Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 21 april 2020

Av Anneli Gustavsson - 21 april 2020 15:45


Vilket underbart väder vi har haft några dagar nu. Jag sitter på min altan o bara lapar i mig all sol jag kan få.. 

 

Jag sitter o njuter o lyssnar på fåglarna som kvittrar,, hör grannarna oxo, o en lite större bil eller lastbil som brummar lite..

 

Tänk vad gott man kan må i själen när man får njuta så här.. O särskilt i dessa tider när det är corona som tar död på så många.

 

När jag sitter där ute så tänker jag på hur det skulle vara om jag inte kunde höra.. Att inte få höra allt det som lugnar, allt som är roligt, alla skratten o även gråten som kan behöva tröstas. 

 

Men sen tänker jag på hur det skulle vara att inte kunna se mer.. Att inte kunna se hur mina barnbarn växer upp o blir vuxna, att få se hur mycket dom förändras genom åren. Att inte få se mina barnbarnsbarn om jag ju får några.. Det skulle vara hemskt. Jag vet att man klarar sig ändå både utan synen o hörseln.. Men om man blir döv så har du ju ändå ett språk som man får lära sig,, man får ju inga nya ögon..

 

Ja det är många tankar som far i huvudet o särskilt när jag sitter i min solstol på altanen..

 

 

Det har varit så varmt o gott idag oxo i min lilla smytt.. Det ska visst bli lite sämre väder i helgen,, hoppas inte det.

 

Lite ogräs,, men alla blommor är fina..

 

   

Tusenskönorna som blommar i min gräsmatta, dom får gärna vara kvar för dom är vackra.

 

 

Underbart med solen.. Solskyddsfaktor, vatten o ett härligt lugn ,, då njuter jag.

 

Åkte ner till apoteket sen o där träffade jag på min svärdotter ,,, jag blir så ledsen för jag kunde inte krama om henne.. Det känns som att coronan är ett enda stort straff o det är för jävligt. 

 

När jag kom hem så duschade jag, sen ringde sonen o frågade hur jag mådde o sen åt jag lite mat..

 

Ska se på tv;n nu.. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra.

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 21 april 2020 10:30


Nu vittnar coronasjuka om ett nytt hittills okänt coronasymptom: pirrig eller elektrisk känsla i huden. Däremot verkar det inte vara ett allvarligt symptom som påverkar nervsystemet.

 

Nu vittnar flera coronasjuka om ett nytt, hittills okänt, symptom. Nämligen ett obehagligt pirr i eller under huden. 

Jonas Ahl,  överläkare i infektionsssjukdomar vid Skånes Universitetsjukhus som behandlar coronapatienter, känner igen symtomet. 

– Det verkar vara relativt vanligt. Det handlar om ett slags nervkänsla som är utlöst antingen av ett stormande immunförsvar eller av viruset i sig, säger han till Aftonbladet.


Ahl har själv en bekant som varit sjuk och haft känslan i sina "kärlekshandtag" på höften.

"VAD DET BEROR PÅ ÄR EN ÖPPEN FRÅGA"

Däremot säger Ahl att det inte är något som han har märkt på de inlagda patienterna. 

Han tror att det beror på att dessa patienter ofta är väldigt medtagna och därav inte märker av lättare symptom. 


Vad pirret och smärtorna i och under huden kan bero på är en öppen fråga, menar Ahl. Kunskapen om coronaviruset växer för varje dag som går.

Däremot verkar det inte vara ett allvarligt symptom. Ahl menar att man inte har sett några tecken på att coronaviruset skulle påverka nervsystemet.

"SMÄRTOR OCH KRYPNINGAR UNDER HUDEN"

Daniel Griffin är chef på infektionsavdelningen på ProHealth Care Associates i New York. Han menar att fenomenet är välkänt. Men han beskriver det mer som "smärtor och krypningar under huden."

Även han vittnar om att symptomet mest har rapporterats från coronasjuka som inte har varit inlagda, skriver New York Post.


KAROLINSKA KÄNNER INTE IGEN SYMPTOMET

På Karolinska Universitetssjukhuset känner man inte till symtomet. Hedvig Glans är biträdande överläkare och chef på slutenvården.

– Men det det ju finns uppgifter om annan neurologisk påverkan hos covid-19 patienter i form av förlorad smak och lukt. Och med ledning av det så är det fullt möjligt att patienter också upplever det här, skriver hon till Aftonbladet.

VIKTIGT ATT BETONA 

Ahl betonar att bara för att man känner att något kryper eller bränner i huden så måste det inte innebära att man är smittad av coronaviruset.

 

 

 

 

Ja undra om jag skulle känna nån skillnad OM jag skulle få corona ?? Jag har ju alltid "jobbande" muskler o "sticknngar" i benen pga min fibromyalgi..

 

Men jag håller mig på avstånd, vill inte träffa någon o framför allt så kramar jag inte om någon nu... Men jag saknar att kramas för det är det bästa jag vet..

 

Var rädda om er o varandra. BE SAFE ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards