Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 september 2020

Av Anneli Gustavsson - 12 september 2020 22:26


 


Kan du gissa vad bilden föreställer ??  

 

 

Av Anneli Gustavsson - 12 september 2020 14:27


Lurad på kärlek o miljoner ... Ja det händer mer än man tror.. När man går ut på nätet för att träffa en seriös partner så tror man ju gott om dom.. Man är inte misstänksam för varför ska man vara det ?  Alla är väl genomsnälla människor ?? Eller ??

 

Det är så mysigt o kärleksfullt i början så man tror ju på allt vad personen säger.. Personen i fråga vet precis vad som gör en knäsvag o blir ännu mer förälskad. Man får blommor skickad till sig o känner sig som den gladaste kvinnan i hela världen.

 

När man har pratat ett tag så kanske man börjar ringa till varandra, skicka fler bilder på sig själv,,, men aldrig nånsin ett videosamtal... Varför ?? Jo för att dom påstår att kameran i mobilen är sönder eller att dom inte har skype mm... Bara detta borde vara en varningssignal..

 

Detta är oftast män från "militären" i USA... Många vill kunna åka hem på en permis men det kommer att kosta dom pengar så då behöver dom hjälp med det för dom har inte tillräckligt just då så därför ber om om en liten slant så dom kan komma o hälsa på dig. NEJ,,, skicka inga pengar,, dom behöver inte alls betala för att få permis.

 

Många säger att dom kommer från USA men att dom jobbar i Sverige.. Dom träffas tex på tinder o fortsätter att prata vidare i telefonen.. Mannen var tvungen att utföra ett jobb i Malaysia o hon fick se hans kontrakt samt flygbiljett så hon skulle tro honom.. Den här kvinnan som det gäller fick vad hon trodde var alla uppgifter till den här mannen för att kolla upp om han hade fått in pengar för sitt sålda hus.. Hon fick hans hemliga inloggning till hans bankkonto o där såg hon att det stod husförsäljning o att pengarna fanns men efter en stund så kom det bara upp ERROR o hon blev rädd för allt försvann. Han sa till henne att det inte var nån fara, att stänga ner allt o han skulle ringa upp sin bank. Han ringde tillbaka o var allvarlig o sa att dom hade upptäckt att en okänd Svensk hade försökt logga in på hans konto, så dom spärrade det. Den här mannen blev kvar i Singapore, där han inte hade några pengar så han frågade henne o frågade hur mycket pengar hon hade så hon sa ju det till honom 20.000 kr då han skrattade o sa att det inte var mycket pengar. Men han frågade om han kunde få låna dom så hon lånade ut dom till honom.. Men,, hon gav honom lillfingret o det skulle hon inte gjort för nu tog han hela handen. Nu ville han att hon skulle ta ett lån till honom.. Hon ville inte göra det men tog lån ändå ( hon hade aldrig tagit lån tidigare ) .. Han fortsatte att tala om för henne vilka lån hon skulle ta o hon fortsatte. Hon gjorde som han sa. Han lovade ju att hon skulle få tillbaka alla sina pengar när han kom hem till henne för hon hade ju sett att han hade pengar på sitt konto på banken... Javisst,, det var ju inte nåt riktigt konto men det trodde hon ju att det var. Hennes skulder ökade till 6-siffrigt hos 12 olika långivare. Han lovade att hon skulle få världens överraskning när han kommer till flygplatsen o det trodde hon oxo på,,, ja men hon var ju kär. 

 

 

Romansbedrägerier är rent ekonomiskt den största bedrägeri i Sverige.  I snitt blir varje offer av med 370.000 kr,, uppklarade är lika med noll.

 

Dom sitter ofta i ett call center, där dom har ett manus där dom har frågor o svar dom ska gå efter.. Dom känner av hur samtalet ska gå o även vilka länder dom ska öppna upp konton där polisen inte kan komma åt dom. 

 

Man känner en STOR skam att ha blivit lurad på detta sättet.. Många vågar inte prata om det,,, men gör det. Låt det komma ut,, anmäl även om det kanske inte leder till nåt gripande.

 

Det finns ett par till i den här berättelsen som går på svt 1 Lurad på kärlek o miljoner. Ni kan se den HÄR .. Det handlar om hur dom blir bedragna o hur lätt det är. Hur lätt det är att ta lån, snabblån o du kan visst ta hur många lån som helst.. Detta borde inte kunna vara så utan det skulle finnas ett stop nånstans.. 

 

Se upp med bedragare. När jag började använda nätet så hade jag massor som skrev till mig, som försökte fjäska o tro att jag skulle gå på detta. Många bad om pengar. En skrev att han precis hade blivit rånad när han var på väg hem från sitt jobb o hade fått lön så alla hans pengar var borta. När jag sa att jag inte hade pengar, att jag bara hade en pension så blev han elak o sa att jag skulle ta lån vilket jag aldrig skulle göra.

 

Tyvärr finns det alldeles för många som går på detta. Många är ensamma, har inga andra o blir överlyckliga över att någon skriver till dom. Är det för bra för att vara sant,, då är det för bra.. Man kanske inte kan säga att man är lättlurad utan att man är så godtrogen.

 

Ta ALDRIG några lån. Ge ALDRIG ut några pengar.. Skulle du "träffa" någon via nätet så se till så att ni videochattar så du får se personen i fråga mer än en gång.. Lyssna på rösten så att den stämmer med det du har hört innan. Ta reda på saker o ting. Kolla upp. Kolla upp fotot på nätet mm. Var frågvis o kom ihåg vad dom har svarat, se så du får samma svar igen.

 

Var för siktiga. LÄMNA ALDRIG UT DINA KONTONUMMER ELLER NÅGOT ANNAT. Anmäl alltid. Prata med någon..

 

 

Här träffar man några som lurar sina "kunder" dom vill inte kalla dom offer för dom delar med sig av sina pengar.

 

          

  

 

Här finns en sida med många som har lurat andra. Det finns även en på Svenska

 

HÄR..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards