Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 1 april 2020

Av Anneli Gustavsson - 1 april 2020 15:15


En 12-årig flicka har dött till följd av coronaviruset.

Den belgiska flickan är nu det yngsta dödsfallet i Europa.

– Det är väldigt ovanligt och mycket upprörande, säger den belgiska regeringens talesperson Emmanuel André, enligt CNN.


Under måndagen dog en 12-årig belgisk flicka till följd av coronaviruset, bekräftar belgiska myndigheter.

Enligt Daily Mail uppger en talesperson att flickan hade haft feber i tre dagar innan hon dog, men i övrigt vill belgiska myndigheter inte kommentera detaljer kring dödsfallet. Man berättar bland annat inte om hon haft några underliggande sjukdomar.

Yngst i Europa

Emmanuel André, talesperson för den belgiska regeringen, säger enligt CNN att det är mycket ovanligt och upprörande att ett barn avlidit.

– VI tänker särskilt på hennes familj och närstående, säger Emmanuel André rapporterar CNN.

Den 12-åriga flickan blev den hittills yngsta personen att dö till följd av coronaviruset i Europa, uppger Daily Mail.

Runt om i Europa har fler minderåriga dött efter att ha insjuknat i covid-19.

Tidigt i söndagsmorse dog Vitor från Portugal. Han blev 14 år gammal. Och förra veckan avled 16-åriga Julie från Frankrike.

”Ingen är oövervinnlig”

Enligt Julies syster hade hon från början en lättare hosta som sedan blev värre och hon diagnostiserades med andningsbesvär. Hennes hälsoläge förvärrades sedan snabbt och hennes lungor slutade att fungera, berättade systern.

– Vi måste sluta tro att detta bara påverkar äldre. Ingen är oövervinnlig mot detta virus, sa hennes äldre syster Manon till Le Parisien.


Det är dock ovanligt att barn blir allvarligt sjuka på grund av coronaviruset och enligt en undersökning från Kina där över 2000 barn ingick var det bara en 14-årig pojke som dog,

 

 

 

 

 

 

Nä man ska inte säga att det drabbar inte mig... Dom sa oxo i början o ganska länge att barn inte blir sjuka, dom kan inte smitta.. Men se så fel dom hade. Jag sa direkt att dom är helt fel ute o se så rätt jag o många andra fick... 

 

Ta det med en klackspark säger många ... NEJ det ska man inte göra. Man ska ta det på största allvar för det kan vara så att du ÄR smittad... 

 

Var rädda om er o varandra. BE SAFE ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 1 april 2020 12:45


 


Nu är jag hemkommen från läkaren. Jag har varit hos öron näsa hals pga att jag sätter i halsen så ofta.. Jag har ju gjort en röntgen för ett tag sen o det visade att det var nåt så läkaren idag ville titta på det.. Så hon gick ner med en liten "slang" kamera genom näsan o ner i halsen.. Det gjorde så fruktansvärt ont i näsan eftersom jag har så torra slemhinnor men det gick tillslut tack o lov.

 

Jag var ju så nervös när jag var där för man vet ju inte om det är nån som hostar o snorar o sen var jag lite nervös för hur det skulle gå, vad hon skulle se...

 

Men när jag sitter i väntrummet så börjar jag bli så torr i halsen så jag försöker få upp saliven så jag inte ska behöva hosta, men det snöt åt sig i halsen så jag fick gå bort en bit för att hosta lite lätt. Det var upptaget på toan så jag kunde inte dricka nåt vatten heller o jag hade glömt att ta med mig.. Det var så retligt för dom började säkert undra om jag hade corona... Så när sskan kom o hämtade mig så sa jag att jag måste ha vatten med en gång för det hade klabbat ihop sig i halsen så jag kunde knappt prata utan att hosta.. Det  blev bättre efter en stund men jag fick förklara för dom oxo att jag inte hade hosta eller hade några symtom... 

 

Hon såg ju hur torra slemhinnor jag hade o förstod att det gjorde lite ont när hon undersökte men det gick fort ändå... Jag vet inte om jag fattade henne rätt men det var en förträngning på strupröret, membranet som är i början av ingången till strupen. Det är det som gör att det strular för mig.. Hon sa att det hette Plummer vinson membran .. Hon sa att dom inte kommer att göra nåt åt det nu eftersom dom inte gör nåt som inte är akut pga coronan så det förstod jag..  Men jag kommer att bli kallad om ca 6 månader igen o om det skulle bli värre så skulle jag kontakta dom så får vi se vad dom kommer att göra åt det. Det är ju inte säkert att dom behöver göra nåt. 

 

När man kommer dit så ska man inte gå fram utan hålla sig undan. Men det var ganska många ändå men det var lediga stolar men ändå så kommer dom o sätter sig precis jämte mig o det gillade jag inte. 

 

Men hon sa till mig att tänka på hur jag äter o vad jag äter.. Jag måste tugga maten noga o när det gäller tex kött så kan det bli tråkigt så det ska jag tänka på.. Sen ska jag försöka komma ihåg att innan jag sväljer maten att jag ska fukta upp det så det inte blir för torrt. Ja det var väl vad jag kommer ihåg... Nä jag kom inte ihåg så mycket utan jag fick läsa min journal... 

 

Efter det fick jag åka till apoteket för min medicin hade kommit så nu har jag gjort det oxo, nu behöver jag inte åka dit på ett tag.. Passade på att köpa cerat, den var billig, halva priset o jag använder ju ganska mycket..

 

Alltid är det nåt, men det är ju tur att det inte är nåt akut..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 april 2020 10:15


 


Eslövs kommun varnar för ”coronaskämt”.

Ungdomar ska medvetat ha hostat, nyst och spottat i närheten av äldre.

– Det är väldigt respektlöst, vi har en pågående pandemi, säger verksamhetschefen Ingrid Westerlund.


Eslövs kommuns varning på deras Facebooksida har gett upphov till starka reaktioner.

I inlägget skriver man att äldre personer i kommunen varit med om att ungdomar medvetet hostat, nyst och spottat i närheten av dem på stan och i butiker.


– Det är till exempel när man står i kön i affären. Det är väldigt tydligt och inte bara att man hostar till eller hostar i armvecket, utan det är ganska demonstrativt agerande, säger Ingrid Westerlund, Eslövs verksamhetschef.

– Det är en oro och ångest för alla 70 plussare, med eller utan underliggande sjukdomar.

”Vuxna ska prata med sina barn”

Westerlund berättar att kommunens krisberedskapsledning därför valde att gå ut med Facebookinlägget.

– Det här är respektlöst, väldigt respektlöst. Vi har en pågående pandemi och vi gör allt för att inte sprida smittan, vi jobbar på alla håll och kanter, sjukvården, regionen, staten, regeringen och alla. Det är respektlösheten vi vill åt, säger hon.

Kommunen uppmanar vuxna att prata med sina barn.

– Vi vill sprida en kunskap till föräldrar så att man kan förklara för sina barn att så här gör man inte, och att andra vuxna kan säga till om de uppmärksammar det här. Men jag vill påpeka att det här såklart inte är alla Eslövs ungdomar, säger Westerlund.







Det är ju fruktansvärt att dom håller på så när man går o är rädd hela tiden när man är utanför sitt hem. Då ska man inte behöva uppleva detta som spär på sin rädsla.. Om jag hade haft ungdomar som hade gjort så här så hade jag ta mig fan satt hårt mot hårt.. Hoppas att dom får reda på vem det är så dom får lite smäll på fingrarna... Skärpning !!!

 

Av Anneli Gustavsson - 1 april 2020 09:02


God morgon.. Hoppas att ni har sovit gott. Dom sista nätterna har jag vaknat hela tiden men jag ska väl inte klaga för jag har sovit gott länge nu så det var väl dags att ha lite strulande..

 

Har gjort mig i ordning o ska snart iväg.. Är riktigt nervös för detta men jag hoppas att det ska gå bra..

 

Ni får ha en fin dag där ute. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards