Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2012 23:59


Jag har suttit o kollat lite på gastric bypass operationer på nätet.. Den här filmen som jag ska lägga ut här nu är helt otrolig att se..

Dom förklarar allt, o man får verkligen se allt så är ni känsliga så håll för ögonen =)


Jag önskar så att jag fick vara med på en sån här operation. Om ni tittar så ser ni hur fint de är, knappt inget blod eller "spill".. 

De är just en sån här operation som jag har gjort.

Som ni märker så är dom väldigt noga med att berätta o tala om vad som gäller..


Laparoscopic Gastric Bypass Surgery

Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2012 20:04


Jag fick en kommentar som jag gärna svara på som ett blogginlägg.


Cudos att du gått ner i vikt! Men jag vill fråga dig en sak. Jag opererade brösten större för jag mådde dåligt och fick betala allt själv. Du har fått din g-b gratis. Varför ska jag och andra betala på skatten för att människor som äter för mycket ska opereras gratis? Jag menar hur ser du på det, vad är din åsikt? Om du undrar hur jag är så kan du läsa det jag skriver på flashback.org jag heter JizzieJinx eller BabyPink. Jag har ingen blogg längre.




Hej.. 


Ja du får gärna fråga vad du vill. Kan jag svara så gör jag de.

Jag vill först säga en sak o de är att de inte är bara du o andra som betalar skatt.. De gör även jag o har gjort i alla år..


Jag tycker att man borde kunna få hjälp, ekonomisk hjälp även med bröstoperationer o andra operationer om man mår dåligt. De är inte  nån hälsorisk som de är med sjuklig fetma.

 

Man kan inte säga att man får skylla sig själv för att man äter, ens övervikt kan bero på flera saker, jag menar inte att du sa så. Matmissbruk är som vilket missbruk som helst o andra missbruk får man hjälp med. Kom ihåg att när man har ett matmissbruk så är de , jag vill inte säga att de är jobbigare. Men du behöver tex inte alkohol för att överleva som man behöver när det gäller mat.


Jag är så glad att man får den här hjälpen med en gastric bypass operation, men du måste veta att alla får den inte. Man kan inte komma till läkaren om du "bara" har några kilon för mycket o tro att dom ska fixa vikten åt dig. 

Operationen är bara ett hjälpmedel .. Jobbet får man göra själv. Tänk på alla följdsjukdomar man kan få av att vara sjukligt fet... Många blir av med sin diabetes osv osv osv.


Jag antar att du har försökt få ekonomisk hjälp, att du har pratat med både läkare o psykologer om ditt problem.. Jag kan bara säga att de är orättvist..


Nu när jag har gått ner så här mycket i vikt så "hänger" de på mig o jag vet inte hur mycket jag får hjälp med ? Beroende på hur jag klarar av att nå mitt bmi.. Klarar jag inte de så får jag heller ingen hjälp, då får jag bekosta de själv. 


Du vill att man ska kunna få ekonomisk hjälp med bröstoperationer,, då blir min fråga till dig - Tycker du att det är rättvist att vi ska betala för att du vill ha större bröst ?

Jag är oxo skattebetalare, ska jag behöva betala för dom ?


Man kan vända o vrida på de hur som helst.


Ja,, jag är villig att betala för dina bröst med mina skattepengar om de får dig att må bättre. 


Hoppas jag har svarat dig på din fråga. Är de nåt mer du undrar över så fråga på.


Ha en mysig kväll kram ♥


Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2012 19:23


Gud vad pinsamt de är med vissa människor... Kim ska sjunga o hon får hjälp av en röst coach.. För de första vet hon inte vad en sådan gör ?

För de andra så klarar hon inte att ta dom enklaste tonerna ever.


Vad är de med dessa människor som promt måste envisas med att skämma ut sig med sånt dom INTE har en susning om ???


De enda hon gör är att röka o kröka.. Hon har hela tiden en cigg o ett glas vin i handen.


Tänk er Kim o Agnes Nicole sjunga tillsammans  =)))


Fy vad gräsligt.


Kim ser ut som en transvestit.. Undra om hon är de ?


Varför måste dom hela tiden prata skit om varandra ?

Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2012 18:45



Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semester i mellersta USA. 
Arne, som alltid har drömt om att äga ett par äkta cowboyboots, blir alldeles till sig när han får syn på ett par i ett skyltfönster. 
Dessutom är de nedsatta till halva priset. Han går in och köper dem, sedan promenerar han tillbaka mot hotellet med stolta steg för att visa frugan sitt inköp. 
- Ser du något som är annorlunda, Elsa? frågar han och ställer sig mitt i rummet. Elsa slänger en blick på honom och svarar: 
- Nix. 
Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla kläder tills han står spritt språngande naken, iklädd endast sina nya, blänkande boots. 
Han går ut i rummet igen och ställer samma fråga: 
- Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA? 
Elsa tittar upp och säger: 
- Vad skulle det vara? 
-Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och den kommer att peka neråt i morgon. Arne blir ännu mer frustrerad och skriker: 
- OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT, ELSA? 
-DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS! 
Elsa skakar på huvudet och suckar: 
- Du skulle ha köpt en hatt, Arne, du skulle ha köpt en hatt...

Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2012 18:00


Du har plats nr 10 i kön, var god vänta...................... tuuuut .......... tuuuut...... 

Nä dom hade gått för dagen men jag fick direkt numret... 


Vad tror ni jag gjorde ? Jo jag testade o ringde o gissa vad som händer ? Dom svarar.. Dom hade Inte alls gått för dagen....


Johan va hur trevlig som helst, jag har inte pratat med honom innan o han frågade hit o dit. Han skulle kolla upp så de inte står fel på dera bla bla där posten kommer o delas upp.. Men jag sa till honom att de kan inte stå fel för de händer inte jämt..


Jag ska kolla upp OM,,, om de händer igen o skriva ner datumet så han kan kolla upp Vem som jobbade..


Ja,,, ni kan väl gissa vad som har hänt ?  JO min post kom FEL igen....................


Åkte ner till Konsum för att handla lite billigt kaffe men de va slut så jag åkte till Ica istället. Vilken skillnad de är på affärerna . 

Jag måste bara berömma dom på Ica,,, hade jag inte haft dom där så hade jag åkt ifrån hälften.. Inget har funkat i huvet på mig idag.. När jag kommer hem så ser jag att jag har glömt dra ur kontakten på kaffebryggaren,, tur att jag alltid brygger så jag har till kvällen. 


Skål på er,, ja nu dricker jag mitt kaffe o har en dejt med Steve Irwin..... Ha en bra kväll ..


Puss I Pannan  ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards