Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 26 augusti 2020

Av Anneli Gustavsson - 26 augusti 2020 16:20


Undra hur många gånger man flyttar under livet ?? Jag har flyttat 4 ggr.. Ja jag ränkar inte den första gången för jag stannade kvar i den lägenheten som jag , mamma o syrran bodde i medans dom flyttade till stan. Den första lägenheten var spännande för det var då jag födde min son.

 

 

 

Det blir ju mycket som man ska köpa på sig till en ny lägenhet,, att fylla 3 rok är inte det lättaste men det är ju så roligt att få handla o se hur man bor in sig.. 

 

Sen kommer det ju kanske att man ska flytta o det är minsann inte det lättaste alla gånger. Det finns dom som bor i hus o som känner att dom inte behöver så stort för barnen är utflyttade o har sitt egna hem.. Då bestämmer dom sig för att flytta till en lägenhet som är mycket mindre..

 

Men dom får inte plats med alla möbler, o man sparar ju på sig väldigt mycket genom åren o särskilt dom som har haft hus.. Många vill ju varken slänga eller sälja något utan ha det kvar o då måste dom ju ha nånstans att förvara det på..

 

Det finns olika ställen där man kan förvara sakerna,, man kan hyra förråd bromma.. 

 

Det kan ju även gå undan med en flytt så att man inte har plats för sina saker på ett tag o då passar det ju jättebra att maganisera sakerna..  Det finns ju även förråd stockholm som man kan kolla upp... Så det finns ju alltid nånstans att vända sig,, kolla in det som jag la ut här nu..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 augusti 2020 13:54


Ny forskning visar att det är ett visst symptom som kommer först hos de flesta corona-patienter.

Forskare vid University of Southern California säger att de upptäckt att symptomen på covid-19 ofta kommer i precis samma ordning, skriver CBS News.

Forskarna kunde identifiera den speciella corona-ordningen genom att undersöka data från hela 55 000 covid-patienter i Kina. 

Dessa jämfördes med närmare 2 500 fall av influensa. Man kunde då se att ordningen som symptomen kom i faktiskt skilde sig mellan de två sjukdomarna.

Man kunde då se att ordningen som symptomen kom i faktiskt skilde sig mellan de två sjukdomarna.

VANLIGASTE SYMPTOMET

Det symtom som corona-sjuka kände av allra först var feber, medan de med influensa först fick hosta. 

Här är hela listan på covid-19-symptom, i den ordning de oftast dyker upp:

  • Feber
  • Hosta
  • Muskelvärk
  • Illamående och/eller kräkningar
  • Diarré
  • Eventuellt bortfall av lukt och smak.

Peter Kuhn, som är forskare på universitetet, menar om man känner till den typiska ordningen på corona-symptomen så är det lättare att särskilja sjukdomen från andra liknande åkommor, som till exempel vanlig säsongsinfluensa. 

– Läkare kan avgöra vilka åtgärder som ska genomföras för att ta hand om patienten, han de kan göra att tillståndet inte förvärras, säger han.

Det är så klart viktigt att komma ihåg att det här inte gäller alla som drabbas av corona.

Sannolikheten att man får först feber och sedan hosta när man har corona är ungefär 70 procent enligt forskarna, skriver CBS.

Det innebär att många inte får det i den ordningen. Har man symptom, oavsett i vilken ordning de kommer, så ska man stanna hemma och undvika att träffa andra.

 

 

 

 

Flera har ju även fått huvudvärk men det tar dom inte upp.. Lukt o smaksinne vet jag att flera har haft o det har tagit riktigt lång tid att få tillbaka. Jag vet inte om dom jag känner har fått tillbaka den helt än ?? 

 

Det gäller ju fortfarande att vara väldigt försiktig,, att hålla avståndet,, tvätta o sprita händerna även att det är jobbigt med allt vad corona heter.. Många har gett upp o lever som vanligt igen o det är det som är så farligt.

 

Om alla gör vad dom kan så tror jag att vi har större chans att bli av med det fortare,, men jag tror att det kommer att komma en ny våg igen nu när skolorna o jobben börjar komma igång.. Får hoppas att det inte blir så.. Men jag har sagt från början att det kommer att blossa upp igen.. 

 

Det blir inget Fuengirola för mig i år som är planerat,, jag lär inte få pengarna tillbaka heller för flyget.. Men, jag hoppas att det kan bli så jag får komma dit nåt mer gång i alla fall även att det inte blir i år..

 

Så,,, var rädda om er. Håll avståndet,, tvätta o sprita händerna.

 

BE SAFE  ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards