Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Anneli Gustavsson - 9 april 2020 16:15


 


Ja, jag plåstrade mina fötter idag innan jag gick ut.. Jag har inte gjort det dom andra 2 gångerna så jag vill inte utmana ödet så jag får massor med sprickor så därför är dom nu fulla med hydrocoll plåster.. 

 

Jag visste vilken runda jag skulle ta o det var den längre över Änganäs o innan jag skulle svänga av så kommer det en bil o kör ganska nära mig o sen sprutar för fullt med spolarvätska så jag fick i hela ansiktet.. Den bilen så riktigt ren ut så det var nog för att jävlas.

 

När jag kommer till hästarna så är det en kvinna där som tar sin häst, jag antar att hon skulle ut o rida, men vi stod o pratade bort en stund, det är alltid trevligt att prata med folk..

 

Jag fortsatte, men fy tusan vad varmt det var med jackan på så när jag hade gått dryga 5 km o är hemma hos mig så går jag in o byter jacka o sen går ut igen o går sista rundorna innan jag ger upp för idag.. 

 

Japp,, det blev hela 8 km o det är så skönt nu.. Nu ska jag lägga mig o vila en stund för lite senare ska jag handla innan dom stänger.. 

 

Jag passar på att gå medans fötterna o värken tillåter.. Men jag kan säga att jag har fruktansvärt ont av min fibro,, rygg o  ben... Men jag håller ihåg än.. 

 

Ha en fin dag där ute ♥

 



spolarvätska 

Av Anneli Gustavsson - 9 april 2020 10:30



Även om det är svårt att hålla sig från att både nysa och hosta är det många som drar sig från att göra det publikt i dessa tider.

Men inte alla, att hota att smitta någon genom att hosta har tyvärr blivit ett vanligt fenomen världen över. Och så sent som i helgen greps en man i 60-årsåldern i Eskilstuna för att göra precis det.

Det var under söndagen som en man i 60-årsåldern greps för att ha hostat och spottat på människor i centrala Eskilstuna.

Enligt vittnen ska han, i samband med hostattackerna och spottandet, sagt att han hade corona, vilket SVT Sörmland var först med att berätta.


Enligt polisens hemsidan ska mannen ha varit berusad. Enligt ambulanspersonal som också anlände till platsen ska han inte ha varit i behov av sjukhusvård.

– Vi vet inte om den här mannen är smittad eller inte men ambulanspersonal gjorde bedömningen att det inte var särskilt sannolikt. Huruvida han testas för corona eller inte kommer isåfall vara en åklagarfråga, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesperson till SVT Sörmland.

Mannen grep misstänkt för försök till grov misshandel.

I dessa tider är det viktigt att ta hand om varandra och visa hänsyn för att förhindra smittspridningen.

 

 



Innan var det väl ungdomar som gjorde på detta sättet men när det är en vuxen människa som  beter sig som dom gör är inte ok. Nä, det är inte ok för någon att gå o host o spotta på andra, nej nej... 

 

Den här mannen skulle varit full o dom trodde inte att han hade corona,, ja det får man ju hoppas att han inte har. Men jag hoppas att han kommer att får sin biljett till fängelset eftersom det var försök till grov misshandel, ja även böter ska han ha.. 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards