Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 juli 2020

Av Anneli Gustavsson - 27 juli 2020 22:42


Vaknade till sol idag,, men det brukar vara sol på morgonen men sen försvinner hon ganska fort igen.. 

En sak till som jag vaknade av.. Att jag sjöng,, igen.. Jag måste tro att jag är världens bästa sångerska i mina drömmar för annars sjunger jag hellre än bra =) Ja det är lite roligt för i drömmarna kan jag varenda låt men det kan jag inte i vaket tillstånd =)

 

https://www.youtube.com/watch?v=bkzsoJf-UsA klicka på länken om du inte kan se videon.

 

Det var den här låten jag sjöng på o den är så rolig när han mimar till den,, jag skrattar gott.

 

Jag har ju slutat med min medicin som jag fick mot mitt eksem.. Jag slutade med den ca 2 veckor in i juni o läkaren sa att den borde hålla i sig ganska länge,, men det har den inte gjort.

 

Jag börjar få klåda i händerna plus att jag "fäller" lite skinn på fingrarna,, inte mycket,, än.. Sen har jag fått några sprickor under mina fötter,,, inte djupa ,,, än.. Men det har gjort så att jag inte har vågat vara ute på mina promenader.. Ja det har varit så dåligt väder så jag har haft mycket problem med min fibro oxo.. Men,, idag ringde jag till hudmottagningen o bad om att få ett nytt recept.. Min läkare har semester men han hade skrivit i min journal att en annan läkare får skriva ut den till mig om jag skulle behöva.. Dom ville att jag skulle ta nya prover i morgon istället för i övermorgon så jag ska göra det.. Men dom såg att jag hade tagit prover i juni så dom var väl helt ok.. Man kan få för höga blodfetter o det har jag haft några gånger men inget allvarligt så jag har kunnat fortsätta äta medicinen. 

 

Men,,, jag har ju börjat tappa ganska mycket hår oxo.. 

 

   

 

Detta var på knappt en vecka,, jag har för mig att det var 5 dagar.. Det kanske inte ser så mycket ut men det är det.. O jag är lite orolig för att jag ska tappa ännu mer när jag börjar med medicinen igen... Jag har att välja på pest eller kolera.. Att få så såriga fötter så att jag inte kan gå på dom igen eller tappa håret o ha hyfsat bra händer o fötter... Vad ska jag välja ??

 

Ja,, jag ska avvakta den här veckan o se hur mina fötter ser ut, ja händerna oxo såklart. Men om det inte blir värre än så här så kan jag stå ut.. Blir det bättre väder så kommer jag även att försöka ta lite promenader för att se om det skulle funka. 

 

Det är alltid nåt,, jämt,, hela förbannade tiden. Om ni bara visste hur jobbigt det är att ha det så här.. 

 

Ständig värk, värk som jobbar dygnet runt..  Jag har gjort den här bilden o den stämmer så bra.

 

 

Nej, du får varken rast eller lön. Det enda du får är smärta,, smärta föder smärta o det tar så på krafterna.. Kramperna är jobbiga.

 

Jag önskar att jag kunde gå till jobbet,, komma hem från jobbet o få gnälla lite som alla gör när dom är trötta på hur dom får slita för ingenting.. Men,, jag hade en möjlighet till att jobba extra kanske o tjäna lite mer pengar,, det har jag inte idag. 

 

Så förutom smärtan o allt det andra som jag har fått på köpet kom mitt tyloiska eksem.. Sjukdomen från förra året känner jag fortfarande av, det med min gallblåseoperation då det höll på att sluta illa.. Allt tar på krafterna o jag hade fått upp ett sånt bra flås av mina promenader, nu är det borta.. Det är en färskvara,, motionen. Jag ville även kunna få mina promenader så jag skulle stärka mig själv OM jag skulle bli sjuk i corona,, men allt skiter sig.

 

Jaja.. Det är som det är. I morgon ska jag ta nya prover o sen får jag min medicin då får jag se när jag börjar med den.. Jag tänker inte låta det gå för långt innan för jag hade ett helvete.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 juli 2020 10:45

 
Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen.
 
Jag skulle betala på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön.
 
Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra
dagar.
 
 
Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig
inte tillräckligt för att bevara miljön till kommande generationer."
 
Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid"
Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min
egen själ insåg jag vad vi hade..
 
Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade.
Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och
återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger.
 
Men vi hade inte miljötänk.
 
Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader.
Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundra meter.
 
Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk.
 
Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid.
 
Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men
kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.
 
På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum.
Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland.
 
I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar.
 
På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand.
 
 
Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband, trappmaskiner mm.
 
 
Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.
 
Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång.
Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny.
Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött.
 
Men vi hade inte miljötänket då.
 
På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar)
Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria.
 
Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur
slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"?
 
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards