Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 april 2020

Av Anneli Gustavsson - 10 april 2020 19:49


 


Idag var det trevligt att promenera för jag träffade på flera trevliga människor som jag stannade o pratade med. Först var det en man i andra huset där jag bor,, sen när jag hade gått en bra bit så säger en kille - Jasså du kommer idag igen... Då hade han sett mig gå förbi där innan så jag stannade o pratade medans han tvättade sin bil. Jag sa nåt i stil med att jag skulle tagit med mig vatten o då erbjöd han sig att gå in o hämta ett glad vatten till mig,, jag tackade så mycket o sa att jag snart var hemma..

 

Sen när jag är nästan hemma då står en annan granne o håller på i trädgården så där gick det en stund innan jag gick vidare till nästa granne som satt ute o pratade lite.. Men sen gick jag in o drack lite vatten o vilade i 5 min... Gick ut igen o direkt så är det ytterligare en granne som sitter på balkongen så då pratade jag bort en stund med henne innan jag gick vidare,, tills jag kommer till första grannen o då var hans fru ute oxo o fixade i trädgården så då pratade jag med henne... Fortsatte o hade ett varv kvar innan jag skulle ge  upp så när jag kommer till granne nr 1 igen så hejar jag bara o går vidare till granne nr 2 som sitter ute o läser ,, där ropar jag att jag var klar för idag =)

 

Ja man kan ha så trevligt på promenaderna trots att det gör så fruktansvärt ont i kroppen..

 

Sen måste jag säga att jag är väldigt stolt över att ha kommit så här långt som jag har gjort.. För förra året så lurade jag döden 2 gånger när jag var så sjuk så jag är faktiskt lite stolt över mig själv.  Jag gör så gott jag kan,, mer kan jag inte göra.

 

Nu ska jag ta en varm dusch o sen krypa ner i sängen o titta lite på tv;n..

 

Ha en fin kväll där ute ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 10 april 2020 14:00



 


Ja då blev det en påsk detta året oxo, om än lite annorlunda.. Ja vi ska ju inte träffa vår familj, släkt o vänner utan  hålla oss hemma.. 

 

Vi kan ju träffas ute om man vill men inte hemma hos någon eftersom man ska hålla avståndet ...

 

Önskar er en riktigt GLAD PÅSK.. Var rädda om er o varandra. 

 

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 10 april 2020 10:15


Det kan dröja upp till ett år tills vi kan flyga utomlands igen, säger Anders Tegnell.

Samtidigt menar han att coronakrisen kan ha förändrat vårt resande för alltid:

– Utlandsresor tror jag kommer ta ett bra tag innan det blir som vanligt igen, om det någonsin blir det. Det får vi se, säger Tegnell.



Inför påsk har Folkhälsomyndigheten uppmanat till att undvika onödiga resor och att stanna hemma istället. Enligt siffror från mobiloperatören Telia har stockholmarna hörsammat uppmaningen då man kunnat se att resandet till de stora skidorterna i fjällen minskat med över 90 procent jämfört med förra året. Anders Tegnell har dock sagt att han tror att svenskarna kommer att kunna resa inom Sverige till sommaren. Däremot tror han att det kommer dröja tills vi kan räkna med att flyga utomlands igen.


– Det är svårt att veta men jag tror att det kommer ta rätt länge. Det här är ett världsomspännande problem som vi ser just nu, en världsomspännande händelse och den kommer fortsätta att hända under lång tid så jag tror att vi pratar många månader, säger Anders Tegnell.

Först nästa år eller?

– Ja, jag tror det. Ska man vara realistisk innan det här har lugnat ner sig plus alla efterdyningar. Det är inte så enkelt att starta upp ett samhälle igen.

”En dag i sänder”

Själv har Anders Tegnell inte gjort några egna sommarplaner än.

– Nej, jag tar en dag i sänder just nu.

För du har ju pratat om att man kanske kan resa inom landet till sommaren?

– Ja, det tror jag man kan göra men som sagt utlandsresor tror jag kommer ta ett bra tag innan det blir som vanligt igen, om det någonsin blir det. Det får vi se.


  

FOTO: ALEXTOV / ISTOCKPHOTO
 
 
Det kan dröja innan vi kan resa som vanligt igen, enligt Anders Tegnell

Risk för fortsatt höga dödstal

Under torsdagens presenterade Folkhälsomyndigheten de senaste siffrorna över hur svenskarna insjuknat i covid-19. Det handlar om 9 141 bekräftat smittade fall i Sverige och 793 dödsfall.

Hårdast drabbat är fortsatt Stockholm. När kulmen av dödsfall i Stockholm kan komma har Tegnell svårt att svara på.

– Vi vet att dödsfallen egentligen speglar vad som händer några veckor tillbaka. Så det finns en definitivt risk för att vi kommer se fortsatt höga dödstal i Stockholm ett tag framåt, säger han.


 



Det är ju hemskt om man inte kan resa utomlnds.. Tegnell säger att - utlandsresor tror jag kommer ta ett bra tag innan det blir som vanligt igen, om det någonsin blir det. Det får vi se.

 

Vad menar han med det ? Kommer det aldrig mer att bli sig likt igen ?? Kommer jag aldrig mer till mitt älskade Spanien ?? Detta skrämmer mig nåt så in i helvete ,,, på ren Svenska.. Vad är det som händer i världen egentligen ?? Ska det inte bli sig likt igen ?? Nånsin ??

 

Troligtvis kan man resta i Sverige,,, men jag vill inte det,, jag vill resa till Spanien...

 

Detta är ju fruktansvärt !!!

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards