Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 september 2021

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2021 19:45


Det var inte så längesen som jag gjorde min plommonkaka o då fick den stå inne längre än vad den egentligen skulle.. 

 

Den här gången blev den inte lika bra som förra men smakerna sitter där. Det blev en upp o nervänd kaka.. Jo då jag fick vända upp o ner på den för den var saggig i botten.. Jag hade alldeles för stora plommonbitar i smeten.. Jag skulle delat dom ännu mer, jag halverade dom bara men jag skulle hackat ner dom o inte haft i så många kanske. 

 

Men kakan är god så den är värd att göras fler gånger =) Det är så roligt att baka, får se vad jag gör i morgon, orkade bara med detta i dag =) 

 

Sätt ugnen på 175*. Kakan ska stå längst ner i 30 min.

 

RECEPT;

 

3 ägg

3 dl socker

3 dl mjöl

3 tsk bakpulver

4 tsk vaniljsocker

6 msk kokat vatten

 

Plommon efter smak, hur mycket man själv vill ha. Häll först i smeten i formen o sen lägger ni på plommonen ovanpå.

 

 

Att ha på kakan innan du sätter in den i ugnen.

Pärlsocker

Socker

Kanel

  

 

Blanda i en skål mjöl, bakpulver o vaniljsocker. Blanda noga.

 

Vispa äggen o sockret tills det blir fluffigt o poröst med elvisp

 

Häll i det kokande vattnet i sockret, ha sedan i mjölblandningen o vispa tills det inte är några klumpar kvar, till en slät smet.

 


 

Blanda noga allt noga.


 

Vispa socker o smör/milda poröst.


 

Vitt o fluffigt. 


 

Blanda försiktigt i mjölblandningen o vänd tills en slät smet.


 

Koka upp vattnet 


 

Häll i det i smeten o vänd försiktigt.


 

Ha i smeten i formen 20 cm,, lägg i plommonen men,, ta inte för mycket som jag gjorde den här gången. Eftersom kakorna inte har blivit så bra så kommer jag prova en from som är 24 cm i stället.


 

Ha på socker, kanel o pärlsocker.


 

Ja den är upp o ner här nu för jag måste ställa in den i ugen igen för att "torka" till den lite =) Sen är det bara att vända tillbaka den igen. 

 

Min ugn är inte som den ska så ibland blir det inte bra o en del gånger måste jag ha det inne mer än vad som stor skrivet. Av sockret så blev den lite "seg" o go o resten blev mjukt o gott. 

 

Ja den blev inte vacker den här gången men så god. 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2021 17:35


Maräng, citron, sött, ja kan det bli fel ? Nej,, den här äppelmarängen är så god o den är inte svår att göra. Det är ingen vanlig paj utan du kokar upp lite äpplen o har sen över marängen. Man kan ta dubbel sats om man älskar maräng för det blir inte så mycket. 

 

Ca 4 portioner. 175* i mitten på ugnen i ca 15 min.

 

RECEPT; 

 

5 skalade äpplen som du klyftar i lite mindre bitar sen.

1 msk smör/margarin

½dl rörsocker

Skal o saft o skal av 1 citron

 

Maräng;

 

3 äggvitor

1½ dl strösocker

Ev färg

Spara vätskan som blir för den ska oxo in i ugnen..

 

 

Så här stora bitar har jag på mina äppel. 

 

 

Jag smälter smöret, har i skalet o saften av citronen .

 

Har i rörsockret o låter det smälta.

 

   

Vispar upp äggvitorna o har i lite socker i taget. Vispa tills du får fina toppar.

 

 

Ha i äpplena först o sen har du över marängen. 

 

 

In i ugnen o sen bara äta o njuta. Det är så otroligt gott o det blir aldrig nåt över =)

 

Hoppas att ni ska tycka om detta oxo. Säg till vad ni tyckte.

 

LYCKA TILL  ♥

 

  

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards