera nu när det är som det är med Coronaviruset.. Man kanske är lite tankspridd som den här kvinnan var o glömde sätta igång sin parkering, men jag tycker att dom borde kunnat ta tillbaka den så hon slapp betala...

 

Det är ju bra att dom nu kommer att ha överseende med detta om det är någon som skulle få böter,, att dom slipper det. Vårdpersonal borde idag kunna få stå gratis som tack för det otroliga jobb som dom gör.. Dom är så utsatta men dom går ändå o jobbar o sliter för att patienterna ska bli friska..

 

 

Redigerar; nu får vårdpersonalen står gratis.

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards