Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 21 november 2020

Regionen måste beordra personal till IVA.

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2020 10:30


När covid-IVA på måndag skalar upp antalet vårdplatser har förhoppningen varit att täcka så stor del av personalbehovet som möjligt på frivillig väg. Nu står det klart att 20 personer inom kort måste beordras in för att klara bemanningen.

När covid-IVA i Jönköping ökar upp till tio vårdplatser krävs 30 vårdpersonal utöver den ordinarie personalen. Tio personer har anmält sig frivilligt från andra kliniker, men resterande 20 personer måste beordras in.


I klippet hör du hur tf verksamhetschef Magnus Trofast ser på att behöva beordra in vårdpersonal till IVA för att klara covidvården.

 

– På måndag räknar vi med 6-7 covidpatienter i Jönköping och den bemanningen löser vi genom att dra ner på operationerna  och flytta personal internt. Men för att klara bemanningen för tio vårdplatser räknar vi med att vi måste arbetsleda ett 20-tal personer från hela sjukhuset till IVA, säger Magnus Trofast, tf verksamhetschef OP/IVA Länssjukhuset Ryhov.

Om Eksjö och Värnamo behöver öka antalet IVA-platser måste även de beordra in personal för att klara bemanningen. Det är dock inte aktuellt att skala upp antalet IVA-platser där i dagsläget.

 

 

   

 

 

Det är hemskt att man ska "tvinga" in personal som ska rädda livet på idioter som springer ute o inte tar sitt ansvar !!!

Dom utsätter personalen för Covid-19 bara för att du vill vara ute o träffa sina vänner, ordna fester, sköterskor som inte kan eller har förstått det här med att hålla avstånd... 

 

Ja jag vet att det inte bara är dom som inte bryr sig som blir smittade. Men vi som försöker vara rädda om oss själva o andra för att inte föra smittan vidare oxo kan bli smittade.. Men det är stor skillnad på att vara försiktig, följa dom restriktionerna som sägs o ändå bli smittad än att vara en stor jävla jubelidiot som vill vara ute o dricka med vännerna.. 

 

Varför ska det vara så svårt att förstå att detta är ALLVAR ?? Det är en PANDEMI !! Vi lever FARLIGT !! Dom säger ju själva att det ser mörkt ut nu.. Varför,,, förstår folk inte allvaret i detta ?? 

 

Jag är rädd att jag ska bli smittad,, smitta vidare eller bli så sjuk att jag hamnar på intensiven. Förra året höll jag på att inte klara mig pga min gallblåsa som vart kraftigt inflammerad, förstorad o massor med sten så den fick dom operera bort. Jag fick blodförgiftning o hade en sänka på 561 o den ska ligga på under 5... Jag kommer inte ihåg mycket när jag låg där inne o det är jag tacksam för. MEN,, jag vet hur det känns att ligga o ha tankarna på hur jag ska klara mig för jag frågade läkaren då om jag kunde dö men jag kommer inte ihåg hans svar.. Jag kan fortfarande känna den känslan o den rädslan jag hade o den vill jag inte uppleva igen o det vill jag inte att min familj ska göra heller.

 

SNÄLLA var rädda om er o ANDRA.. Ni måste ta ert ansvar o inte tänka att det drabbar inte er eller er familj. Det drabbar inte er för att ni är unga men det är fel. Alla kan bli sjuka. 

 

Var rädda om er o varandra. BE SAFE ♥

 

 



 
 
wiolettan

wiolettan

21 november 2020 16:48

Så rätt du har Anneli.
Det verkar som om vissa inte bryr sig och det gör mig så ledsen. Eftersom de är unga så kanske de inte tänker på följderna, men det borde de göra.
Jag var ju tvungen att ta bussen in till stan för mitt läkarbesök i måndags och jag blev rädd. En del såg jag brydde sig men andra verkade leva i sin lilla bubbla och där existerar tydligen ingen livsfarlig pandemi.
Jag måste ju vara mycket försiktig eftersom jag har mina fel på hjärtat och ska fylla 80 år nästa gång.
Sköt om dig väl och var rädd om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

23 november 2020 00:32

Har du ingen färdtjänst ?? Du ska ju inte åka buss utan hålla dig ifrån det. Ja jag vet att det inte är lätt alla gånger men kolla upp det.

Nä många bryr sig inte. Dom förstår inte allvaret i detta med coronan. Särskilt nu när dom har gått ut o sagt att man bara ska umgås med sin familj eller nån enstaka utvald om man inte har familj.

Jag försöker hålla på det o jag håller avståndet, bär mask o tvättar o sprita händerna.

Du måste vara rädd om dig vännen kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards