Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 28 maj 2020

Av Anneli Gustavsson - 28 maj 2020 20:55


I går ringde min kusin Jessica o frågade om hon fick komma till mig som idag. Jag tvekade först pga coronan, men sen sa vi att det går bra om vi sitter ute så det gjorde vi.. 

 

Jag har inte sett henne på flera år så det var så roligt men jag hade ju gärna kramat om henne, men vi höll avståndet..


 

Jag åkte ner o köpte varsin räksallad ( som hon envisades med att swisha mig sen , så tack så mycket ) ,, det var längesen jag åt den,, den är så vansinnigt god så jag hade kunnat leva på den..


 

Gott gott, jag beställer alltid med extra räkor ,, det går det åt kan jag lova.


 

Jag fick jättefina blommor av henne, så det blev jag så glad för..


           

Jag tog fram lite fika o det gick hem,, hon tyckte det var gott .. Jag tänkte inte på,, jag kunde ju skickat med henne lite hem.. 


 


Jag har länge hållit mig både från godis o fikabröd men idag åt jag dessa 3.. Det var gott i början, sen blev det för mycket, magen började knorra o jag fick dåligt samvete... Satan i gatan,, varför åt jag allt detta ??? Jaja,, nu blir det inget på ett tag i alla fall.. 

 

I morgon ska jag ner o ta prover så jag ska vara fastande. Sen måste jag åka in till stan,, tänkte åka förbi ortopedtekniska för jag behöver en sula så jag kommer upp med hälarna i dom nya skorna för det blir skoskav.. 

 

Igår när jag var ute o gick så fick jag 2 blåsor på vänstra foten o en på hälen på höger fot. VARFÖR ?? Jag gör ju allt som jag kan göra.. Det är hopplöst,, men jag får se vad dom säger där.. Nu kanske dom säger att jag har helt fel skor.. NÄ för dom kostade 999 kr så dom ska banne mig inte vara fel.. 

 

Nu ska jag titta på Wahlgrens o sen ska jag se om jag kan sova lite.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra.. Dröm Vackra Drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 maj 2020 10:00


 

Här kväver amerikansk polis en misstänkt gärningsman – samtidigt som mannen skriker ”jag får ingen luft”. 

Nu sprids klippet från det våldsamma polisgripandet på nyhetssajter och sociala medier. 

Händelsen har fått stor uppmärksamhet i USA efter att det framkom att mannen dog, skriver bland annat Washington Post. 


Händelsen som inträffade i Minneapolis under måndagen har uppmärksammats i medier världen över. Flera tidningar har nu också valt att publicera den våldsamma videon – efter att den först började spridas över sociala medier. 

I det fem minuter långa klippet ser man hur polis står på mannens hals. Mannen, som var i 40-årsåldern, har svårt att andas och skriker flera gånger. 

– Jag kan inte andas. Jag kan inte andas.

Men polisen flyttar sig inte och kväver honom tills mannen blir medvetslös. Sedan flyttas han från platsen med ambulans.  

Mannens död utreds av FBI 

Polisen i Minneapolis meddelade senare att mannen dog, kort efter att klippet spelats in. Nu undersöker FBI och statliga myndigheter hans död, efter att förespråkare och stadstjänstemän krävt ett snabbt svar på vad det var som hände. 

Enligt polisens pressmeddelande greps mannen utanför en matbutik. Han ska då ha ha varit misstänkt påverkad av droger, skriver Minneapolis-polis. 

– Att vara svart i USA borde inte innebära en dödsdom, sa Minneapolis borgmästare Jacob Frey under en presskonferens på tisdagen. 

– I fem minuter såg vi på när en vit polis pressade knäet på en svart mans hals. I fem minuter. När du hör någon ropa om hjälp ska du hjälpa. Denna polis misslyckades i det mest grundläggande – medkänsla. 

Vittnet berättar: ”De tog honom inte på allvar”

Darnella Frazier, som spelade in klippet, var på väg till sina vänner när hon såg vad som hände. Hon tog snabbt upp mobilen och filmade den våldsamma händelsen. 

– När jag kom fram till honom, låg han redan på marken, säger hon i ett klipp på Facebook. 

– Polis tryckte ner honom i marken samtidigt som han grät. De tog inte hans skrik på allvar, säger hon. 


 



 




Detta är för jävligt. Där ligger killen o försöker andas medans poliserna knäar honom i nacken o skriker åt honom att han ska sätta sig i bilen, att han ska resa sig. 

 

Många poliser tror att dom är gud, att dom kan utnyttja makten bara för att dom bär en unifrom o ett vapen.. Dom fick sluta men dom kommer säkert bara som alltid få lite smäll på fingrarna.. Sätt dom i fängelse där kommer dom att få känna av hur lite makt dom har..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards