Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 2 september 2021

Av Anneli Gustavsson - 2 september 2021 21:17


Ja många av oss måste ta medicin för att få dagen till att funka, att komma ur sängen mm. Jag vill ju helst inte äta medicin men jag gör det för att få en dräglig dag o jag är så tacksam att det finns medicin. 

 

Det finns ju många studie o dom forskar men sen finns det medicin som dom inte forskar på så mycket som tex mot fibromyalgi.. Nej, det har ju ingen dödlig utgång så då får vi stå ut o göra det bästa av det o det är inte roligt alla dagar. 

 

Det är ju inte bara fibromyalgin som är hemskt jobbig, detta året har jag haft ont i huvudet väldigt ofta o mycket migrän. Innan åt jag blodtrycksmedicin i förebyggande o det hjälpte jättebra men jag vill helst inte börja med dom igen, det kanske gå över snart.

 

Sen har jag mina diskbråck som jag äter medicin för o det hjälper, men sista tiden har jag känt av mina diskbråck i nacken samt att nerverna ligger i kläm men ,,, det är bara att bita ihop så gott man kan.

 

Sen,,, har jag mitt Tyloiska eksem (kronisk eksem) som jag fick,, jag tror att det var 2018,, det kan ha börjat innan men jag sökte inte förrns då.. Jag har det i mina händer, särskilt i vecken så jag kan inte öppna händerna eller fingrarna, sen har jag hemska sprickor i huden under fötterna o ni kan ju tänka själva hur ont det gör. Fötterna måste du gå på för att ta dig dit du ska, om det bara då är till toan. Det är långa, stora o djupa köttiga sår. Ja jag har lagt ut bilder på det innan. Men nu äter jag en medicin mot mitt eksem o det funkar så bra, peppar peppar... Men,, man får bara äta dom i 6 månader o sen göra ett uppehåll för att se om medicinen har gjort nån nytta o om det har gått över.. Men tyvärr på mig så kommer det tillbaka med en gång. Jag måste börja inom 2 månader igen o då får jag börja om från början med sprickorna.  Jag har frågat på apoteket varför man inte får äta dom längre o jag har frågat läkaren men ingen visste något. Så sist jag var hos min hudläkare frågade jag honom om han inte kunde ta kontakt med läkemedelsföretaget o fråga dom o det gjorde han, så jag fick svar i dag o det lyder ; 

 

Hej Anneli

Jag har nu varit i kontakt med företaget som producerar Alitretinoin. Enligt dom är det inte studerar en längre behandlingstid än 6 månader åt gången och det är därför man ska sluta efter 6 månader. Det finns alltså inga studier och ingen kunskap om vad som händer om man behandlar längre än 6 månader åt gången. Däremot är det studerat att man kan återinsätta Alitretinoin efter en paus utan problem.  Därför behöver vi även i fortsättningen sätta ut Alitretinoin tyvärr efter ungefär 6 månaders behandling och återinsätta det vid behov efter en paus. 

 

Med vänlig hälsning

O S

Överläkare. 

 

Ja vad fasen ska man göra ? Varför kan dom inte forska när det är så viktigt ?!..

Har varit o tagit prover igen, hudmottagningen vill ha det så nu är det bara att hoppas att dom är bra för det blir ju biverkningar som att jag tex tappar mycket hår o sen är det lite leverpåverkan. 

 

Ja nu är det dags att krypa ner i sköna sängen. Bailys är inne o Neo är rastad. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards